دانلود و خرید کتاب برنامه ریزی راهبردی ارتباطی در روابط عمومی حمید شکری خانقاه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب برنامه ریزی راهبردی ارتباطی در روابط عمومی اثر حمید شکری خانقاه

کتاب برنامه ریزی راهبردی ارتباطی در روابط عمومی

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب برنامه ریزی راهبردی ارتباطی در روابط عمومی

کتاب برنامه ریزی راهبردی ارتباطی در روابط عمومی نوشته حمید شکری خانقاه است. فقدان برنامه‌ریزی جامع برای پیشبرد اقدامات و عملکرد روابط‌عمومی موجب کاهش اثربخشی این نهاد و افزایش انتقادات از آن شده است. انتقاداتی که اغلب از سوی مدیران ارشد و میانی سازمان‌ها، مشتریان و دانشگاهیان مطرح می‌شود، به تدوین برنامه کارآمدی روابط عمومی برای حل مسائل و مشکلات تأکید می‌کند. کتاب برنامه‌ریزی راهبردی ارتباطی در روابط عمومی ضمن تبیین اهمیت و جایگاه برنامه‌ریزی در روابط عمومی به تشریح گام‌های اساسی و چگونگی تدوین برنامه کاربردی در روابط عمومی می‌پردازد و در واقع پاسخ مناسبی است به چالش‌های موجود برسرراه برنامه ریزی جامع در این حوزه. 

درباهر کتاب برنامه ریزی راهبردی ارتباطی در روابط عمومی

مهمترین و اساسی‌ترین نقشی که متخصصان برای روابط‌عمومی قایل شده‌اند نقش و کارکرد مدیریتی است. روابط‌عمومی در نقش مدیریتی باید به کارکردهای فنی و تاکتیکی ارتباطی به نحو موثری بها دهد تا بتواند دورنما و استراتژی سازمانی خود را تقویت کند و در مرحله برنامه‌ریزی کلان سازمان ایفای نقش کند. منظور از کارکرد مدیریتی روابط‌عمومی ایجاد، حفظ و استمرار دوطرفه و فهم متقابلی است که به سازگاری سودمندی میان سازمان و گروه‌های مخاطب کلیدی آن می‌انجامد. روابط‌عمومی برای ایفای موثر و کارآمد نقش مدیریتی خود نیازمند برنامه‌ریزی است. برنامه‌ریزی اگر جوهره و ماهیت اصلی مدیریت نباشد، بنیان و اساس آن است. بدون برنامه ‌ریزی کسی نمی‌تواند مدعی شود مدیریت می‌کند. در حقیقت برای مدیران روابط‌عمومی کافی نیست که تنها بر شرایط زمان حال متمرکز شوند، این یک امرحیاتی است که آنها سازمان را به سوی آینده رهنمون سازند و موجبات تحقق اهداف ویژه سازمان را فراهم کنند.

برنامه‌ریزی به روابط‌عمومی این قدرت را می‌دهد که جهت درست را انتخاب کند، بحران‌ها را به موقع شناسایی کرده و با توجه به نیازها و خواسته‌های مخاطبان به طور مستمر‌، سازمان را در جهت تحقق اهداف خود هدایت کند. ارزش اقتصادی روابط‌عمومی برای هر سازمان و یا شرکتی به قابلیت و توانمندی‌های کارکنان آن در حل مسایل و مشکلات بالقوه ارتباطی سازمان به عنوان نخستین گام بستگی دارد. به سخن دیگر روابط ‌عمومی پویا و کارآمد‌، روابط‌ عمومی است که بتواند برای حل مشکلات ارتباطی سازمان، برنامه ارتباطی منطقی ومستدلی مطرح و ارائه کند. الگوی فرآیند محور، به روابط‌ عمومی این امکان را می‌دهد برنامه‌های خود را به صورت علمی و منطقی برای دسترسی به اهداف سازمان مدیریت کند. بنابراین برنامه‌های روابط‌عمومی، زمانی با موفقیت روبه رو می‌شوند که گام‌های متوالی و اساسی ویژه‌ای را جهت نیل به اهداف ارتباطی خود طی کند. در این میان برخی از گام‌ها اساسی هستند و باید به طور حتم مورد توجه قرار گیرند و برخی نیز چندان مهم نیستند، اما جزو ارکان برنامه به شمار می‌روند و نمی‌توان آنها را نادیده گرفت.

برنامه‌ریزی کاربردی در روابط‌عمومی شامل یازده گام اساسی و مراحل کلیدی است. کتاب برنامه ریزی راهبردی در روابط عمومی ‌با رویکرد حل مسایل و مشکالت ارتباطی سازمان در چهار فصل ارائه می‌شود.

در فصل نخست تعاریف روابط عمومی‌از دیدگاه‌های مختلف مطرح شده است. در فصل دوم به توصیف انواع برنامه ریزی پرداخته شده و در فصل سوم نیز که اساس و شاکله اصلی کتاب است گام‌های راهبردی در برنامه ریزی روابط عمومی ‌ارائه شده است. در فصل چهارم نیز با توجه به اهمیت موضوع شیوه نامه تدوین برنامه ارتباطی راهبردی چند نمونه برنامه برای مطالعه بیشتر برای کلیه افراد علاقه‌مند و همچنین محققان و پژوهشگرانی که در این حیطه بررسی و مطالعات دامنه داری را پی جویی می‌کنند آمده است.

خواندن کتاب برنامه ریزی راهبردی ارتباطی در روابط عمومی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام مدیران حوزه برنامه‌ریزی پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۴۹ صفحه

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۴۹ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان