دانلود و خرید کتاب جزیره اسرارآمیز (خلاصه کتاب) ژول ورن ترجمه زهرا چراغعلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جزیره اسرارآمیز (خلاصه کتاب) اثر ژول ورن

کتاب جزیره اسرارآمیز (خلاصه کتاب)

معرفی کتاب جزیره اسرارآمیز (خلاصه کتاب)

کتاب حاضر چکیده‌ای است از جزیره اسرارآمیز نوشته ژول ورن است که از مجموعه انگلیسی «چکیده پنجاه رمان کلاسیک» در انتشارات شکیب به چاپ رسیده است

«چکیده پنجاه رمان کلاسیک»، مجموعه‌ای برای معرفی شاهکارهای ادبی کلاسیک است، از «دل تاریکی» کنراد گرفته تا «آنا کارنینا» اثر تولستوی.

چکیده رمان‌ها معمولاً در کتابخانه‌ها به‌صورت مجموعه‌های چند جلدی در دسترس هستند؛ در دنیای مجازی نیز نسخه‌های گیج‌کننده‌ای از چکیده رمان‌ها وجود دارد. افزون بر این، در دانشگاه‌ها و دیگر مؤسسه‌ها مقالاتی به قلم کارشناسان درباره نقد و بررسی رمان‌ها در قالب «راهنمای آموزشی» نوشته می‌شود؛ اما این مجموعه کاملاً متفاوت است. خواننده در اینجا، با ارائه‌ای منظم از چکیده رمان‌های برگزیده روبرو می‌شود. این چکیده‌ها به‌صورت جامع و با نگارشی متناسب برای همه خوانندگان نوشته شده‌اند. تعداد واژگانِ چکیده‌ها در متن اصلی از ۱۱۴۰ واژه برای رمان «عمارت‌های سبز» تا ۷۰۰۰ واژه برای «جنگ و صلح» متغیر است.

درباره کتاب چکیده جزیره اسرارآمیز

کتاب جزیره‌ اسرارآمیز نوشته ژول ورن با ترجمه زهرا چراغعلی منتشر شده است. کتاب در سال ۱۸۶۵ روایت می‌شود و اتفاقات در خلال جنگ‌های داخلی آمریکا، پیش می‌آید. پنج نفر با یک بالن از زندانی در شهر ریچموند در ایالت ویرجینیای آمریکا فرار می‌کنند. آنها هفت هزار مایل بر روی اقیانوس آرام در طوفانی سنگین پرواز می‌کنند و در آخرین لحظات نابودی بالن، در جزیره‌ای غیر مسکونی و ناشناخته در جنوب اقیانوس آرام فرود می‌آیند.

خواندن کتاب چکیده جزیره اسرارآمیز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات داستانی جهان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ژول ورن

ژول ورن در ۸ فوریه ۱۸۲۸م در شهر نانت (یکی از شهرهای شرقی فرانسه) متولد شد. پدرش پی یر ورن در سال ۱۸۲۷م با دختری به نام سوفی الوت دالفری از نانت ازدواج کرد. خانواده ی دالفری بسیار از این ازدواج خرسند بودند، چرا که پی یر فرزند یکی از صاحب منصبان استان پروونس در فرانسه بود. پی یر ورن که دلبستگی به آموختن و خواندن داشت، به کار وکالت پرداخت. ژول ورن یه برادر به نام پل و سه خواهر به نام‌های آنا، ماتیلد و ماری داشت. در سال ۱۸۳۹میلادی ژول ورن سوار بر کشتی پستی شد و به نخستین دریانوردی دور و درازش پرداخت و به هند رفت. پس از بازگشت، در سال ۱۸۴۴میلادی در دبیرستان نانت نام‌نویسی کرد و به آموختن سخنوری و فلسفه روی آورد.

او با الکساندر دوما آشنا شد. او که دلبسته‌ی ذوق و قریحه‌ی ژول ورن جوان شده بود، وی را زیر بال و پر خود گرفت و حتی برای دیدن نمایشنامه‌ها او را به لُژ ویژه‌ی خود می‌فرستاد. در سال ۱۸۴۹میلادی با الهام از الکساندر دوما سه نمایشنامه نوشت که یکی از آنها بسیار برای الکساندردومای پدر جذاب بود.

در سال ۱۸۶۶میلادی که ژول ورن به اوج نام‌آوری و کامیابی خود رسیده بود، برای خود یک کشتی گردشی خرید و آن را به نام پسرش سن میشل نام گذاری کرد. این قایق ماهیگیری دفتر کار و مرکز مطالعه او شمرده می شد و هنگامی که در دریای مانش دریانوردی یا در روی رودخانه سن کشتی می‌راند، درهمان هنگام به اندیشیدن می‌پراخت و دستاورد اندیشه‌های خود را به گونه اثرهای جاودانی به روی کاغذ می‌آورد

ژول ورن در ۲۴ مارس ۱۹۰۵میلادی بر اثر بیماری دیابت، در شهر امیان درگذشت. ژول ورن را پدر ادبیات علمی تخیلی می‌دانند.

بخشی از کتاب جزیره اسرارآمیز (خلاصه کتاب)

آنها سه روز کامل درگیر طوفان بودند تا به جایی رسیدند که به نظر شبیه اقیانوس آرام بود. ناگهان متوجه شدند که بالون سوراخ شده و در حال سقوط هستند، پس کیسه‌های شنی اطراف بالون و اثاثیهٔ سنگین را به دریا انداختند اما بی‌فایده بود و همین‌طور پایین می‌رفتند. آنها از دور خشکی را دیدند که بالون به سمت آن روانه بود. در کمال یأس و ناامیدی از طناب‌های دکل بالا رفتند و از آنها آویزان شدند تا سبد را نیز از بالون جدا کنند. این عمل، آخرین وسیلهٔ سبک‌تر ساختن بالون بود، ولی این کار هم کمکی نکرد و آنها همچنان پایین‌تر رفتند تا جائیکه بالون به سطح آب برخورد کرد.

بر اثر امواج سهمگین دریا کاپیتان به همراه سگش، تاپ، داخل آب پرتاب شدند. بالون سبک‌تر شده بود و هدایت آن آسان‌تر بود. سرانجام امواج آنها را به جزیره کوچک و دورافتاده‌ای کنار ساحل رساند. با عقب رفتن آب دریا، چهار مرد از بین طناب‌های بالون بیرون آمدند.

معرفی نویسنده
عکس ژول ورن
ژول ورن
فرانسوی | تولد ۱۸۲۸ - درگذشت ۱۹۰۵

ژول ورن با نام کامل ژول گابریل ورن، ۸ فوریه ۱۸۲۸ در نانت فرانسه به دنیا آمد. خانواده او وضع مالی خوبی داشتند. پدر ژول ورن دوست داشت پسرش در رشته حقوق تحصیل کند و البته که پسر به خواسته پدر احترام گذاشت. اما علاقه او به ادبیات، داستان و نمایشنامه‌نویسی به حدی زیاد بود که زندگی حرفه‌ای آینده او را شکل داد. او در آن دوران نمایشنامه‌های تراژدی می‌نوشت و این موضوع، سبب برانگیخته شدن مخالفت اعضای خانواده‌اش با او شده بود. آن‌ها از اینکه می‌دیدند او مطالبی غمگین می‌نویسد، ناراحت بودند.

نظرات کاربران

محمدرضا
۱۴۰۰/۰۳/۲۹

من تا الان بیش از ۲۰ تا از رمان های ژول ورن را خوندم یا شنیدم و فقط کافیه یک متن را ببینم و بفهمم که مال ژول ورن هست یا نه! چیزی که می خوام بگم اینه که من

- بیشتر
pg
۱۴۰۱/۰۵/۰۲

این کتاب واقعا مزخرفه. نسخه اصلی از نشر افق خریدم و دیدم بیشتراز هزار و دویست و خرده ای صفحه‌ست. کتاب اصلی فوق العاده هستش اما این یکی واقعا بده.

Mehrdad
۱۴۰۰/۰۷/۱۳

این کتاب برای اونایی خوبه که چند سال پیش رمان رو خوندن و با مطالعه این خلاصه کتاب خاطراتشون بازآفرینی بشه

بهروز
۱۴۰۱/۰۵/۰۵

خیلی چرت

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۹ صفحه

حجم

۱۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۹ صفحه

قیمت:
۱۱,۹۰۰
تومان