دانلود و خرید کتاب ویلیام شکسپیر چه کسی بود؟ سلست دیویدسون منیس ترجمه ابوالفضل طاهریان ریزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ویلیام شکسپیر چه کسی بود؟ اثر سلست دیویدسون منیس

کتاب ویلیام شکسپیر چه کسی بود؟

معرفی کتاب ویلیام شکسپیر چه کسی بود؟

کتاب ویلیام شکسپیر چه کسی بود؟ نوشته سلست دیویدسون منیس است که با ترجمه ابوالفظل طرهریان ریزی منتشر شده است. کتاب ویلیام شکسپیر چه کسی بود؟ به زندگی ویلیام شکسپیر یکی از بزرگترین نمایشنامه‌نویسان جهان می‌پردازد.

درباره کتاب ویلیام شکسپیر چه کسی بود؟

احتمالاً نام ویلیام شکسپیر را شنیده‌اید حتی اگر هنوز چیزی از او نخوانده باشید. او چهارصد و پنجاه سال پیش زندگی کرد، حداقل سی و پنج نمایشنامه نوشت و بیش از یکصد و پنجاه شعر سرود. بسیاری از مردم معتقدند شکسپیر بزرگ‌ترین نمایشنامه‌نویسی است که تاکنون زندگی کرده است.

هر آنچه شکسپیر نوشت به ده‌ها زبان از اسپانیایی به ژاپنی تا سواحیلی ترجمه شده است. مردم در سراسر جهان هنوز اجرای نمایش‌های او را با اشتیاق تماشا می‌کنند.

فیلم‌ها و نمایش‌های موزیکال برادوی بر اساس بسیاری از آنها ساخته شده‌اند، مانند رومئو و ژولیت، مکبث و هملت. صدها کلمه و عبارت که ما هر روز استفاده می‌کنیم توسط او اختراع شده است. این کتاب درباره زندگی این نویسنده بزرگ است.  

خواندن کتاب ویلیام شکسپیر چه کسی بود؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به دانستن زندگی این نویسنده بزرگ پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب ویلیام شکسپیر چه کسی بود؟

ویل نوزاد در سال ۱۵۶۴ در کلیسای ترینیتی مقدس استراتفورد غسل تعمید گرفت. تاریخ دقیق تولد وی مشخص نیست، اما در ۲۳ آوریل جشن گرفته می‌شود. در انگلیس، آن روز نیز تعطیل و پر از بازی و مهمانی است. روز خوبی برای بزرگداشت، بزرگ‌ترین نمایشنامه‌نویس انگلیس نیز به نظر می‌رسد.

خانواده شکسپیر در استراتفورد- اون آوان، انگلیس، در حدود صد مایلی شمال غربی لندن زندگی می‌کردند. بیش از دو هزار و پانصد نفر در آنجا زندگی نمی‌کردند. وقتی ویل فقط چند ماه داشت، بیماری وحشتناکی کشور را فرا گرفت. به آن مرگ سیاه یا طاعون خیارکی گفته می‌شد. بیش از دویست نفر فقط در استراتفورد کشته شدند. انسانهای پیر و جوان بسیاری آسیب دیدند. خوشبختانه جان و مری شکسپیر زنده مانده بودند (و فرزند اولشان نیز همین‌طور).

پدر ویل دستکش، کمربند، کیف پول و پیش‌بند درست می‌کرد. مادر ویل از خانواده‌ای صاحب زمین‌های کشاورزی بود. او می‌توانست شجره‌نامه بیش از پانصد سال خانواده خود را لیست کند. شکسپیرها به طبقه متوسط انگلیس تعلق داشتند. آنها نه ثروتمند بودند و نه بخشی از اشراف بودند؛ اما آنها خوب زندگی می‌کردند. در طول دهه ۱۵۶۰، خانواده‌های انگلیسی مانند شکسپیرها غذایی روی میز، سقفی بالای سر خود و کاری ثابت داشتند. همین کافی بود.

هنگام تولد ویل، الیزابت اول، شش سال بود که ملکه شده بود. او سی و یک ساله بود. او علاقه‌ای به جنگ نداشت. تحت سلطنت این ملکه خوب، به گفته وی، انگلیس هرچه بیشتر رونق گرفت. همچنین زمان کشف و خلق ایده‌های جدید بود. در سال ۱۵۱۹، فردیناند ماژلان، کاشف پرتغالی، با کشتی راهی سفری به سراسر جهان شد. این سفر سه سال طول کشید و قبلاً هرگز انجام نشده بود.در سال ۱۵۱۴، نیکلاس کوپرنیک، ستاره‌شناس لهستانی، برای اولین بار نوشت که خورشید مرکز جهان است. پیش از آن، مردم معتقد بودند زمین مرکزی است که خورشید و سیارات دیگر به دور آن می‌چرخند. هنرمندان در سراسر اروپا، به ویژه در ایتالیا، در حال خلق برخی از زیباترین نقاشی‌ها و مجسمه‌های شناخته شده جهان بوده‌اند. چاپخانه‌ای که در دهه ۱۴۰۰ اختراع شد، کتاب‌های بیشتری را در دسترس قرار داد. قبل از آن زمان، کپی کردن کتاب‌ها باید با دست صورت می‌گرفت. در این حالت بیشتر و بیشتر مردم خواندن و نوشتن را یاد می‌گرفتند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۲ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۲ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان