دانلود و خرید کتاب ایده عالی مستدام چیپ هیث ترجمه محجوبه دلدار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب ایده عالی مستدام

کتاب حاضر خلاصه‌ای از کتاب ایده عالی مستدام اثر چیپ هیث و دن هیث است. این کتاب در مجموعه خلاصه‌ای از بهترین کتاب‌های جهان انتشارات تاینی بوک به چاپ رسیده است و به شما کمک می‌کند که ایده‌های ماندگار بسازید.

درباره خلاصه کتاب ایده عالی مستدام

ایده‌های عالی همیشه موفق نیستند. اغلب حتی برخی ایده‌های جذاب بدون پاداش باقی می‌مانند و فقط در قفسه پرونده‌ها خاک می‌خورند. اما ایده‌های بی‌ارزش‌تری مثل شایعات و افسانه‌های محلی به سرعت منتشر می‌شوند. برای مثال، وحشت مردم آمریکا در مورد آبنبات‌های مسموم هالووین را در نظر بگیرید. میلیون‌ها پدر و مادر نگران این بودند که فرزندانشان در شب هالوین از غریبه‌ای آبنبات مسموم دریافت کنند. آن‌چه آن‌ها نمی‌دانستند این بود که این شایعه تنها یک افسانه بی‌اساس محلی است. چرا داستان‌های این چنینی خیلی زود منتشر و همه‌گیر می‌شود؟ چرا فراموش کردن و نادیده گرفتن آن‌ها خیلی سخت است؟ پاسخ خیلی ساده است. دو ویژگی اساسی در آن‌ها وجود دارد. آن‌ها به یاد ماندنی هستند و مردم مشتاقند تا آن را به دیگران منتقل کنند. با بهره‌گیری از این دو اصل مهم، می‌توان هر ایده را طوری طراحی کرد که محبوب و مستدام (پایدار) باشد.

 در این خلاصه کتاب می‌آموزید که چگونه یک ایده عالی بسازید که پایدار بماند و گسترش پیدا کند. ویژگی های یک ایده مستدام فصول این کتاب را تشکیل می‌دهند. پیام اصلی این کتاب این است که هر ایده‌ای می‌تواند ماندگار باشد. داستان‌های موفق، کمپین‌های تبلیغاتی و ایده‌های موفق، ویژگی‌هایی دارند که در موفقیت نهایی آن‌ها خلاصه شده است.

خواندن خلاصه کتاب ایده عالی مستدام را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر به کتاب‌های موفقیت علاقه دارید و وقت کافی برای خواندن کتاب کامل ایده عالی مستدام را ندارید، از خواندن خلاصه آن لذت ببرید.

بخشی از خلاصه کتاب ایده عالی مستدام

در حقیقت مردم تمایل دارند، خودشان را به صورت خلاصه توصیف کنند. هرچه درباره موضوعی بیش‌تر بدانند، توضیحات خلاصه‌تری از مسأله را ارائه می‌دهند. این عمدتاً به این دلیل است که برای اکثر مردم سخت است خود را به جای شنونده بگذارند و یا از خود بپرسند"آن چه که من می‌گویم به نظر افراد دیگر، چگونه می‌رسد؟" در ادامه یک آزمایش کلاسیک را بررسی می‌کنیم. در این آزمایش از فردی خواسته می‌شد، با انگشتان خود بر روی میز ریتم آهنگ مشخصی (برای مثلا آهنگ Jingle Bells) را برای یک نفر دیگر بنوازند، و شنونده باید نام آهنگ را حدس بزند. درحالیکه موسیقی برای نوازنده در گوشش پخش می‌شد، شنونده فقط باید به ریتمی توجه می‌کرد که نوازنده درحال نواختن آن بود. نوازننده‌ها تصور می‌کردند که شنونده به احتمال ۵۰ درصد، ریتم را درست حدس می‌زند، اما شانس موفقیت شنونده‌ها در واقعیت فقط ۲ و نیم درصد محاسبه شد. مسأله این است که مردم فراموش می‌کنند که همه افراد به اندازه خودشان درباره موضوعی اطلاعات ندارند. چه این اطلاعات تنها یک ریتم در ذهن باشد چه یک ایده. همین تأثیر دقیقا در ارتباط کلامی وجود دارد. همان‌طور که ضربه زدن روی میز، ریتم آهنگ را منتقل می‌کند، اطلاعات مختصر نیز پیام را انتقال می‌دهند. تنها با استفاده از اصطلاحات منسجم و قابل درک می‌توان از فهم پیام اطمینان حاصل کرد. در عین حال، آوردن مثال و یا حتی استفاده از تصاویر توصیفی برای کمک به انتقال یک نکته، اغلب مفید است. نه تنها درک اصطلاحات ملموس، توصیفی و منسجم آسان خواهد بود بلکه این ایده‌ها می‌تواند مستدام بوده و همواره در ذهن باقی بمانند. منسجم بودن ایده، بدین معنی پرهیز از ارائه اصطلاحات تخصصی هنگام صحبت با مردم است. فروشنده فقط «خدمات پس از فروش برای مشتریان» را عرضه نمی‌کند بلکه آن‌ها پول یک تی شرت را به مشتری بر می‌گردانند، حتی اگر آن را از شعبه دیگری خریداری کرده باشد.

گربه فقط «سلیقه خود را متناسب با توانایی خود تغییر نداده است»، بلکه خودش را متقاعد کرده است که گوشتی که دستش به آن نمی‌رسد، حتماً بو می‌دهد. هرچه یک ایده بهتر و ملموس‌تر توصیف شود، در هنگام انتقال، احتمال پایداری و ماندگاری بیش‌تری خواهد داشت.

معرفی نویسنده
چیپ هیث

چیپ هیث نویسنده، استاد دانشگاه و روان‌شناس آمریکایی است. هیث متولد نوزدهم ژوئیه‌ی سال ۱۹۶۳ است. او بیشتر با کتاب‌های پرفروشش در زمینه‌ی توسعه‌ی فردی، ایده‌پردازی و پیام‌سازی اصولی شناخته می‌شود. هیث مقالات متعددی نیز در مجلات علمی و نشریات شناخته‌شده‌ همچون فایننشال تیامز، واشنگتن پست، ساینتیفیک امریکن، بیزینس‌ویک و سایکولوژی تودی منتشر کرده است. چیپ هیث در تالیف اکثر کتاب‌هایش برادش دن هیث را در کنار خود داشته است.

نظرات کاربران

paria
۱۴۰۲/۰۴/۲۰

من قصد ارائه محصول جدیدی به نام چکنو را داشتم وچندروزی درگیر بودم که چطور میتوانم به بهترین شکل مخاطبم را راضی کنم که از این محصول جدید بر پایه دیجیتال استفاده کند این کتاب بصورت طبقه لندی و خلاصه

- بیشتر
محمدجواد مقدم
۱۴۰۰/۱۲/۲۲

با توجه به صفحات کم کاربردی بود

مهراز
۱۴۰۱/۰۹/۱۹

مختصر و مفید و ارزان

M sh
۱۴۰۰/۰۴/۲۴

خلاصه عالی جناب مستدام!

کاربر ۲۹۵۷۷۹۵
۱۴۰۰/۰۴/۱۸

مختصر ومفید

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
شعار انتخاباتی رونالد ریگان، مستقیماً خطاب به رأی دهندگان این بود که «از خود بپرسید، اکنون وضعیت شما بهتر از چهار سال پیش است؟» معمولاً مردم به قضاوت خودشان، بیش‌تر از قضاوت یک متخصص اعتماد می‌کنند. بنابراین اگر مخاطبان شخصاً می‌توانند پیام شما را تأیید کنند، این یک اعتبار ویژه برای شما خواهد بود.
کتاب_محمد

حجم

۱۶٫۴ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۷ صفحه

حجم

۱۶٫۴ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۷ صفحه

قیمت:
۳,۵۰۰
تومان