دانلود و خرید کتاب حضرت ماه عظیم الیاسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حضرت ماه اثر عظیم الیاسی

کتاب حضرت ماه

نویسنده:عظیم الیاسی
انتشارات:نشر معارف
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب حضرت ماه

کتاب حضرت ماه نوشته عظیم الیاسی است. کتاب حضرت ماه مروری بر شخصیت، سیره و اندیشه‌های ناب امام خامنه ای (دامت برکاته) است که نشر معارف منتشر کرده است.

دفتر نشر معارف وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‏‌ها، در سال ۱۳۷۶ تأسیس شد و در سال ۱۳۷۹ به صورت رسمی آغاز به کار کرد. این انتشارات تلاش می‌کند از دریچه اسلام ناب به بازخوانى، بررسى، نقد و تولید اندیشه در عرصه‌هاى مختلف بپردازد.

از جمله این فعالیت‏‌ها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان به چاپ بیش از ۱۱۰۰عنوان کتاب در زمینه دروس معارف اسلامى دانشگاه‌ها، اندیشه‏‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبرى، پرسش‌ها و پاسخ‌هاى دانشجویى، معارف قرآن و اهل‏ بیت (ع)، دین‌پژوهى، اخلاق و عرفان، انقلاب اسلامى و تاریخ معاصر، مسائل جهان اسلام، غرب‏‌شناسی، شبهات فکری و عقیدتی، مسایل تاریخی و فلسفی، علوم انسانی، مسائل تربیتى، زن، خانواده و نقد فمینیسم و… اشاره کرد.

نشر معارف اخیراً نیز گام‌‏هایی در حوزه ادبیات داستانی برداشته است. این انتشارات با راه ‏اندازی ۳۰ مرکز فروشگاهی با عنوان تجاری «پاتوق کتاب» و همچنین برگزاری ۱۲ دوره مسابقات کتابخوانی «پویش روشنا» در سطح ملی، توانسته است گام‏‌های مفید و موثری در توزیع و ترویج کتابخوانی کشور بردارد.

آنچه این روزها بیش از هرچیز دغدغه نسل انقلابی است آشنایی جوانان و دانشجویان با حقیقت دین و معارف اسلام است، انتشارات در این زمینه پیشرو است و تلاش دارد پاسخی علمی و دینی برای تمام سوالات این نسل داشته باشد.

درباره کتاب حضرت ماه

هیچ نعمتی برهیچ ملتی بالاتر از نعمت «امام» صالح نیست. در متون روایی وارده از اهل‌بیت علیهم‌السلام، بر ضرورت امیر خیرّمطاع تاکید فراوان شده است، بطوری که ارتکاب «سیئه» در حکومت حاکم عادل بر انجام «حسنه» در حکومت حاکم جائر، ترجیح داده شده و انبیاء عظام نیز همه در آرزوی نیل به مرتبت «امامت» بوده‌اند.

در مسیر حرکت تاریخی امتّ، در تمام شئوون حیات بشری وگواهی تاریخ به این حقیقت که، هرگاه ملتی از نعمت رهبری صالح مغتنم بوده، بیشترین حظ را از خیرات داشته است؛ عصر حاضر برای موالیان اهل بیت علیهم السلام، در ایران عزیز از طلائی‌ترین مصادیق آن است که دو شخصیت خطیر و عدیم‌النظیر یعنی حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری مدظله العالی در جایگاه امامت آنها قرار گرفته است. بی شک سعه وجودی و ابعاد شخصیت این دو بزرگوار، نیازمند پژوهش و تحقیقات بسیار وسیع است هر چند ما معاصران، به حجاب معاصرت از معرفت اصیل‌ترین ثروت‌های معنوی خود، محجوبیم.

کتابی که خوانندگان محترم پیش رو دارند، غور اجمالی در شخصیت جامع و کم‌نظیر حضرت آیت الله خامنه ای، مقام منیع رهبری است.

این مجموعه با نگاهی موضوعی، به زندگی، افکار و اندیشه‌های نورانی و نفیس این شخصیت با عظمت، خدمت شایانی به اهل تحقیق کرده و مرجعی ماندگار آفریده است.

یکی از موهبت‌ها و نعمت های بزرگ الهی بر ملت ایران، ولایت فقیه است که با سکانداری امام راحل، ام القرای اسلام گشته و الگویی برای کشورهای اسلامی و عدالت طلب شده است. هر چه جلوتر می‌رویم بیشتر به اهمیت این مساله بزرگ پی می‌بریم و به راز تاکیدات شهدا در وصیتنامه‌هایشان پی می‌بریم که بارها گفته‌اند: «نگذارید امام تنها بماند...»

پس از امام خمینی (ره)، خیلی از دشمنان، انقلاب را تمام شده می‌دانستند ولی با عنایت خدای بزرگ، فرزند خلف ایشان، «نعلاً بنعل» جا پای گام‌های ایشان گذاشته و با عظمت هر چه تمام، نه فقط ایران، بلکه دنیا را سکان‌داری می‌کنند؛ هر چند که گاهاً از روی غفلت، غافل از این نعمت بزرگ الهی هستیم و شاید غیر ایرانی‌ها بهتر از ما قدر این بزرگوار را بدانند.

بخش اول/ این بخش اشاره‌ای است به زندگی‌نامه وشخصیت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی). در بیان زندگی‌نامه این هدف را دنبال کردیم که به صورت مجمل از تمامی ابعاد زندگانی حضرت‌آقا فرازهایی نگاشته شود. پایان بخش اول، زندگی امام خامنه‌ای را به روایت تاریخ به مخاطب معرفی می‌کند.

بخش دوم/ این بخش نیز می‌کوشد تا سیره امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) را بیشتر و بهتر معرفی کند. به زعم نویسنده این بخش از کاربردی‌ترین و شیرین‌ترین قسمت‌های کتاب می‌باشد. منظور از سیره بیان رفتار، احوالات شخصی، اجتماعی و حکومتی معظم‌له می‌باشد؛ به صورتی که به عنوان الگو برای تمامی افراد جامعه قابل لمس و مشهود باشد. این بخش از دو قسمت تشکیل یافته است. قسمت اول: سیره فردی و خانوادگی که بیشتر به احوالات شخصی ایشان در بُعد فردی و خانوادگی می‌پردازد. قسمت دوم: سیره اجتماعی و حکومتی نیز بیشتر به مباحثی که فراتر از مباحث فردی است، نگاه ویژه‌ای دارد. در بیان اصل‌ها رعایت ترتیب، جهت نظم یافتگی ذهنی در مطالعه برای مخاطب، حدالامکان رعایت گردیده و این قسمت بیشترین توجه در معرفی ابعاد شخصیتی حضرت‌آقا را به خود اختصاص داده است.

بخش سوم/ رهبری در بیان دیگران، بخش سوم کتاب را تشکیل می‌دهد. برای معرفی شخصیت‌های بزرگ لحاظ کردن نظرات بزرگان و اندیشمندان می‌تواند مفید و بجا باشد. بر این اساس، در قسمت اول، رهبری در بیان دوستان، از نظرات بزرگان دین، من جمله حضرت امام خمینی (ره)، آیات عظام و مراجع تقلید و اندیشمندان و اشخاص مورد وثوق جامعه استفاده گردیده و در قسمت دوم، رهبری در حدیث دیگران، ابتدا از زبان سیاستمداران معروف دنیا و در گام بعد از نگاه مطبوعات معروف دنیا به دیدگاههای معظم‌له پرداخته شده است.

بخش چهارم/ قسمت پایانی اختصاص داده شده به بیان اندیشه‌های حضرت‌آقا در موضوعات مختلف و متعدد. از نگاه نویسنده سعی برآن بود تا به تمامی ابعاد اندیشه‌ای ایشان به صورت دایره‌المعارفی و الفبایی -‌ با انجام ساعت‌ها کار موشکافانه و دقیق روی فرمایشات حضرت‌آقا -‌ پرداخته شود تا بهترین و جامع‌ترین سخنان در خصوص مفاهیم کلیدی برای مخاطبان محترم -‌ از اقیانوس بیکران اندیشه‌ها و بیانات حکمت‌آمیز امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) ارائه شود. مخاطب با استفاده از این مطالب، در نگاهی کوتاه و در مدت زمانی کم، به مفاهیم و معانی بلند دست یافته و می‌تواند استفاده‌های لازم را از آن ببرد. 

خواندن کتاب حضرت ماه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به مقام معظم رهبری پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب حضرت ماه

کودکی

دوران کودکی امام خامنه ای (مدظله العالی) مصادف با ایام جنگ جهانی دوم و اشغال مشهد مقدس توسط قوای اتحاد جماهیر شوروی بود. هر چند تنش‌های اجتماعی ناشی از ورود ارتش شوروی وضعیت اقتصادی مردم در مشهد را مختل کرده بود، ولی نسبت به شهرهای دیگر اجناس ارزان و فراوان بود.

معظم له دراین باره می‌فرماید: «دوران کودکی ما بسیاردرعسرت می‌گذشت... وضع خانواده ما طوری بود که ما حتی همیشه نمی‌توانستیم نان گندم بخوریم و معمولاً نان جو می‌خوردیم، من شبهایی از کودکی را به یاد می‌آورم که در منزل شام نداشتیم و مادر با پول خردی که بعضی وقت‌ها مادربزرگم به من یا یکی از برادران و خواهرانم می‌داد قدری کشمش یا شیر می‌خرید تا با نان بخوریم... منزل پدری من که در آن متولد شده ام، یک خانه ۶۰- ۷۰ متری در محله ای فقیر نشین در مشهد بود که فقط یک اتاق داشت و یک زیر زمین تاریک و خفه و هنگامی که برای پدر ما مهمان می‌آمد، همگی به زیرزمین می‌رفتیم تا در آن تنها اتاق از میهمان پذیرایی شود؛ بعد، عده ای از علاقمندان پدر، زمین کوچکی را که کنار این منزل بود، خریده و به آن اضافه کردند و منزل دارای سه اتاق شد. اغلب مادر بزرگوارمان از لباس‌های کهنه پدر، برایمان لباس تهیه می‌کرد که غالباً چند وصله بود.»

امام خامنه ای (مدظله العالی) همچنین درباره کودکی می‌افزاید: «از چهار سالگی آموزش قرآن را شروع کردم ودر هفت سالگی راهی دبستان شدم، در اواخر دوره دبستان یعنی کلاس پنجم و ششم، به ریاضی و جغرافیا علاقه داشتم خیلی به تاریخ علاقه داشتم، به هندسه هم بخصوص علاقه داشتم، قرآن را با صدای بلند می‌خواندم، قرآن خوان مدرسه بودم. منبر آقای فلسفی را از رادیو می‌شنیدم و تقلید منبر او را در بچگی می‌کردم. در همان دورهٔ آخر دبستان کلاس پنجم و ششم در کودکی بازی می‌کردیم، منتها در کوچه چون در خانه جای بازی نداشتیم، مثل والیبال و فوتبال، من والیبال بازی می‌کردم، خیلی هم دوست می‌داشتم. من بعد از دوره دبستان و دبیرستان نرفتم، دوره دبیرستان را بطور داوطلبانه و بصورت شبانه می‌خواندم.»

تطبیق منشور حقوق شهروندی با قوانین جزایی
ناهید وزیری
تاریخ تحولات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی ایران در دورۀ افشاریان و زندیان
مهری ادریسی‌آریمی
به ساز ستاره رقصیدن
محمدرضا نیستانی
مستند سازی
مریم رحمانی
رایحه سلامتی (جلد ششم)
لیلا الیاسی
یکی از ما
ویلا کاتر
مهندسی فرودگاه (جلد اول)
نورمن جی. اشفورد
من نمی خواهم!
بل مونی
سرگردان در جزیره کبود
مریم نظام پور
قصه‌های شیرین برای بچه‌های شیرین (ویژه متولدین اسفند)
محمد صادقی سیار
جونی بی کلاس اولی تقلب کار؛ کتاب نوزدهم
باربارا پارک
تاریخ نفت در ایران و خاورمیانه
محمدامیر شیخ نوری
عرفان (دفتر شانزدهم)
محمدجواد رودگر
خبر بد
ادوارد سنت ابین
آب و هواشناسی مناطق خشک
حسین محمدی
آقادار
مریم سمیع زادگان
موش کتابخانه ۳
دنیل کرک
گاوبازی؛ لوک خوش‌شانس
لوئیس دو بور
من ادواردو نیستم
گروه نویسندگان
یادت باشد
محمدرسول ملاحسنی
دختر شینا: خاطرات قدم‌خیر محمدی کنعان
بهناز ضرابی‌زاده
دختری با هفت اسم
هیئون سئو لی
از چیزی نمی ترسیدم
قاسم سلیمانی
زندگی‌نامه استیو جابز
والتر آیزاکسن
انسان در جست‌وجوی معنا
ویکتور فرانکل
مار و پله
فائقه میرصمدی
حاج قاسم
علی اکبری مزدآبادی
کفش باز
فیل نایت
سربلند
محمد علی جعفری
کهکشان نیستی
محمدهادی اصفهانی
آخرین دختر
سمیرا چوبانی
مثل خون در رگ های من
احمد شاملو
در کمین گل سرخ؛ روایتی از زندگی شهید سپهبد علی صیاد شیرازی
محسن مومنی
داستان من
معصومه عسکری
مردی در تبعید ابدی
نادر ابراهیمی
چراغ سبزها
متیو مک‌کانهی
قصه زندگی من
احسان قراخانی
از چیزی نمی‌ترسیدم
قاسم سلیمانی

نظرات کاربران

آر-طاقچه
۱۴۰۱/۰۵/۰۴

بسیار خوب

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در این باره می‌فرمایند: «اگر بنده در زندگی توفیقی داشتم اعتقادم به این است که ناشی از همان برّی (نیکی) است که به پدر بلکه به پدر و مادرم انجام داده‌ام».
آر-طاقچه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۵۲۹ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۵۲۹ صفحه

قیمت:
۱۱۹,۰۲۵
تومان