دانلود و خرید کتاب مقدمه ای کوتاه بر روانشناسی دین کیت ام. لوونتال ترجمه محمد قلی پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مقدمه ای کوتاه بر روانشناسی دین اثر کیت ام. لوونتال

کتاب مقدمه ای کوتاه بر روانشناسی دین

معرفی کتاب مقدمه ای کوتاه بر روانشناسی دین

کتاب مقدمه‌ای کوتاه بر روانشناسی دین به‌قلم کیت ام. لوونتال و ترجمهٔ محمد قلی پور را انتشارات شاملو منتشر کرده است. این کتاب به بررسی مختصر حوزهٔ بین‌رشته‌ای روان‌شناسی و دین و نقاط اشتراک آن‌ها می‌پردازد.

درباره کتاب مقدمه‌ای کوتاه بر روانشناسی دین

روان‌شناسی دین از لحاظ تاریخی در اوایل قرن بیستم آغاز به کار کرد و در طول پنجاه سال پس از تولد رفتارگرایی تقریباً خاموش شد و به‌تازگی به‌عنوان یک رشتهٔ پژوهشی معتبر برای روان‌شناسان دوباره ظهور کرده است. بعضی مسائل که در روان‌شناسی دین مورد مطالعه و تحقیق قرار می‌گیرند عبارتنداز منشأ پیدایش دین و فرایند تحول دینداری دانشمندان پیشگام در روان‌شناسی دین در این مورد به تبیین ریشه‌های تاریخی دینداری پرداختند اما روان‌شناسان دین امروزی به جای پرداختن به ریشه‌های تاریخی پیدایش دین به فرایند تحول دینداری در یک فرد می‌پردازند. ایمان دینی یک کودک به موازات تحول وی و درک او از ارزش‌های اخلاقی و مفاهیم قدسی و اعمال دینی متحول می‌شود. تحول روان‌شناختی فرد از تولد تا مرگ دیدگاه وی نسبت به خدا و جهان را نیز دگرگون می‌کند. تجربهٔ دینی یکی دیگر از مسائلی است که در روان‌شناسی دین مورد بررسی قرار می‌گیرد تجربه‌های دینی در همهٔ فرهنگ‌ها ویژگی‌های مشترکی همچون قابل بیان نبودن آمیختگی با استعاره‌ها و نمادهای گوناگون و همراه بودن با شادی شعف و هیجان‌های عمیق و مثبت دارند. این کتاب شش فصل و یک نتیجه‌گیری دارد. موضوع فصل‌های کتاب، به‌ترتیب عبارتند از: فصل نخست، روان‌شناسی و دین؛ فصل دو، دین و روان‌شناسی ؛ فصل سه، رفتار دینی؛ فصل چهار، اندیشه‌های دینی؛ فصل پنج، احساسات دینی و فصل شش، دین چگونه می‌تواند بر رفتار، تفکر و احساس تأثیر بگذارد.

خواندن کتاب مقدمه‌ای کوتاه بر روانشناسی دین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

دانشجویان و محققان رشته‌های جامعه‌شناسی و روان‌شناسی و الهیات از خواندن این کتاب سود می‌برند.

بخشی از کتاب مقدمه‌ای کوتاه بر روانشناسی دین

«روان‌شناسی چیست؟ من معتقدم روان‌شناسی شامل مشاهدهٔ مردم، ثبت این مشاهدات و تلاش جهت تغییر این مشاهدات و یادداشت‌هاست. دایرةالمعارف هاچینسون این عقیده را تأیید می‌کند. در این دایرةالمعارف آمده است که روان‌شناسی، مطالعهٔ نظام‌مند رفتار انسان است و اینکه روان‌شناسی، «مطالعهٔ نقش‌های غریزی... فرهنگ... و کارکرد تفکر هوش و زبان است.» (هاچینسون ۱۹۹۴). در فرهنگ لغات روان‌شناسی من، در چندین صفحه روان‌شناسی تعریف شده اما در آن بیش از حد اعتمادبه‌نفس وجود دارد. در آنجا گفته شده که روان‌شناسی شاخه‌ای از علوم است که به رفتار اعمال یا فرآیندهای ذهنی و همچنین به ذهن خود یا شخص می‌پردازد که نوعی رفتار دارد عملی انجام می‌دهد یا فرآیندهای ذهنی دارد. (انگلیش و انگلیش ۱۹۵۸) در چنین وضعیتی چگونه می‌توانیم روان‌شناسی دین را تعریف کنیم؟ (آرگیل و بیت هالامی) کتاب درسی کلاسیک خود این کتاب در سال ۱۹۵۸ به نام رفتار دینی به نویسندگی خود آرگیل و در سال ۱۹۷۵ روان‌شناسی اجتماعی دین خوانده می‌شد و در سال ۱۹۹۷ عنوان آن روان‌شناسی رفتار دینی، باور و تجربه بود که نویسندهٔ نخست آن بیت هالامی بود را با این وعدهٔ صریح آغاز کردند که آن‌ها یافته‌های تجربی اصلی را از تحقیقات اجتماعی، مطالعات میدانی و تجربه‌های خود در مورد تجربه، باور و رفتار دینی ارائه خواهند کرد.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
تومان