دانلود کتاب صوتی تس، زنی پاکدامن (خلاصه) با صدای سحر بیرانوند + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی تس، زنی پاکدامن (خلاصه) اثر توماس هاردی

دانلود و خرید کتاب صوتی تس، زنی پاکدامن (خلاصه)

دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی تس، زنی پاکدامن (خلاصه)

کتاب صوتی تس، زنی پاکدامن (خلاصه) نوشتهٔ توماس هاردی، حاصل بازنویسی کلاید نهرنز و ترجمهٔ سمانه عطا است. سحر بیرانوند گویندگی این رمان صوتی انگلیسی را انجام داده و انتشارات نوژین آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی تس، زنی پاکدامن (خلاصه)

کتاب صوتی تس، زنی پاکدامن (خلاصه) رمانی است که زندگی زنی پاکدامن با نام «تِس داربی‌فیلد» را تعریف می‌کند. این زن که در خانواده‌ای قدرتمند متولد شده است، با بی‌لیاقتی‌های خانواده‌اش روبه‌رو می‌شود. مرد رذلی او را آزار و اذیت جنسی می‌کند. مردی که عاشق تس است، آرمانگرایی‌های خودفریبانه‌ای دارد. تِس در پایان این اثر صوتی، کاری می‌کند که حدس‌زدن آن برای شما دشوار است. انگلستان دوران ویکتوریایی و حتی دهه‌های پس از آن، تفاوت چندانی با قرون وسطی نداشت و مردم به‌ظاهر پایبند آیین کلیسا، در اغلب موارد عده‌ای ریاکار و به هزاران گناه آلوده بودند. توماس هاردی (Thomas Hardy) نویسندهٔ برجستهٔ انگلیسی که همواره منتقد جامعهٔ ویکتوریایی بود، در کتاب صوتی حاضر، با روایت ماجرای تس به بیان دیدگاه‌های انتقادی‌اش نسبت به وضعیت آن دوران پرداخته است.

شنیدن کتاب صوتی تس، زنی پاکدامن (خلاصه) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر انگلستان و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره توماس هاردی

توماس هاردی در۲ ژوئن ۱۸۴۰ به دنیا آمد و در ۱۱ ژانویهٔ ۱۹۲۸ از دنیا رفت. او رمان‌نویس و شاعر جنبش طبیعت‌گرایی (ناتورالیسم) انگلستان بود. آثارش معمولاً در جنبش طبیعت‌گرایی طبقه‌بندی می‌شود، اما در چند شعرِ او رگه‌هایی از ادبیات عصر روشنگری و رمانتیسیسم دیده می‌شود. ابتدا رشته و حرفهٔ معماری را انتخاب کرد، اما در دههٔ پنجم زندگی به نوشتن و سرودن شعر روی آورد. از او ده‌ها رمان و شعر باقی مانده است و امروزه از او به‌عنوان یکی از شاعران و نویسندگان مطرح قرن بیستم یاد می‌شود. طبیعت‌گرایان پیرو داروین بودند و انسان را موجودی مجبور و اسیر وراثت می‌دانستند. ویژگی اصلی نوشته‌های توماس هاردی هم توصیفات شاعرانه و جبرگرایانهٔ او است و شخصیت‌های داستان‌هایش در برابر احساسات تند و شرایط اطراف خود به مبارزه می‌پرداختند. آثار او موردتوجه و تحسین نویسندگان نسل بعد از او مانند ویرجینیا وولف و دی. اچ. لارنس قرار گرفت. از آثار او می‌توان به کتاب‌های «بانو و مرد فقیر»، «بازگشت بومی»، «یک جفت چشم آبی»، «جود گمنام»، «تس از خانوادهٔ دوربرویل» (یا «تس، زنی پاکدامن») و « گروه بانوان شرافتمند» اشاره کرد.  

بخشی از کتاب صوتی تس، زنی پاکدامن (خلاصه)

«دو سه سال بعد، شانسش می‌زند و یک آگهی دریافت می‌کند مبنی بر اینکه به یک خانم شیردوش حرفه‌ای در یک خانهٔ لبنیاتی در تالبوتیز (یک مزرعه) موردنیاز است. تس در مدتی کوتاه، به یک کارمند با ارزش تبدیل شده و همراه با شیر دوشان همکارش، به‌خصوص آقای آنجل‌کلر مشهور می‌شود. آنجل‌کلر، پسر یک کشیش است که نگاه پدر و دو برادر روحانی دیگر را در مورد دین رد کرده و از پیروی کردن آنها امتناع می‌کند. آنجل برای کار کشاورزی در آنجا آموزش می‌بیند. او و تس عاشق همدیگر می‌شوند.

آنجل برای ازدواج با تس کاملا مطمئن است طوری‌که قبل از درخواست از تس، به امینستر، زادگاه والدینش برای کسب رضایت سفر می‌کند. والدین آنجل، مِرسی چَنت، دختر کشیش همسایه، که بقول مادر آنجل، خانمی از یک خانوادهٔ بسیار خوب است، را پیشنهاد می‌دهند، اما آنجل آنها را متقاعد می‌کند که تسِ شیردوش، برای او که یک کشاورز سخت‌کوش است، همسر مناسب‌تری خواهد بود، تا مری، که هیچ فایده‌ای برای زندگی او نخواهد داشت.

او به تالبوتیز برمی گردد و ماه بعد، تس بارها و بارها پیشنهاد ازدواج او را رد می‌کند. او از فاش شدن گذشته‌اش بسیار می‌ترسد و از طرفی نگرانی از دست رفتن عشق آنجل هم او را آزرده‌خاطر می‌کند. اما یک روز تصمیم می‌گیرد تا همه چیز را تعریف کند ولی فقط می‌تواند دِبِرویل بودن خود را فاش کند (تس شنیده بود که آنجل از خانواده‌های قدیمی اشرافی متنفر است) سرانجام در لحظهٔ آخر، شجاعت گفتن رابطهٔ خود با الک دِبِرویل را از دست می‌دهد و در آخر تسلیم شده و پیشنهاد ازدواج را می‌پذیرد.

تس برای مادرش موضوع را می‌نویسد و مادر در جواب نامه، او را به ازدواج تشویق می‌کند و از او می‌خواهد که گذشته‌اش را برملا نکند. سرانجام عروسی برای روز عید تعیین می‌شود. شب کریسمس، تس، دوباره دربارهٔ آشکار کردن رازش بعد از عروسی به فکر فرو می‌رود. پس یک نامهٔ چهار صفحه‌ای که همه چیز را داخلش نوشته است از زیر در به داخل اتاق‌خواب آنجل سُر می‌دهد. ولی هیچ عکس‌العملی نمی‌بیند. تس ابتدا فکر می‌کند که آنجل او را بخشیده، اما تردید دارد. صبح روز عروسی او وارد اتاق آنجل می‌شود. در را باز کرده و نامه را می‌بیند که به زیر فرش رفته است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۱۹ دقیقه

حجم

۱۷٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱۹ دقیقه

حجم

۱۷٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۱۳,۹۰۰
تومان