دانلود و خرید کتاب چرا او؟ چرا من نه؟! موسسه فرهنگی هنری سبل‌السلام
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چرا او؟ چرا من نه؟! اثر موسسه فرهنگی هنری سبل‌السلام

کتاب چرا او؟ چرا من نه؟!

معرفی کتاب چرا او؟ چرا من نه؟!

کتاب چرا او؟ چرا من نه؟! که به همت موسسه فرهنگی هنری سبل‌السلام منتشر شده است یکی از کتاب‌های مجموعه پله پله تا ملاقات خدا از انتشارات سدید است که با هدف ترویج ارزش‌های اخلاقی اسلام منتشر می‌شود.

مجموعه پیش رو که با اقتباس از بیت مشهور مولوی «پله پله تا ملاقات خدا» نام گرفته، درباره اخلاق اسلامی است. این مجموعه سعی در جبران کمبود منابع معتبر و متقن برای تعالیم اسلام ناب به خصوص برای مخاطبان دانشجو و طلبه نموده است. به این طریق که با تکیه بر منابع اسلامی و با نگاه اسلام ناب محمدی، تعالیم و دستورات اخلاقی اسلام را در قالبی زیبا به مخاطب ارائه کرده است.

مجموعه مباحث «پله‌ پله تا ملاقات خدا» سال‌ها پیش به‌عنوان متن درس اخلاق دانشجویان دانشگاه امام صادق علیه السلام تدوین شد. در آن سال‌ها مباحث این کتاب به‌صورت روزانه بر روی برگه‌هایی عرضه می‌شد و اکنون انتشارات سدید آن‌ها را در اختیار علاقه‌مندان به مباحث اخلاق اسلامی قرار داده است.

هدف این کتاب، به پیروی از آیات و روایات اخلاقی، آن اسـت کـه مخاطـب را ابتـدا بـه تأمـل در موضوعـات اخلاقی و همچنیـن تفکـر در ضعف‌هـا و لغزشهـای شـخصی خـود فـرا بخوانـد و در مرحلـه بعـد بـا پیشـنهادهای جزئـی، زمینـه را برای عمل به تعالیم اخلاقی مرتبط و شایسـته فراهم کند.

کتاب چرا او؟ چرا من نه؟! نگاهی اخلاقی به حسد، غبطه و خیرخواهی است. 

خواندن مجموعه پله پله تا ملاقات خدا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به کتب مذهبی و اخلاقی مخاطبان این مجموعه‌اند.

بخشی از کتاب چرا او؟ چرا من نه؟!

صحنهٔ اول: فرض کنیم که در دبیرستان، دانش‌آموز ضعیف یا متوسطی هستیم و به‌سختی قبول می‌شویم و بالاخره دیپلم می‌گیریم.

صحنهٔ دوم: از خدا می‌خواهیم در مسیر علم و دانش به ما کمک کند. یک بار دعای «رَبِّ زِدنی عِلماً» را عمیق و از صمیم قلب می‌گوییم و خدا اجابت می‌کند. دانشگاه قبول می‌شویم. مشکلات خانوادگی و شخصی کمتر می‌شود، موضوع درس دانشگاهی مورد علاقهٔ ماست و... .

صحنهٔ سوم: حالا دیگر ما شاگرد اول هستیم. اما زندگی ما به غفلت می‌گذرد. نمازهایمان را آخر وقت و با عجله می‌خوانیم. مسجد و هیأت نمی‌رویم و موعظه‌ای نمی‌شنویم. اگر موعظه‌ای هم به گوش ما بخورد، چنگی به دلمان نمی‌زند. نه علاقه و نه امیدی به رشد اخلاقی و معنوی خود نداریم. 

صحنهٔ چهارم: مطالبی دربارهٔ غفلت و عبرت و امید به رحمت الهی می‌خوانیم یا می‌شنویم که ما را منقلب می‌کند. با توفیق الهی نوعی بیداری معنوی در ما ایجاد می‌شود. علاقه و امید شدید به رشد اخلاقی و معنوی، حال و هوای زندگی ما را عوض می‌کند.

صحنهٔ پنجم: نماز و دعا و عبادتمان معنوی و باحال می‌شود و خودمان هم می‌فهمیم. این دعا را در قنوت نمازها بیشتر می‌خوانیم:

پروردگارا! ما ندای منادی به ایمان را شنیدیم که به پروردگارتان ایمان بیاورید. پس ما ایمان آوردیم. پروردگارا! بار الها! پس گناهان ما را ببخش و بدی‌هایمان را پوشیده دار و ما را با نیکان بمیران. رَبَّنا اِنّنا سَمِعنا مُنادیاً یُنادی لِلایمانِ اَن آمِنوا بِرَبّکم فَآمَنّا رَبّنا فَاغفِرلَنا ذُنوبَنا وَ کَفِّر عَنّا سَیِّئاتِنا وَ تَوَفَّنا مَعَ الاَبرار (آل‌عمران ۱۹۳)

و این سنت قطعی خداوند است که هر کس بگوید و ادعا کند که ایمان آورده، حتماً امتحان می‌شود.

أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ یُتْرَکُوا أَنْ یَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا یُفْتَنُونَ (عنکبوت ۲)

ما هم امتحان می‌شویم و خودمان هم نمی‌فهمیم.



نظرات کاربران

minerva
۱۴۰۰/۱۰/۱۸

کتاب شرح مختصر و جامعی بر حسادت، علل و نتایجش از دیدگاه احادیث و ایات قرانه و واقعا انسان رو به فکر وا میداره..... و اینکه باید خوب به حرفهای کتاب فکر کرد و نباید سریع خوند و رد شد ان شا

- بیشتر
Alireza
۱۴۰۰/۱۱/۱۶

کتاب خیلی مختصر و مفیدی بود ان شاالله هممون توفیق پیدا کنیم به ریشه خوبی ها دست پیدا کنیم...

houria
۱۴۰۰/۰۵/۳۰

خیلی خیلی عالی، عمیق و کاربردی

alireza453
۱۴۰۱/۰۴/۰۲

با وجود اینکه متنش جذاب و روان هست این کتاب اینقدر توضیح میده ولی در آخر جواب تیتر روی جلد رو نمیده. فقط میگه حسادت بده خب هممون میدونیم بده. جواب تیتر کتاب چی شد پس؟ واقعا چرا خدا به یک

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۷)
... هیهات که ایمان ما ناقص است و مطالب عقلی برهانی، از حد عقل و ادراک به حد قلب وارده نشده. ایمان به گفتن و شنیدن و خواندن و بحث و قیل وقال نیست. خلوص نیت می‌خواهد. (چهل حدیث، ص ۱۱۲ و ۱۱۳)
Kargosha
در کار گلاب و گل، حکم ازلی این بود کان شاهد بازاری وین پرده‌نشین باشد
Yas Balal.جواد عطوی
رسول خدا صلی الله علیه و آله و آن حضرت از خداوند نقل می‌کنند که فرمود: شخص حسود نسبت به نعمت‌های من خشمگین و از قسمت‌هایی که بین بندگان خود پخش کردم ناراحت و رویگردان است. و هر کس چنین باشد من از او نیستم و او از من نیست. (و هیچ ارتباطی با هم نداریم.) فَانّ الحاسدَ ساخِطٌ لِنِعَمی صادٌ لِقِسَمی الّذی قَسَمتُ بَین عِبادی وَ مَن یَکُ کَذالِکَ فَلَستُ مِنهُ وَ لَیسَ مِنّی. (الکافی، ج ۲، ص ۳۰۷
Chamran_lover
فرمایش امام خمینی رحمه الله علیه در این زمینه خواندنی است: آن کس که حسد می‌ورزد و زائل شدن نعمت دیگران را آرزو می‌کند و کینهٔ صاحب نعمت را در دل دارد، بداند که ایمان ندارد که حق تعالی از روی صلاح تام این نعمت را به آن شخص داده است و (اگرچه) دست فهم ما از آن کوتاه است.
Chamran_lover
دشمن مردم، منکر خدا! فرد دانشمند ولی خبیثی را تصور کنید که روباتی طراحی می‌کند برای مردم‌آزاری! برای خراب کردن رفاه و آسایش مردم! برای خط انداختن روی ماشین مردم و پنچر کردن آن! این روبات حتی آدم هم می‌کشد!
Chamran_lover
ممکن است همهٔ ما در ذهن و ضمیر خود چنین روباتی بسازیم. اسم این روبات حسد است. حواسمان باشد که این روبات هوشمند است. امیرمؤمنان علی علیه السلام از هوشمندی و دقت عمل این روبات تعریف کرده است و فرموده: آفرین بر حسادت! چه عدالت‌پیشه است! پیش از همه، صاحب خود را می‌کشد! للّه ِ دَرُّ الحَسدِ ما أعْدَلَهُ! بَدَاَ بِصاحِبِهِ فقَتلَهُ. (شرح نهج البلاغه، ابن ابی الحدید، ۱، ۳۱۶)
Chamran_lover
بار دیگر فرمایش امام باقر علیه السلام را مرور کنیم که فرمود: همان‌طور که آتش هیزم را می‌خورد و نابود می‌کند حسد هم ایمان را می‌خورد و نابود می‌کند. إنَّ الحَسَد لَیَأکُلُ الإیمانَ کما تَأکُلُ النّارُ الحَطَبَ.
Chamran_lover
مؤمن خوشرو و متبسم است، حسود گرفته و عبوس.
Chamran_lover
مؤمن خوف و حزنی ندارد مگر نسبت به آخرت، خوف و حزن حسود در اطراف شخص مورد حسادت دور می‌زند.
Chamran_lover
مؤمن نسبت به خدا خوش‌بین است و حسود بدبین. مؤمن نسبت به قسمت نعمت‌ها میان مردم راضی است، حسود ناراحت. مؤمن مردم را دوست دارد و بدی آن‌ها را نمی‌خواهد و حسود بدخواه مردم است. مؤمن گرفتار حب دنیا نیست و حسود گرفتار حب دنیاست.
Chamran_lover

حجم

۶۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۳۰ صفحه

حجم

۶۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۳۰ صفحه

قیمت:
۱۷,۵۰۰
تومان