دانلود و خرید کتاب ما را ز باده گلگون خراب کن موسسه فرهنگی هنری سبل‌السلام
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ما را ز باده گلگون خراب کن اثر موسسه فرهنگی هنری سبل‌السلام

کتاب ما را ز باده گلگون خراب کن

معرفی کتاب ما را ز باده گلگون خراب کن

کتاب ما را ز باده گلگون خراب کن که به همت موسسه فرهنگی هنری سبل‌السلام منتشر شده است یکی از کتاب‌های مجموعه پله پله تا ملاقات خدا از انتشارات سدید است که با هدف ترویج ارزش‌های اخلاقی اسلام منتشر می‌شود.

مجموعه پیش رو که با اقتباس از بیت مشهور مولوی «پله پله تا ملاقات خدا» نام گرفته، درباره اخلاق اسلامی است. این مجموعه سعی در جبران کمبود منابع معتبر و متقن برای تعالیم اسلام ناب به خصوص برای مخاطبان دانشجو و طلبه نموده است. به این طریق که با تکیه بر منابع اسلامی و با نگاه اسلام ناب محمدی، تعالیم و دستورات اخلاقی اسلام را در قالبی زیبا به مخاطب ارائه کرده است.

مجموعه مباحث «پله‌ پله تا ملاقات خدا» سال‌ها پیش به‌عنوان متن درس اخلاق دانشجویان دانشگاه امام صادق علیه السلام تدوین شد. در آن سال‌ها مباحث این کتاب به‌صورت روزانه بر روی برگه‌هایی عرضه می‌شد و اکنون انتشارات سدید آن‌ها را در اختیار علاقه‌مندان به مباحث اخلاق اسلامی قرار داده است.

هدف این کتاب، به پیروی از آیات و روایات اخلاقی، آن اسـت کـه مخاطـب را ابتـدا بـه تأمـل در موضوعـات اخلاقی و همچنیـن تفکـر در ضعف‌هـا و لغزشهـای شـخصی خـود فـرا بخوانـد و در مرحلـه بعـد بـا پیشـنهادهای جزئـی، زمینـه را برای عمل به تعالیم اخلاقی مرتبط و شایسـته فراهم کند.

کتاب ما را ز باده گلگون خراب کن نگاهی اخلاقی به محبت و دعا است. 

خواندن مجموعه پله پله تا ملاقات خدا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به کتب مذهبی و اخلاقی مخاطبان این مجموعه‌اند. 

بخشی از کتاب ما را ز باده گلگون خراب کن

رسول خدا صلی الله علیه و آله حسنین را در آغوش گرفته بود و می‌بوسید. اقرع بن حابس عرض کرد: یا رسول الله! من دارای ده فرزند هستم، تاکنون هیچ یک را نبوسیده‌ام.

حضرت فرمود: کسی که رحم نکند، به او رحم نمی‌شود. من لایَرحَم، لایُرحَم.

حضرت چنان خشمگین شده بود که چهره‌اش سرخ شد. حضرت ادامه داد: خداوند مهر و محبت را از قلب تو بیرون کرده. آن کس که به کودکان رحمت و محبت نداشته باشد و به بزرگسالان احترام نکند، از ما نیست. (بحارالانوار، ج ۴۳، ص ۲۸۲)

**

اگر احساس ایمان و معنویتی به ما دست داد و با چهره عبوس و اخمو، از اطرافیان فاصله گرفتیم، مطمئن باشیم که بیراهه رفته‌ایم. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: بهترین مؤمنین کسانی هستند که با دیگر مؤمنین انس می‌گیرند. در کسی که با دیگران انس نمی‌گیرد و نمی‌گذارد با او انس بگیرند، خیری نیست. خَیْرُ الْمُؤْمِنِینَ مَنْ کَانَ مَأْلَفَةً لِلْمُؤْمِنِینَ وَ لَا خَیْرَ فِیمَنْ لَا یَأْلَفُ وَ لَا یُؤْلَفُ (مستدرک‌الوسائل، ج ۸، ص ۴۵۰)

**

وقت نماز بود و رسول خدا صلی الله علیه و آله در راه مسجد، که کودکان از او خواستند با آن‌ها بازی کند. بازی ادامه یافت و کودکان راضی نمی‌شدند رسول خدا را رها کنند. بلال آمده بود در کوچه ها به دنبال حضرت می‌گشت. خواست بچه‌ها را گوشمالی دهد و پیامبر را از دستشان آزاد کند که حضرت فرمود: «بلال، تنگ شدن وقت نماز، برای من محبوب‌تر از رنجاندن این کودکان است.» بلال به دستور حضرت به خانه پیامبر رفت و هشت دانه گردو آورد تا بچه‌ها راضی شدند رسول خدا را به هشت گردو به بلال بفروشند!

سپس فرمود: خداوند برادرم یوسف را رحمت کند که برادرانش از سر دشمنی او را به بهای اندکی فروختند و این کودکان از روی نادانی مرا می‌فروشند. (نفائس الاخبار، ص ۲۸۶)


لطفاً از من خوشتان بیاید!
موسسه فرهنگی هنری سبل‌السلام
افتادگی آموز اگر طالب فیضی
موسسه فرهنگی هنری سبل‌السلام
چرا او؟ چرا من نه؟!
موسسه فرهنگی هنری سبل‌السلام
دو بهشت بنام والدین
موسسه فرهنگی هنری سبل‌السلام
هان ای دل عبرت بین!
موسسه فرهنگی هنری سبل‌السلام
آدم‌خواری!
موسسه فرهنگی هنری سبل‌السلام
پیوند با خویشاوند
موسسه فرهنگی هنری سبل‌السلام
دستانی نه بسته، نه باز
موسسه فرهنگی هنری سبل‌السلام
وقت خشم و وقت شهوت مرد کیست؟
موسسه فرهنگی هنری سبل‌السلام
پایان پیمان شکنی
موسسه فرهنگی هنری سبل‌السلام
شمع بیت‌ المال را خاموش کن
موسسه فرهنگی هنری سبل‌السلام
چند خوردی چرب و شیرین از طعام؟!
موسسه فرهنگی هنری سبل‌السلام
بال پرواز
سعید ابوالقاضی
معرفت نفس (جلد اول)
آیت‌الله العظمی مظاهری
گلشن قدس
واحد پژوهش نشر نور معارف
همنام گل های بهاری
حسین سیدی
سیروسلوک، منزل سوم؛ تقوا
آیت‌الله العظمی مظاهری
مشق اخلاق؛ دفتر چهارم
آیت‌الله العظمی مظاهری
مشق اخلاق (دفتر سوم)
آیت‌الله العظمی مظاهری

نظرات کاربران

reyhaneh1
۱۴۰۲/۱۲/۱۷

کتاب خوبی بود با اینکه برخی مطالب و مفاهیم را در کتابهای دیگر خوانده بودم اما باز هم نکته های جدیدی داشت که إن شاالله بتوانم استفاده کنم با تشکر از نویسنده کتاب

حج کیان
۱۴۰۱/۰۹/۲۲

کتاب خیلی خوبیه فکر می کنم برای اکثر سلیقه ها جالبه هم جذابه هم بار علمی خوبی داره مخصوصا داستان ها و اشعاری که به محتوا و رساندن پیام خیلی کمک میکنه دمتون گرم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۴)
همت بلند خوب است. هر چه می‌توانی مراتب بالاتر را طالب باش، اما به کسی اظهار نکن، چون باطل می‌شود. هر چه می‌خواهی بشوی را در درون خودت مخفی نگه دار.
rezamw3
اگر خود ما واقعاً از سر باور به خدا بگوییم: خدایا ما غیر از تو کسی را نداریم، و نگاه ما و دل ما به اقوام و خویشاوندان و مال و منال خود نباشد، مطمئناً خدا طور دیگری با ما برخورد می‌کند. مگر از صفات خدا "غیور" نیست؟ خدا خیلی غیرتی است.
erfan
عارف واصل حاج اسماعیل دولابی می‌فرمود: هر وقت در بند محبت چیزی گرفتار شدیم با خود بگوییم بهتر از این هم هست. این کار را ادامه دهیم تا از خدا سر در بیاوریم.
erfan
روی سینهٔ خود بنویسیم این‌جا آشغال‌دانی نیست! محبت هر چیزی و هر کسی را راه نمی‌دهیم!
محمد شیرازی
استجابت دعا هم موعد مقرر دارد. حکمت خدا را باور داشته باشیم و به آن اعتماد کنیم.
da☾
گفتم کجا؟ گفتا به خون گفتم چرا؟ گفت از جنون گفتم که کی؟ گفتا کنون گفتم مرو، خندید و رفت!
عاشق کتاب
بعد از همه نوبت ایاز رسید که کنار سلطان محمود نشسته بود. چشم‌ها دوخته و گوش‌ها تیز شد که ایاز چه می‌خواهد. - خب ایاز! تو چه می‌خواهی؟ ایاز سر به زیر افکنده و ساکت. - بخواه. هرچه می‌خواهی بگو. ایاز همچنان ساکت، اما دست بر شانه‌های سلطان محمود گذاشت. یعنی من تو را می‌خواهم.
محمد شیرازی
گفتم: چرا بعضی افراد یا ملت‌ها دعا نمی‌کنند، ولی همه چیزشان سرجای خودش است و خدا کاملاً به آن‌ها رسیدگی می‌کند. گفت: صاحب گاوداری هم به گاوها رسیدگی کامل می‌کند، بدون این‌که درخواستی داشته باشند، آخورها پر می‌شود، دمای هوا تنظیم می‌گردد، واکسن‌های لازم تزریق می‌شود و ... اما خداوند از طریق پیامبر خود به بندگان پیغام فرستاده که بگو اگر دعا و درخواست نکنید، خداوند به شما توجهی نمی‌کند. قُل ما یَعبَؤُا بِکُم رَبّی لَولا دُعاءُکم. (فرقان ۷۷)
rezamw3
یکی از هم‌زندان‌های یوسف خوابی جعل کرد و تعبیرش را از یوسف پرسید، یوسف تعبیر کرد. آن زندانی گفت: دروغ گفتم و خواب را از خودم ساخته بودم. یوسف گفت: قُضِیَ الاَمرُ. یعنی کار از کار گذشت و آن‌چه گفتم واقع خواهد شد.
rezamw3
قلبْ حرم الهی است، پس در این حرم الهی غیر از خدا را راه نده! القَلبُ حَرَمُ اللَّهِ، فلا تُسْکِنْ حَرَمَ اللَّهِ غَیرَ اللَّهِ.
محمد شیرازی

حجم

۶۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۶۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان