دانلود و خرید کتاب سندباد حکیم سیدمحمدباقر کمال‌الدینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب سندباد حکیم

کتاب سندباد حکیم نوشته سید محمدباقر کمال‌الدینی است. کتاب سندباد حکیم، بازنویسی کتاب سندباد نامه اثر ظهیری سمرقندی (تألیف قرن ششم هجری) است که انتشارات میراثبان منتشر کرده است.

فرهنگ اسلامی - ایرانی در طی قرون و اعصار گذشته، پیشرفت‌ها و تحولات علمی بسیار داشته و حتی با وجود فراز و فرود‌های سیاسی و اجتماعی خود، یکی از گسترده‌ترین و غنی‌ترین فرهنگ‌های جوامع بشری است. در این میان آثار علمی، ادبی، فکری و ذوقی دانشمندان ایرانی، همواره مورد توجه و استفادۀ علمای غرب بوده است.

اما با تمام کوشش‌هایی که در سال‌های گذشته برای شناسایی آثار مفاخر و گنجینه‌های مکتوب و تحقیق و بهره‌مندی در آنها شده و به انتشار صدها کتاب و رسالۀ ارزشمند انجامیده، هنوز آثار بسیاری به صورت دستنویس مانده و منتشر نشده است. در کتابخانه‌های داخل و خارج ایران، کتاب‌ها، رساله‌های خطی و پایان‌نامه‌های فراوانی در حوزه‌‌های گوناگون فرهنگ ایرانی و اسلامی نگهداری می‌شوند که اهمیت آنها ناشناخته مانده و شایسته است این آثار، با بهره‌گیری از فهرست‌ها و کتاب‌شناسی‌ها، شناسایی و به دست پژوهشگران و محققان جوان برسد و به همّت ناشران فرهنگ‌دوست و دانش‌گستر در دسترس علاقه‌مندان قرار گیرد، موضوعی که انتشارات میراثبان هدف خود قرار خواهد داد.

اکبر ایرانی موسس و مدیر انتشارات میراثبان سال ۱۳۹۰ این نشر را تاسیس کرد تا در زمینه‌های ادبیات، تاریخ و جغرافیا، هنر، ایران شناسی، اسلام شناسی، فلسفه، کلام، ادیان و مذاهب، ... آثار ارزشمندی منتشر کند.

نتشارات میراثبان در سالهای گذشته مجموعه‌ای از آثار تأثیرگذار در فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی را به زبانی ساده برای جوانان بازنویسی و منتشر کرد به این هدف که نسل امروز با پیشینۀ درخشان فرهنگی و تمدنی خود آشنا شود و با احساس غرور نسبت به کوشش‌های ارزشمند نیاکان، از آنها درس بگیرد و دریابد که قادر است همچون بزرگان تاریخ ساز کشور خود، در همۀ زمینه ها مفید، نقش‌آفرین و کارساز باشد.

درباره کتاب سندباد حکیم

نوح ابن نصر سامانی از پادشاهان سامانی در سال ۳۲۹ هجری به خواجه عمید ابوالفوارس فرمان داد تا سندباد نامه را از زبان پهلوی به فارسی ترجمه کند. گفته می‌شود این اثر بعد از انجیل، دومین کتابی است که به بسیاری از زبان‌های دنیا ترجمه شده است. نویسنده توانمندی هنر نویسندگی خود را با به کار گیری انواع صنایع و آرایه‌های ادبی به خوبی در این اثر به نمایش گذاشته است.

در سندباد نامۀ ظهیری سمرقندی علم ادارۀ مملکت و رفتار با رعیت به خوبی بیان شده است. سبک قصه به مؤلف این امکان را می‌دهد تا با بیان حکایات تمثیلی، حاکمان و پادشاهان را به عدل و انصاف دعوت کند و بگوید اگر سران دولت، پادشاهی عاقل و دانا و وزیرانی شایسته باشند، ظلم و ستم از مملکت رخت بر می‌بندد. نویسنده در این اثر مشورت کردن با دانایان، منصب دادن به عاقلان، شتاب نکردن در امور و تعلیم فرزندان را از جمله وظایف پادشاهان می‌داند.

محمد باقر کمال الدینی در بازنویسی این اثر سعی دارد اصل داستان به فارسی ساده و روان برای نسل جوان بازگو شود.

خواندن کتاب سندباد حکیم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به زبان و ادبیات فارسی و داستان‌های کهن ایرانی پیشنهاد می‌کنیم

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۶ صفحه

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۶ صفحه

قیمت:
۹,۰۰۰
تومان