دانلود و خرید کتاب انسان در جستجوی معنا ویکتور فرانکل ترجمه محجوبه دلدار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب انسان در جستجوی معنا اثر ویکتور فرانکل

کتاب انسان در جستجوی معنا

معرفی کتاب انسان در جستجوی معنا

کتاب حاضر خلاصه‌ای از کتاب انسان در جستجوی معنا اثر دکتر ویکتور فرانکل است. این کتاب در مجموعه خلاصه‌ای از بهترین کتاب‌های جهان انتشارات تاینی بوک به چاپ رسیده است.

درباره خلاصه کتاب انسان در جستجوی معنا

درک این که زندگی یک زندانی در اردوگاه کار اجباری چگونه بوده است، برای انسان‌ها به غیر از بازماندگان آن اتفاق، غیرممکن است. ما فقط می‌توانیم تصور کنیم که مردم چگونه روزها را پشت سر می‌گذاشتند و اینکه چگونه می‌توانستند در محاصره خشونت‌ها و بی‌رحمی‌ها، جان سالم به در ببرند.

ویکتور فرانکل، از بازماندگان اردوگاه کار اجباری، به چگونگی مبارزه و تلاش زندانیان رژیم نازی می‌پردازد. این تجربیات و شواهد کمک کرد تا نظریه روان‌شناختی خود مبنی بر «معنادرمانی» را توضیح دهد. نظریه‌ای که توضیح می‌دهد، برای زنده ماندن و پیشرفت در شرایط بسیار وخیم و دشوار، باید معنای زندگی شخصی خودمان را درک کنیم. 

این کتاب خلاصه‌ای از کتاب مشهور انسان در جست‌وجوی معنا است که به منجر به انقلاب بزرگی در روان‌شناسی شد.

خواندن کتاب انسان در جستجوی معنا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر به کتاب‌های موفقیت علاقه دارید و وقت کافی برای خواندن کتاب کامل انسان در جستجوی معنا را ندارید، از خواندن خلاصه آن لذت ببرید.

بخشی از خلاصه کتاب انسان در جستجوی معنا

امروزه، هر کسی حداقل از برخی از اقدامات وحشتناک و غیرانسانی رژیم نازی در اردوگاه‌های کار اجباری، در سراسر آلمان و اروپای شرقی، آگاهی دارد.

به همین ترتیب، حداقل آگاهی در مورد اهداف خشونت‌آمیز فاجعه هولوکاست و سرنوشت وحشتناکی که در انتظارشان بود، وجود دارد. به همین دلیل ممکن است تصور کنید که واکنش اولیه هنگام ورود به اردوگاه، ترس بود. اما در واقع، واکنش‌ها به سه مرحله مجزا تقسیم می‌شدند:

مرحله اول با رسیدن به اردوگاه یا حتی هنگام انتقال زندانیان، آغاز می‌شد.

زندانیان چنان از اتفاقاتی که در حال وقوع بود، بهت زده بودند که با ناامیدی در تلاش برای متقاعد کردن خودشان بودند که بالاخره همه چیز درست خواهد شد. اکثر زندانیان داستان‌های وحشتناکی از اتفاقاتی که در اردوگاه می‌افتاد، می‌شنیدند. اما وقتی خودشان به آنجا اعزام می‌شدند به خودشان می‌گفتند که اوضاع برای آن‌ها متفاوت خواهد بود.

برای مثال، کسانی که به اردوگاه مرگ اشویتس «Auschwitz» رسیدند، بعد از خروج از قطار به صف‌هایی در سمت چپ و یا راست منتقل می‌شدند، یک گروه برای کار سخت و گروه دیگر برای اعدام فوری؛ اگرچه هیچ یک از آن‌ها معنای این گروه‌ها را نمی‌دانستند.

به دلیل شوک ناشی از ورود به اردوگاه، زندانیان در معرض توهم بازیابی قرار گرفتند، باور دروغین از این که صفی که در آن قرار داشتند رهایی از هلاکت حتمی آن‌ها بود. در طی مرحله اول، زندانیانی که هنوز به وحشت‌های اردوگاه عادت نکرده بودند از اتفاقاتی که می‌افتاد به شدت واهمه داشتند. زندانیان تازه وارد شاهد صحنه‌های وحشیانه‌ای از مجازات دیگر زندانیان بخاطر خطاهای پیش پا افتاده بودند که هضم این تجربیات برایشان غیرممکن بود.

مواجهه با چنین وحشی گری‌هایی باعث از بین رفتن امیدها می‌شد و مرگ را نوعی تسکین و رهایی می‌دانستند. در حقیقت، اکثراً خودکشی را راهی برای رهایی می‌دانستند که شاید یکی از راه‌های آن گرفتن حصارهای برقی دور اردوگاه بود.

معرفی نویسنده
عکس ویکتور فرانکل
ویکتور فرانکل
اتریشی | تولد ۱۹۰۵ - درگذشت ۱۹۹۷

ویکتور امیل فرانکل روانپزشک و نویسنده اتریشی است که اوایل قرن بیستم در وین به دنیا آمد و از سال‌های دبیرستان در مسیر روانکاوی و خلق تئوری‌های جدید آن گام برداشت و تا پایان قرن بیستم در همین مسیر حرکت کرد؛ او زاده ۲۶ مارس سال ۱۹۰۵ است و در سال ۱۹۹۷ در سن نودودوسالگی بر اثر سکته قلبی جان سپرد.

نظرات کاربران

Mamad Moradi
۱۴۰۲/۱۲/۰۸

کتاب خیلی کوتاه ولی مفید...لب مطلب رو بسیار خلاصه و مفید آوردن و خیلی اولش خوشم نیومد که اینقدر کوتاه بود بعد که بش فکر کردم دیدم چیز اضافی این کتاب رو این نوشته رو خراب می‌کرد و چقدر خوب

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۷٫۲ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۹ صفحه

حجم

۱۷٫۲ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۹ صفحه

قیمت:
۳,۵۰۰
تومان