دانلود و خرید کتاب بحر پر گوهر لیلا همت‌یار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بحر پر گوهر اثر لیلا همت‌یار

کتاب بحر پر گوهر

انتشارات:نشر تیرگان
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب بحر پر گوهر

کتاب بحر پر گوهر نوشته لیلا همت‌یار است. کتاب بحر پر گوهر را انتشارات تیرگان منتشر کرده است. این کتاب به بررسی نمادین حیوانات در هفت پیکر نظامی و مثنوی مولوی می‌پردازد و اطلاعات جذابی در اختیار خوانندگان علاقه‌مندان به ادبیات قرار می‌دهد

درباره کتاب بحر پر گوهر

بشر در کوشش‌های خود برای شناخت پیرامون خویش از تجربه، حواس و قوای عقلانی کمک ‌می‌گیرد و پدیده‌ها را کشف ‌می‌ کند. اما وقتی از محسوسات فراتر ‌می‌رود و درصدد شناخت اموری بر‌می‌‌آید که بیرون از حوزه حواس و تجربه اوست، در‌ک و بیان آن‌ها دشوارتر ‌می‌شود لذا ناگزیر برای تبیین آن‌ها کم و بیش از احساس و تخیل کمک ‌می‌گیرد و به ناچار از زبان رمزی استفاده ‌می‌کند و برای نشان دادن یا مجسم ساختن آن چه که نمی‌تواند تعریف کند یا بفهماند، از کلمات و اصطلاحات نمادین استفاده ‌می‌کند زیرا بیان آن با زبان عادی - که مربوط به محسوسات است - بسیار دشوار و غیرممکن ‌می‌نماید و گوینده ناچار ‌می‌شود از ظرفیت‌هایی که قدرت تأثیر زبان را ارتقا ‌می‌دهد، استفاده کند و در نتیجه کلام به صورت رمز و نمادین در‌می‌آید و این بیان رمزآ‌میز باعث غنای زبان ‌می‌شود. بنابراین طرح سخن به شیوه نمادین و به کارگیری تمثیلات ادبی، کوششی در جهت زیبندگی و جلای متن محسوب ‌می‌شود. این کتاب برای دانشجویان ادبیات و علاقه‌مندان به سمبولیسم و نمادگرایی در ادبیات کهن بسیار جذاب است و از آن لذت می‌برند. 

خواندن کتاب بحر پر گوهر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب بحر پر گوهر

درباره‌ی تاریخچه‌ی نماد‌ها و سمبل‌ها باید گفت که تاریخی دارد به درازای تاریخ انسان‌ها چرا که نقّاشی ‌ها و سنگ نوشته ‌هایی که از انسان‌های اولیه در غار‌ها به یادگار مانده، نشاندهنده‌ی این مطلب است که انسان‌های اولیه بسیاری از مفاهیم خود را به کمک نماد‌ها و سمبل‌ها به یکدیگر انتقال ‌می‌دادند. «نماد‌ها در طول تاریخ حضوری محسوس داشته‌اند. در یونان قدیم نیز که فلاسفه‌ی بزرگی ظهور کرد‌ه‌اند؛ به نماد‌ها و سمبل‌ها اهمیت خاصی ‌می‌دادند که دلیل بر این ادعا نظریه ی «مثُل» افلاطون است. پس از این نظریه بود که نماد‌ها وارد بحث‌ها و درس ‌های فیلسوفان و دانشمندان گردیدند.»

اما اگر از دیدگاه اسلا‌می‌ به نماد نگریسته شود، باید گفت که پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) عده‌ای از مسلمانان که بیشتر آنان شیعیان بودند برای قرآن معانی باطنی قایل شدند و کشف این معانی را به امام معصوم اختصاص داد‌ه‌اند و از این جاست که رمز‌ها و نماد‌ها به علوم اسلا‌می‌ راه پیدا ‌می‌کند. لازم به ذکر است که در خود قرآن نیز نماد‌ها حضوری محسوس و عینی دارند، به عنوان مثال یوسف نماد زیبایی، مریم نماد پاکی و سکوت.

در اواخر قرن نوزدهم، شارل بودلر، مجموعه‌ای از اشعار خود را با نام «گل‌های بدی» منتشر ساخت که مقدمه‌ای برای به وجودآمدن اشعار سمبولیک شد. بودلر به دنبال این بود که «در قالب نثری شاعرانه و آهنگین، شعری بی‌وزن و قافیه بسازد که با حرکات عاشقانه‌ی روحی و موج‌های خیال و جهش‌های ضمیر هماهنگ باشد.»

نظرات کاربران

آرش
۱۴۰۲/۰۵/۲۵

هفت پیکر و مثنوی معنوی دو اثر بسیار مهم در تاریخ ادبیات ایران هستند که حیوانات در داستانهای آنها نقش اساسی دارند. اما پژوهشگران تا به حال، کمتر به این موضوع مهم پردخته اند.بسیار جالب است که نویسنده نظرش به

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۹۴ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۹۴ صفحه

قیمت:
۲۸,۵۰۰
تومان