دانلود و خرید کتاب ایکیگای هکتور گارسیا ترجمه محجوبه دلدار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب ایکیگای

کتاب حاضر خلاصه‌ای از کتاب ایکیگای اثر هکتور گارسیا و فرانسیس میرالس است. این کتاب در مجموعه خلاصه‌ای از بهترین کتاب‌های جهان انتشارات تاینی بوک به چاپ رسیده است و راز ژاپنی‌ها برای داشتن عمر طولانی و زندگی شادرا برای شما فاش می‌کند.

درباره خلاصه کتاب ایکیگای

ایکی‌ گایی در زبان ژاپنی به معنای شادی همواره سرگرم بودن است، همچنین به نظر می‌آید روشی باشد برای بیان و توضیح طول عمر بیش از اندازهٔ ژاپنی‌ها. 

زندگی طولانی، هدفمند و خوشبختی عمیق

از کجا معلوم شاید هر سه این مفاهیم از یک اساس نشات بگیرند؟

این تعاریف، مفهومی ژاپنی به نام ایکیگای را تشریح می‌کند. چیزی که دلیل، هدف و منبع طول عمر زندگیتان خواهد بود. بعد از یافتن ایکیگای خود و رعایت چند نکته ساده در مورد سلامتی، در خواهید یافت که چگونه می‌توانید زندگی طولانی، شاد و کاملی داشته باشید.

آنچه در این خلاصه کتاب خواهید آموخت:

- جریان چیست و چرا مهم است.

- چگونه کارائوکه شما را جوان نگه می‌دارد.

- چرا دوستی مهم‌ترین سرمایه شماست.

خواندن خلاصه کتاب ایکیگای به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر به کتاب‌های موفقیت علاقه دارید و وقت کافی برای خواندن کتاب کامل ایکیگای را ندارید، از خواندن خلاصه آن لذت ببرید.

بخشی از خلاصه کتاب ایکیگای

غرق شدن در یک فعالیت، می‌تواند به جوان ماندن شما کمک کند.

تصور کنید اسکی ورزش مورد علاقه شماست و شما در حال اسکی کردن روی سراشیبی پوشیده از برف‌های نرم و پودری شکل هستید. احساساتی مثل تکامل، سعادت و تعهد شما را فرا خواهد گرفت و احساس می‌کنید که می‌خواهید این کار را تا پایان عمرتان انجام دهید. فقط می‌خواهید برای همیشه زندگی کنید. خبر خوب این است که درگیر شدن با چنین احساساتی و تجربه این لذت‌ها، حتی در ذهن می‌تواند طول عمر شما را افزایش دهد. دستیابی منظم به چنین حالتی از جریان، می‌تواند به جوان ماندن شما کمک کند. جریان در احساسات در واقع اصطلاحی است که توسط یک روان‌شناس به نام "میهای چیک سنت میهایی" در سال ۱۹۷۰ ابداع شد. این روان شناس جریان را این گونه تعبیر می‌کند: جریان، حالتی از لذت و تمرکز را چنان عمیق توصیف می‌کند که از سایر نگرانی‌ها (حتی خود زمان) جلوگیری می‌کند.

جست و جوی فعالیت‌هایی که چنین حالتی در شما ایجاد می‌کنند لذت زندگی و در نتیجه طول عمر شما را افزایش می‌دهند. به همین دلیل است که چنین تجربه‌هایی باید بیش از تجربه‌های لذت جویانه‌ای مثل پرخوری، مصرف مواد یا سرگرمی‌های مجازی، در اولویت قرار بگیرند. اما متاسفانه اکثر افراد به خاطر بی‌حوصلگی و کسل بودن، به تفریحاتی مثل پرخوری یا گشتن در فضای مجازی می‌پردازند.


نظرات کاربران

SARINA
۱۴۰۱/۰۴/۰۲

کتاب بسیار کاربردی و مختصر بود،به نظرم برای داشتن جامعه ای شاد باید همه افراد یکبار این کتاب را بخوانند👌🏻👌🏻👌🏻

گمشده در دنیای کتاب ها :(
۱۴۰۲/۰۲/۱۶

خیلی محشر بود خوشم اومد.

محمدعلی
۱۴۰۰/۰۵/۲۵

ببخشید این چیه دقیقا کلا ۲۰ صفحس خریدم

بهناز
۱۴۰۲/۰۸/۲۵

البته که این کتاب نبود و مقاله بود و تمامشم هممون می دونیم

میترا
۱۴۰۳/۰۱/۱۴

محتوای کتاب جالبه ولی جدید نیست ! ممکنه چیزهایی که میگه بارها شنیده باشیم ‌. حداقل برای کسانی که موضوعات روانشناسی لایف استایل ..... دنبال می‌کنند ممکنه تکراری باشه . ولی به خاطر حجم خیلی کمش وقت زیادی از شما

- بیشتر
Mehrab
۱۴۰۰/۰۷/۲۷

خوندم بیشتر برای اینکه مدتی بود این اسم رو می‌شنیدم و کتابهاشو دیده بودم و تقریبا کنجکاو بودم. این هم مثل باقی اینجور کتابهای. مد شده این دوران.لابد یه عده فکر میکنم این مدلی پولدار و سلامت و طولانی مدت

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۸)
اولین توصیه افراد مسن ساکن اوکیناوا، این است که تا جایی که ممکن است از نگرانی‌های خود بکاهید و عادت کنید با دیگران، حتی غربیه‌ها، با لبخند و عطوفت سلام کنید.
leila
ذهن فعال و استرس کم، کلید زندگی طولانی است.
sudabeh sohrabi
"شلومو برزنیتز" دانشمند مغز و اعصاب، ادعا می‌کند که افراد مسن انعطاف مغز خود را از دست می‌دهند، زیرا در الگوهای تکراری و روزمره گیر می‌افتند و از انجام فعالیت‌های جدید خودداری می‌کنند.
leila
در فرهنگ ژاپنی این باور وجود دارد که فقط اشیا ناقص، مانند یک لیوان چای ترک خورده، می‌تواند واقعا زیبا باشد. این مفهوم را wabi-sabi می‌نامند
leila
از زیبایی ناقص، لذت ببرید در فرهنگ ژاپنی این باور وجود دارد که فقط اشیا ناقص، مانند یک لیوان چای ترک خورده، می‌تواند واقعا زیبا باشد. این مفهوم را wabi-sabi می‌نامند و می‌تواند به شما در یافتن لذت بیشتر در زندگی روزمره‌تان کمک کند. بنابراین، سعی کنید، تلاش برای رسیدن به کمال در زندگی که امری بسیار رایج است را رها کنید و در عوض زیبایی را که در همه نقص‌های زندگی نهفته است، بپذیرید. نتیجه این امر، انرژی بیشتر، استرس کمتر و عمری طولانی‌تر خواهد بود.
عبدالوهاب
ایکیگای را می‌توان به عنوان تلاقی بین چهار عنصر مختلف توصیف کرد که عبارتند از: چیزی که شما دوست دارید، جایی که مهارت‌های شما نهفته است، چگونگی امرار معاش شما و چیزی که جهان به آن نیاز دارد.
leila
داشتن یک هدف عمیق در زندگی، راز داشتن عمر طولانی است
leila
افراد مسن انعطاف مغز خود را از دست می‌دهند، زیرا در الگوهای تکراری و روزمره گیر می‌افتند و از انجام فعالیت‌های جدید خودداری می‌کنند.
کاربر ۲۰۴۸۴۶۷
هر کسی ایکیگای و سرنوشتی دارد و برای تحقق آن متولد شده است.
کاربر ۲۰۴۸۴۶۷
رژیم اوکیناوا شامل تنوع بسیار زیادی از غذاهاست. در واقع، افراد محلی این جزیره به طور منظم، تقریبا ۲۰۶ غذای مختلف از جمله گیاهان و ادویه‌ها را در برنامه غذایی خود دارند. به عنوان مثال، آن‌ها در روز، پنج واحد میوه و سبزیجات می‌خورند. آن‌ها تمایل زیادی دارد تا غذاهایشان را در بشقاب، مانند رنگ‌های رنگین کمان، متنوع و رنگی بچینند. به لطف این حجم از تنوع، رژیم اوکیناوا کاملا ساده است. پایه رژیم غذاییشان، غلات است. مانند: برنج و رشته فرنگی. درحالی که ادویه‌هایی مثل نمک و شکر را به میزان بسیار کمی استفاده می‌کنند. در واقع، مردم اوکیناوا ۶۰ درصد قند کمتر و ۵۰ درصد نمک کمتر از سایر بومیان ژاپنی مصرف می‌کنند
leila

حجم

۱۴٫۳ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۰ صفحه

حجم

۱۴٫۳ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۰ صفحه

قیمت:
۳,۵۰۰
تومان