دانلود و خرید کتاب هفت پیکر مرتضی رشیدی آشجردی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب هفت پیکر

کتاب هفت پیکر نوشته مرتضی رشید آشجردی و علی‌اکبر احمدی دارانی است. کتاب هفت پیکر انتشارات میراثبان بازنویسی هفت پیکر اثر نظامی گنجه‌ای (تألیف قرن ششم هجری) است که برای علاقه‌مندان به ادبیات منتشر شده است.

درباره کتاب هفت پیکر

فرهنگ اسلامی - ایرانی در طی قرون و اعصار گذشته، پیشرفت‌ها و تحولات علمی بسیار داشته و حتی با وجود فراز و فرود‌های سیاسی و اجتماعی خود، یکی از گسترده‌ترین و غنی‌ترین فرهنگ‌های جوامع بشری است. در این میان آثار علمی، ادبی، فکری و ذوقی دانشمندان ایرانی، همواره مورد توجه و استفادۀ علمای غرب بوده است.

با تمام کوشش‌هایی که در سال‌های گذشته برای شناسایی آثار مفاخر و گنجینه‌های مکتوب و تحقیق و بهره‌مندی در آن‌ها شده و به انتشار صدها کتاب و رسالۀ ارزشمند انجامیده، هنوز آثار بسیاری به صورت دست‌نویس مانده و منتشر نشده است. در کتابخانه‌های داخل و خارج ایران، کتاب‌ها، رساله‌های خطی و پایان‌نامه‌های فراوانی در حوزه‌‌های گوناگون فرهنگ ایرانی و اسلامی نگهداری می‌شوند که اهمیت آن‌ها ناشناخته مانده و شایسته است این آثار، با بهره‌گیری از فهرست‌ها و کتاب‌شناسی‌ها، شناسایی شود و به دست پژوهشگران و محققان جوان برسد و به همّت ناشران فرهنگ‌دوست و دانش‌گستر در دسترس علاقه‌مندان قرار گیرد.

انتشارات میراثبان در سال‌های گذشته مجموعه‌ای از آثار تأثیرگذار در فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی را به زبانی ساده برای جوانان بازنویسی و منتشر کرد. به این هدف که نسل امروز با پیشینۀ درخشان فرهنگی و تمدنی خود آشنا شود و با احساس غرور نسبت به کوشش‌های ارزشمند نیاکان، از آن‌ها درس بگیرد و دریابد که قادر است همچون بزرگان تاریخ‌ساز کشور خود، در همۀ زمینه‌ها مفید، نقش‌آفرین و کارساز باشد.

در این کتاب، هفت‌پیکر نظامی خلاصه وبازنویسی شده است و سعی بر آن است تا داستان هفت‌پیکر با زبان ساده و روان برای جوانان روایت شود. 

هفت پیکر از مثنوی‌های نظامی است که به نام‌های هفت گنبد و بهرام نیز مشهور است. او این منظومه را در ۵۱۳۶ بیت به سال ۵۹۳ ه.ق سرود و به علاء الدین کرپ ارسلان گنجه تقدیم کرد. متن این اثر با داستان بهرام گور یا بهرام پنجم ساسانی آغاز می‌شود. کتاب شامل هفت قصۀ جداگانه است که توسط هفت دختر از هفت اقلیم جهان در هفت گنبد (کاخ) نقل می‌شود. هفت پیکر با آن هفت قصه شگفت‌انگیزترین و خیال‌انگیزترین منظومه از میان پنج گنج به شمار می‌آید و قدرت قصه‌پردازی نظامی را به اوج خود می‌رساند. 

نظامی گنجوی (۸۲۰ –۸۰۳ ه.ق) از شاعران نامدار عهد سلجوقی است. سروده‌های وی به سبک آذربایجانی است و به خمسه یا پنج گنج مشهورند که به ترتیب سرایش عبارتند از: مخزن الاسرار، خسرو و شیرین، لیلی و مجنون، هفت پیکر و اسکندر نامه که شامل دو بخش شرفنامه و اقبال نامه است.

خواندن کتاب هفت پیکر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به علاقه‌مندان به ادبیات کهن فارسی پیشنهاد می‌کنیم. 

نظرات کاربران

مسلم عباسپور
۱۴۰۰/۱۲/۱۰

سلام و تشکر از اینکه فایل ایبوپ و درست شده هفت پیکر رو گذاشتید. میتونم بگم. از بهترین آثار منظوم فارسی ست که فانتزی و سوررئالیستی ست. هفت کاخ. هفت رنگ. هفت دختر پادشاه. هفت طرح. هفت روایت شگفت. اونم

- بیشتر
مریم اژدری
۱۴۰۱/۰۵/۰۹

متن کتاب شیوا ، روان و منسجم بود اگرچه که به دلیل pdf بودن مطالعه کتاب سخت است و چشم را خسته می کند و امکان به اشتراک گذاری بریده ها فراهم نمی شود. بنده اول، این کتاب را مطالعه کرده

- بیشتر
saaadi_h
۱۴۰۱/۱۱/۳۰

هفت پیکر نظامی یکی از اصیل ترین و زیبا ترین افسانه های ایرانیه، متن شعر هفت پیکر بسیار زیباست ولی این کتاب فقط به نثر فارسی نوشته شده. اگر دوست دارید خیلی کامل تر درباره هفت پیکر اطلاعات کسب کنید،کتاب

- بیشتر
3099723
۱۴۰۱/۰۳/۲۰

سلام.اصلا متن کتاب نشون داده نمیشه.صفحات سفید و خالی هستند.

marjan saghari
۱۴۰۰/۰۵/۰۴

فونتی که شعرها با آن نوشته شده اند ناخوانا ست

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۸۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۹,۰۰۰
۴,۵۰۰
۵۰%
تومان