دانلود و خرید کتاب اقتصاد برای مدیران یگانه موسوی جهرمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اقتصاد برای مدیران اثر یگانه موسوی جهرمی

کتاب اقتصاد برای مدیران

معرفی کتاب اقتصاد برای مدیران

کتاب اقتصاد برای مدیران نوشته یگانه موسوی جهرمی و نرگس خاکی است. این کتاب برای همه کتابی کاربردی است زیرا در دنیای امروز توان تجزیه و تحلیل اقتصادی بسیار می‌تواند کاربردی و ضروری باشد.

درباره کتاب اقتصاد برای مدیران

در دنیای امروز، شناخت و تجزیه‌و‌تحلیل پدیده‌های اقتصادی به کمک علم اقتصاد صورت می‌گیرد‌. علم اقتصاد که در زمره علوم اجتماعی است که قدمت آن بیش از دو قرن است. در این مدت، به‌واسطه گسترش جوامع مختلف و روابط اقتصادی انسان‌ها و پیچیده‌تر‌شدن این‌روابط، اندیشمندان بسیاری به این علم روی آورده و سبب پیشرفت‌های علمی در این زمینه شده‌اند. رشد فزایندۀ دامنۀ فکری علم اقتصاد و اهمیت آن تا حدی بوده است که به محققان ممتاز علوم اقتصادی نیز مانند محققان سایر علوم، همچون فیزیک و شیمی، جایزۀ نوبل اعطا می‌شود.

در این شاخه از دانش بشری سعی می‌شود علت بروز هر پدیده مشخص گردد تا به کمک یافته‌های مربوط، رفتار مادی انسانها که ناشی از طبیعت و تعقل آنهاست قانون‌مند شود. در این صورت می‌وان از یک طرف رفتارهای اقتصادی آینده انسان‌ها را پیش‌بینی کرد و از طرف دیگر با تصمیم‌گیری‌های صحیح‌تر، زندگی افراد جامعه را راحت‌تر و ایمن‌تر ساخت. بنابراین، اقتصاد، دانشی مفید برای افرادی است که می‌خواهند در مورد سیاست‌های اقتصادی دولت، کسب و کار و یا تصمیم‌گیری و انتخاب‌های شخصی خود بهتر فکر و عمل کنند. البته افرادی که با هدف مطالعه و یادگیری اقتصاد پا به این عرصه می‌گذارند باید در شاخه‌های دیگر (ریاضیات، تجارت، تاریخ، هنر و...) نیز دارای توانایی و مطالعات لازم باشند.

از سوی دیگر، اقشار مختلف جامعه (دانشجویان، پزشکان، مدیران و ...) با مسائل اقتصادی و تجزیه و تحلیل آن‌ها، به‌طور روزمره سروکار دارند. از اینرو، شناخت و آگاهی دقیق از پدیده‌های اقتصادی و سازوکارهای آن ضرورت دارد. بدین منظور در کتاب حاضر سعی شده است باعنایت به سرفصل مصوّب درس اقتصاد برای مدیران، به عناوینی از علم اقتصاد پرداخته شود که جنبه پایه‌ای و کلیدی داشته و به درک علمی علاقه‌مندان در رابطه با مفاهیم و اصطلاحات اقتصادی کمک کند.

خواندن کتاب اقتصاد برای مدیران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه اقتصادی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اقتصاد برای مدیران

اقتصاد، علم انتخاب یک گزینه در بین انتخاب‌های گوناگون با درنظرگرفتن هزینه و نفع آن است. بنابراین، قدمت مسائل اقتصادی به اندازه تاریخ بشر است. گرچه علم اقتصاد در مقام یک علم مجزا، دارای تاریخچه طولانی نیست، زیرا تا قبل از قرن ۱۳ میلادی تمام موضوعات اجتماعی، از جمله اقتصاد به تقلید از عملکرد یونانیان باستان از دیدگاه اخلاق بررسی می‌شد و آنان، بیشتر دربارة دوری از دنیاپرستی، ثروت‌اندوزی و قناعت سخن می‌گفتند. برای مثال افلاطون معتقد بود که ثروت و فضیلت در دو کفه یک ترازو قرار دارند و اگر یک کفه سنگین‌تر شود، مسلماً کفه دیگر بالا خواهد رفت. آن زمان در تمامی اروپا بحث‌های اجتماعی بر پایه گرایش‌های مذهبی، مفاهیم و معتقدات کلیسا پایه‌گذاری شده بود. علم و فن تنها در دست کلیسا قرار داشت. اما به مرور و در اثر فشارهای جامعه زمینه برای به‌وجود آمدن مکتب مرکانتیلیسم با عقایدی متفاوت، به‌ویژه از نظر مادی، فراهم آمد. برخلاف عقاید کلیسا، از نظر مرکانتیلیست‌ها کسب طلا و نقره موجب افزایش ثروت و قدرت دولت مرکزی می‌شود و مداخله مستقیم دولت و کنترل امور اقتصادی نیز ضرورت دارد. نظرات مرکانتیلیست‌ها تا قرن هجدهم رواج داشت. در قرن هجدهم مکتب فیزیوکرات‌ها با جهت‌گری اقتصادی مخالف مرکانتیلیست‌ها به‌وجود آمد. پرچمدار این مکتب دکتر فرانسوا کنه و طرفداران آن معتقد به آزادی طبیعی و مخالف دخالت دولت در امور اقتصادی بودند. در سال ۱۷۷۶ آدام اسمیت با انتشار کتابی با عنوان «تحقیق در ماهیت و علل ثروت ملل» بنیانگذار اولین مکتب علمی اقتصاد به‌نام مکتب کلاسیک شد. کلاسیک‌ها قوانین اقتصادی را تابع نظم و قوانین حاکم بر طبیعت می‌دانستند که این موضوع تأثیر روح فکری فیزیوکرات‌ها را بر کلاسیک‌ها نشان می‌دهد. آن‌ها معتقد بودند هیچ‌گونه دخالتی از سوی دولت در امور اقتصادی جامعه مجاز نمی‌باشد و ازآن‌جایی که انسان به‌طور غریزی به‌دنبال نفع شخصی است، آزاد گذاشتن انسانها در فعالیت‌های اقتصادی موجب کسب نفع اجتماعی خواهد شد. کلاسیک‌ها قوانین اقتصادی را جهان شمول، ثابت و ازلی می‌دانستند.


اقتصاد صنعتی
احمد صدرائی جواهری
طراحی و تبیین شاخص‌های بهره‌وری دانشگاه‌ها
ناصر شمس قارنه
قراردادهای ساخت‌وساز بین‌المللی؛ به همراه تفسیر فرم‌های طراحی و ساخت ‌فیدیک
ویلیام گادوین
کشیش ویکفیلد
الیور گلداسمیت
فرات حیات
دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری
اقتصاد ایران به کدام سو می‌رود؟
مسعود نیلی
از من نخواه آرام بگیرم
الهه آخرتی
اقتصادسنجی؛ جلد دوم (همراه با کاربرد نرم‌افزارهای ویژه‌ی اقتصادسنجی)
اسماعیل پیش بهار
ارزیابی اقتصادی طرح‌های سرمایه‌گذاری با تأکید بر مبانی و معیارها
شهریار نصابیان
سرمایه گذاری جسورانه و ارزش گذاری استارتاپ
امیرسینا جیرفتی
عوامل رکود تورمی و راهکارهای خروج (جلد دوم)
سیدعلی مدنی‌زاده
تحلیل های مدیریت مالی
رابرت هیگینز
انگلیسی برای متخصصان اقتصادی و مالی
محمدجواد عزتی
مقدمه‌ای بر اقتصادسنجی فضایی
جیمز لسیج
پیش بینی ریسک مالی
جان دنیلسون
راهنمای مصور برای مدیران مدیریت مالی
پاول بورنز
فلسفه پول و مالی
ادوارد ان. زالتا
مبانی مدیریت ریسک سیستمی
امین غزالی

نظرات کاربران

کاربر ۱۹۷۸۴۷۶
۱۴۰۰/۰۵/۲۷

خانم دکتر جهرمی زبان و بیانی شیوا دارند. باعث افتخارم بود دانشجوی ایشان بودن. و حالا که کتاب ایشان را خواندم لذت بردم. به همه کسانی که اقتصاد را دوست دارند خواندن این کتاب را پیشنهاد میکنم

Sina Vahedi
۱۴۰۲/۰۷/۲۸

مثبت

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۵۵ صفحه

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۵۵ صفحه

قیمت:
۲۲,۵۰۰
تومان