دانلود و خرید کتاب تمرین نیروی حال اکهارت تول ترجمه فاطمه مشایخی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تمرین نیروی حال اثر اکهارت تول

کتاب تمرین نیروی حال

معرفی کتاب تمرین نیروی حال

کتاب تمرین نیروی حال نوشته اکهارت تول است که با ترجمه فاطمه مشایخی منتشر شده است. کتاب تمرین نیروی حال به  از زمان اولین چاپ آن در سال ۱۹۹۷ تا به امروز، تاثیری بسیار فراتر از آن‌چه برای من قابل تصور بود، بر آگاهی جمعی سیاره داشته است. این کتاب به پانزده زبان ترجمه شده است و هر روز،‌ از خوانندگان آن در سراسر جهان نامه‌هایی دریافت می‌کنم که می‌گویند زندگی آن‌ها به کمک آموزه‌های ارائه شده در این کتاب دگرگون شده است.

درباره کتاب تمرین نیروی حال

لحظه که این کتاب را در دست دارید و خطوطی را می‌خوانید که از امکان تجربه یک زندگی رها و آزاد خبر می‌دهد؛ زندگی‌ای که دیگر در آن رنجی را - به خود یا دیگران - تحمیل نمی‌کنید.

این کتاب تمرینی است برای در بهتر کتاب نیروی حال. هم‌چنین، در این کتاب علاوه بر تمرین‌ها، بخش‌های کوتاه‌تری از کتاب اصلی هم ارائه شده است که ضمن یادآوری بعضی ایده‌ها و مفاهیم،‌ می‌تواند به عنوان مبنایی برای گنجاندن آن مفاهیم در برنامهٔ روزانه به کار رود.

بسیاری از آن بخش‌ها به ویژه برای مطالعهٔ همراه با تامل و تعمق مناسب هستند. هنگامی که یک چنین مطالعه‌ای دارید، در واقع برای دست یافتن به اطلاعات جدید نیست که مطالعه می‌کنید. بلکه می‌خواهید حین مطالعه، به سطح متفاوتی از آگاهی وارد شوید. به همین دلیل است که می‌توانید بخشی را بارها و بارها مطالعه کنید و هر بار آن بخش، هم‌چنان تازه و جدید باشد. 

بهترین شیوه برای خواندن این بخش‌ها این است که آن‌ها را آرام آرام بخوانید. بسیاری وقت‌ها ممکن است بخواهید درنگ کنید و به خودتان اجازه دهید لحظه‌ای را در آرامش یا سکون به تامل بگذرانید. گاهی هم ممکن است بخواهید کتاب را به طور تصادفی باز کنید و چند خطی از آن را بخوانید.

خواندن کتاب تمرین نیروی حال را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که در زندگی به دنبال موفقیت هستند پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب تمرین نیروی حال

رای هزاران هزار زندگی که دستخوش تولد و مرگ هستند، یک حیات ابدی، و همواره در حضور و جاودان وجود دارد. بسیاری از مردم برای توصیف آن، واژهٔ خدا را به کار می‌برند. من آن را «بودش» می‌نامم؛ واژهٔ «بودش» چیزی را توصیف نمی‌کند، همین طور هم واژهٔ خدا. البته،‌ مزیت واژهٔ «بودش» این است که یک مفهوم گسترده دارد. این واژه، آن ناپیدای نامحدود را تا حد یک موجود محدود پایین نمی‌آورد. داشتن یک تصویر ذهنی از آن ناممکن است. کسی نمی‌تواند مالکیت انحصاری آن را ادعا کند. «بودش» همان حضور محض خود شما است. به مجرد این که حضور خودتان را احساس کردید، بی‌واسطه در دسترس شما خواهد بود. به عبارتی دیگر، از «بودش» تا تجربهٔ «بودش» تنها یک گام کوچک فاصله است.

«بودش» نه تنها ورای همهٔ شکل‌ها است، بلکه در کُنه این شکل‌ها، به عنوان درونی‌ترین ماهیت نادیدنی و نابودناشدنی جای دارد. این بدان معنا است که «بودن» در همین لحظه، به عنوان عمیق‌ترین و درونی‌ترین خویشتن شما و ذات راستین شما، در دسترس شما است. اما در پی آن نباشید که آن را با ذهن خود درک کنید. سعی نکنید آن را بفهمید.

فقط زمانی می‌توانید آن را بشناسید که ذهن آرام باشد. زمانی می‌توانید «بودن» را احساس کنید که حضور داشته باشید؛ زمانی که توجه شما، تمام و کمال، در حال باشد. اما هرگز به طور ذهنی قابل درک نخواهد بود.

‌ آگاه شدن دوباره از «بودش» و مقیم شدن در حالت «احساس - ادراک»، روشن‌بینی است.

واژهٔ روشن‌بینی مفهوم نوعی دست‌آورد ابرانسانی را زنده می‌کند و نفس دوست دارد به این مفهوم به همین شکل بچسبد. اما روشن‌بینی، در واقع حالت طبیعی یکی شدن با «بودش» است. این همان حالت اتصال با یک ماهیت بی‌انتها و نابودناشدنی است. چیزی که، تقریباً، به شیوه‌ای اسرارآمیز، اساساً خود شما است و در عین حال، بسیار عظیم‌تر از شما است. روشن‌بینی، پیدا کردن ذات راستین خود، فارغ از هرگونه نام و شکل است.

نظرات کاربران

مریم
۱۴۰۱/۰۱/۲۱

کتابی فوق العاده بود

کاربر ۶۲۹۳۸۰۸
۱۴۰۲/۰۳/۰۶

به نظرم ترجمه این کتاب خیلی روون تر از ترجمه خانم فرود هست.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸)
هنگامی که تسلیم آن‌چه هست می‌شوید و کاملاً حضور دارید، گذشته تمام نیروی خود را از دست می‌دهد. شما دیگر به آن نیازی ندارید. کلید اصلی «حضور» است. کلید اصلی «حال» است.
mina
از طبیعت یاد بگیرید: ببینید که همهٔ کارها جه طور انجام می‌شوند و چه طور معجزهٔ زندگی بدون ناخشنودی یا ناشادمانی پدیدار می‌شود. به همین دلیل است که مسیح گفت: «به سوسن‌ها نگاه کنید که چگونه رشد می‌کنند. آن‌ها نه تقلا می‌کنند، نه به خود می‌پیچند.»
مجتبی
زمانی که آگاهی به بیرون معطوف می‌شود، ذهن و جهان پدیدار می‌شوند. وقتی که این آگاهی به درون معطوف می‌شود، مبدا خود را درک می‌کند و به خانه، به جهان نامتجلی باز می‌گردد.
Lotus
یکی از نیرومندترین تمرین‌های معنوی این است که به طور عمیق روی میرایی شکل‌های مادی، از جمله شکل خودتان مراقبه کنید. به این می‌گویند: بمیرید، پیش از آن که بمیرید.
مجتبی
نیروی حال چیزی جز نیروی حضور شما نیست؛ چیزی جز آگاهی رهایی یافته از شکل‌های مختلف فکر. بنابراین، از سطح حال با گذشته مقابله کنید. هر چه بیشتر به گذشته توجه کنید، بیشتر به آن انرژی می‌دهید
Lotus
آیا گذشته بخش زیادی از توجه شما را به خود جلب کرده است؟ آیا خیلی از اوقات – چه به صورت مثبت و چه منفی - از گذشته حرف می‌زنید یا دربارهٔ آن فکر می‌کنید؟ دربارهٔ موفقیت‌های بزرگ‌تان، ماجراها و تجربه‌هایی که داشتید یا داستان قربانی شدن‌تان و اتفاق‌های وحشتناکی که برای شما رخ داده است، یا احتمالاً دربارهٔ رفتاری که نسبت به کس دیگری روا داشته‌اید؟ آیا افکار شما را دچار احساس گناه، غرور، رنجش، خشم، پشیمانی یا احساس دل‌سوزی نسبت به خود می‌کند؟ اگر این طور است نه تنها احساسی دروغین را نسبت به خودتان تقویت می‌کنید؛ بلکه با انباشتن گذشته در روان خود، به فرآیند پیری بدن‌تان هم شتاب می‌دهید.
Lotus
آیا دچار فشار و استرس هستید؟ آیا آن قدر گرفتار رسیدن به آینده هستید که حال را تا حد ابزاری برای دست‌یابی به آن پایین آورده‌اید؟ این فشار به این علت است که شما «این‌جا» هستید؛ اما می‌خواهید «آن‌جا» باشید، یا آن که در حال هستید و می‌خواهید در آینده باشید. این شکاف شما را از درون پاره‌پاره می‌کند.
Lotus
دست کم، به همان اندازه که به رویدادهای بیرونی علاقه‌مند هستید، به چیزی که درون‌تان جریان دارد هم علاقه نشان دهید. اگر درون شما درست باشد، بیرون هم سر جای خودش قرار خواهد گرفت. واقعیت اصلی، درون و واقعیت فرعی، بیرون است.
Lotus

حجم

۷۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۷۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۳۸,۰۰۰
تومان