دانلود و خرید کتاب درآمدی بر خوانش لاکان؛ بخش اول ژوئل در ترجمه مهدی خوریانیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درآمدی بر خوانش لاکان؛ بخش اول اثر ژوئل در

کتاب درآمدی بر خوانش لاکان؛ بخش اول

معرفی کتاب درآمدی بر خوانش لاکان؛ بخش اول

کتاب درآمدی بر خوانش لاکان؛ بخش اول نوشته ژوئل در است که با ترجمه مهدی خوریانیان منتشر شده است. این مجموعه به بررسی آرا و نظرات ژان لاکان پزشک و فیلسوف و روانکاو فرانسوی می‌پردازد. 

درباره کتاب درآمدی بر خوانش لاکان؛ بخش اول

در این کتبا ارتباط مستقیم با سخن لاکان ندارید و بازگوی کلام یکی از کلام‌داران بر ‌حق‌اش هستید، ژوئل دُر، به گواه آزمودگان این عرصه. دُر، عمری کوتاه اما بسیار ارزشمند در میدان روان‌کاوی داشت، این را جایگاه‌اش، کارهایش و آثارش می‌گویند.ژوئل دُر (۱۹۴۶-۱۹۹۹)، روانکاو فرانسوی، عضو انجمن سازمان روان‌کاوی و پژوهش فرویدی بود. مسئول سخنرانی‌ها و رئیس پژوهش در گروه آموزش و پژوهش در علوم انسانی بالینی در دانشگاه دنیس ـ دیدروت، پاریس هفت، بود.

 سخنرانی‌های بسیاری در کشورهای گوناگون داشت، آموزگارِ آسیب‌شناسی‌روانی و روان‌کاوی بود و عهده‌دار تربیت کاندیدهای روان‌کاوی فراوانی بود. به‌علاوه نویسنده‌ آثار فراوانی در زمینه‌ی روان‌کاوی بوده، که این عناوین از آن جمله‌اند: «ساختار و روان‌کژی‌ها » (۱۹۸۷)، «درآمدی بر خوانش لاکان » دربرگیرِ دو جلد: «ناخودآگاه همانند دستگاه‌زبان ساختار می‌یابد» (۱۹۸۵) و «ساختار سوژه» (۱۹۹۲)؛ «کار بالینی در روان‌کاوی » (۱۹۹۴)؛ «کتاب‌شناسی آثار ژاک لاکان » (۱۹۹۷)؛ «پدر و نقش او در روان‌کاوی » (۱۹۸۹).

شخصیت علمی او با کار تدریس در دانشگاه از سویی، و هم‌کاری با انجمن‌های روان‌کاوی لاکانی از دیگر سو، به ‌همراه تجربیات بالینی و ریزبینی در انتقال آموخته‌هایش، وی را به آموزگاری توانمند در فهم، و مدرسی توانا در برگردان آموزه‌های ژاک لاکان تبدیل کرد. بکتاب‌های او امروزه بهترین و گویاترین کارها در گستره‌ انتقال مفاهیم لاکانی شناخته شده، به بسیاری از زبان‌های دنیا ترجمه شده‌اند.

مجموعه درآمدی بر خوانش لاکان یکی از بهترین آثار او است که آن را با ترجمه‌ای روان می‌خوانید.

ژاک لاکان همواره تلاش می‌کرد تا با استفاده از روش دیالکتیکی هگل و زبان‌شناسی فردینان دو سوسور، آرای فروید را به گونه‌ای بازنویسی می‌کند که روانکاوی، در تحلیل تمام عرصه‌های حضور انسان وجود داشته باشد. او به نحوی این‌کار را انجام می‌دهد و شکل می‌دهد که به شکل حیرت‌انگیری، مرزهای رشتهٔ خود یعنی روانکاوی را پشت سر گذاشته و روانکاوی را با سیاست، فلسفه، ادبیات، علم، مذهب و تقریباً تمام دیگر رشته‌های آموزشی درهم می‌آمیزد.

 به همین خاطر است که آثار لاکان که عمدتاً به شکل سخنرانی هستند، بسیار سخت هستند و بعضی منتقدان او نوشته‌هایش را بی‌معنا و لفظ پردازانه می دانند. او رسیدن به آنچه از روانکاوی می‌خواهد و انتظار دارد، اقدام به پی‌ریزی سه نظم یا بنیان می‌کند که عبارتند از: امر خیالی، امر نمادین و امر واقع. مجموعه درآمدی بر خوانش لاکان یکی از بهترین آثار درباره لاکان، نظریات و تفکرات او است که آن را با ترجمه‌ای روان می‌خوانید.

خواندن کتاب درآمدی بر خوانش لاکان؛ بخش اول را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به روانکاوی و فلسفه لاکان پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۵۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۱۱ صفحه

حجم

۹۵۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۱۱ صفحه

قیمت:
۲۱,۰۰۰
تومان