دانلود و خرید کتاب اقبال نامه بهروز ثروتیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب اقبال نامه

کتاب اقبال نامه نوشته بهروز ثروتیان است. کتاب اقبال نامه برگرفته از اقبال نامه اثر نظامی گنجوی (تألیف نیمۀ دوم قرن ششم هجری) است که نشر میراثبان برای علاقه مندان به ادبیات فارسی منتشر کرده است.

درباره کتاب اقبال نامه

اقبال نامه بخش دوم اسکندر نامۀ نظامی گنجوی است. شاعر در اقبال نامه برای پیغمبری به نام ذوالقرنین افسانه می‌سازد و او را با اسکندر تاریخی یکی می‌داند. او در عالم خیال، اسکندر را از سوی خدا به پیامبری بر می‌گزیند و او را به سفری معنوی می‌فرستد، اسکندر به شهرهای مصر، بیت‌المقدس، اسپانیا و آفریقا را سفر می‌کند و در هر منزلگاه، شاعر (نظامی) برای او داستان‌سرایی می‌کند.

در مثنوی اقبال نامه، خردنامه‌های سقراط، افلاطون، ارسطو و اسکندر از ارزش والایی برخوردارند. نظامی نیز همچون دیگر فرزانگان عالم، انسان را بالاتر از مسائل مالی می‌بیند و به انسان از دیدگاه معنوی، اندیشه و احساس نظر دارد. او با ساخت مدینۀ فاضله خود به دنبال ایجاد رستگاری همه جانبه و خشنودی درونی و معنوی انسان‌هاست.

به نظر می‌رسد این مثنوی ناتمام مانده و پیروان او بخش‌هایی کوتاه و نارسا به آن افزوده، سپس به ملک عِزّالدین مسعود دوم از اتابکان موصِل (حکومت ۶۰۷-۶۱۵ه.ق) پیشکش نموده‌اند.

خواندن کتاب اقبال نامه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات فارسی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۳ صفحه

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۳ صفحه

قیمت:
۹,۰۰۰
۴,۵۰۰
۵۰%
تومان