دانلود و خرید کتاب تس؛ زنی پاکدامن (خلاصه کتاب) توماس هاردی ترجمه سمانه عطا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تس؛ زنی پاکدامن (خلاصه کتاب) اثر توماس هاردی

کتاب تس؛ زنی پاکدامن (خلاصه کتاب)

معرفی کتاب تس؛ زنی پاکدامن (خلاصه کتاب)

کتاب تس؛ زنی پاکدامن (خلاصه کتاب) نوشته تامس هاردی و ترجمه سمانه عطا، از مجموعه انگلیسی «چکیده پنجاه رمان کلاسیک» است که در انتشارات شکیب به چاپ رسیده است.

«چکیده پنجاه رمان کلاسیک»، مجموعه‌ای برای معرفی شاهکارهای ادبی کلاسیک است، از «دل تاریکی» کنراد گرفته تا «آنا کارنینا» اثر تولستوی.

چکیده رمان‌ها معمولاً در کتابخانه‌ها به‌صورت مجموعه‌های چند جلدی در دسترس هستند؛ در دنیای مجازی نیز نسخه‌های گیج‌کننده‌ای از چکیده رمان‌ها وجود دارد. افزون بر این، در دانشگاه‌ها و دیگر مؤسسه‌ها مقالاتی به قلم کارشناسان درباره نقد و بررسی رمان‌ها در قالب «راهنمای آموزشی» نوشته می‌شود؛ اما این مجموعه کاملاً متفاوت است. خواننده در اینجا، با ارائه‌ای منظم از چکیده رمان‌های برگزیده روبرو می‌شود. این چکیده‌ها به‌صورت جامع و با نگارشی متناسب برای همه خوانندگان نوشته شده‌اند. تعداد واژگانِ چکیده‌ها در متن اصلی از ۱۱۴۰ واژه برای رمان «عمارت‌های سبز» تا ۷۰۰۰ واژه برای «جنگ و صلح» متغیر است.

درباره کتاب تس؛ زنی پاکدامن (خلاصه کتاب)

تامس هاردی در کتاب تس؛ زنی پاکدامن، از زندگی زنی پاکدامن با نام تِس داربی‌فیلد می‌گوید. او که در خانواده قدرتمندی متولد شده است، با بی لیاقتی‌های خانواده‌اش روبه‌رو می‌شود و مرد رذلی هم او را مورد آزار و اذیت جنسی و سوء استفاده قرار می‌دهد. مردی که عاشق تس است، آرمانگرایی‌های خودفریبانه‌ای دارد و در نهایت هم به دست تس به قتل می‌رسد...

کتاب تس؛ زنی پاکدامن (خلاصه کتاب) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

این مجموعه به دوست‌داران ادبیات جهان تقدیم شده است تا بیش از پیش، عشق به خواندنِ ادبیاتِ کلاسیک را برانگیزاند.

بخشی از کتاب تس؛ زنی پاکدامن (خلاصه کتاب)

دو سه سال بعد، شانسش می‌زند و یک آگهی دریافت می‌کند مبنی بر اینکه به یک خانم شیردوش حرفه‌ای در یک خانهٔ لبنیاتی در تالبوتیز (یک مزرعه) موردنیاز است. تس در مدتی کوتاه، به یک کارمند با ارزش تبدیل شده و همراه با شیر دوشان همکارش، به‌خصوص آقای آنجل‌کلر مشهور می‌شود. آنجل‌کلر، پسر یک کشیش است که نگاه پدر و دو برادر روحانی دیگر را در مورد دین رد کرده و از پیروی کردن آنها امتناع می‌کند. آنجل برای کار کشاورزی در آنجا آموزش می‌بیند. او و تس عاشق همدیگر می‌شوند.

آنجل برای ازدواج با تس کاملا مطمئن است طوری‌که قبل از درخواست از تس، به امینستر، زادگاه والدینش برای کسب رضایت سفر می‌کند. والدین آنجل، مِرسی چَنت، دختر کشیش همسایه، که بقول مادر آنجل، خانمی از یک خانوادهٔ بسیار خوب است، را پیشنهاد می‌دهند، اما آنجل آنها را متقاعد می‌کند که تسِ شیردوش، برای او که یک کشاورز سخت‌کوش است، همسر مناسب‌تری خواهد بود، تا مری، که هیچ فایده‌ای برای زندگی او نخواهد داشت.

او به تالبوتیز برمی گردد و ماه بعد، تس بارها و بارها پیشنهاد ازدواج او را رد می‌کند. او از فاش شدن گذشته‌اش بسیار می‌ترسد و از طرفی نگرانی از دست رفتن عشق آنجل هم او را آزرده‌خاطر می‌کند. اما یک روز تصمیم می‌گیرد تا همه چیز را تعریف کند ولی فقط می‌تواند دِبِرویل بودن خود را فاش کند (تس شنیده بود که آنجل از خانواده‌های قدیمی اشرافی متنفر است) سرانجام در لحظهٔ آخر، شجاعت گفتن رابطهٔ خود با الک دِبِرویل را از دست می‌دهد و در آخر تسلیم شده و پیشنهاد ازدواج را می‌پذیرد.

تس برای مادرش موضوع را می‌نویسد و مادر در جواب نامه، او را به ازدواج تشویق می‌کند و از او می‌خواهد که گذشته‌اش را برملا نکند. سرانجام عروسی برای روز عید تعیین می‌شود. شب کریسمس، تس، دوباره دربارهٔ آشکار کردن رازش بعد از عروسی به فکر فرو می‌رود. پس یک نامهٔ چهار صفحه‌ای که همه چیز را داخلش نوشته است از زیر در به داخل اتاق‌خواب آنجل سُر می‌دهد. ولی هیچ عکس‌العملی نمی‌بیند. تس ابتدا فکر می‌کند که آنجل او را بخشیده، اما تردید دارد. صبح روز عروسی او وارد اتاق آنجل می‌شود. در را باز کرده و نامه را می‌بیند که به زیر فرش رفته است.

نظرات کاربران

nasiri.f
۱۴۰۲/۰۹/۱۴

کتاب تس رو به شدت توصیه می کنم، اما خلاصه اش رو قطعا نه کتابی است که با تمام جزئیاتش باید خونده بشه و برخلاف بسیاری از رمانهای کلاسیک، اصلا متن سنگینی نداره

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۱ صفحه

حجم

۱۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۱ صفحه

قیمت:
۱۱,۹۰۰
تومان