دانلود و خرید کتاب جنگ و معماری لبیوس وودز ترجمه پویان روحی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جنگ و معماری اثر لبیوس وودز

کتاب جنگ و معماری

نویسنده:لبیوس وودز
امتیاز:
۴.۰از ۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب جنگ و معماری

کتاب جنگ و معماری نوشته لبیوس وودز است که با ترجمه پویان روحی منتشر شده است. این کتاب نگاهی متفاوت به معماری دارد و برای علاقه‌مندان و دانشجویان این رشته بسیار جذاب است.

درباره کتاب جنگ و معماری

جنگ و معماری نخستین کتابِ لبیوس وودز است که به فارسی برگردانده شده است. کتابی که قرار دادنِ آن در یک ژانر مشخص، کار دشواری به‌نظر می‌رسد. این کتاب، پیشنهادی است برای بازسازیِ سارایووی جنگ‌زده، سارایوویی که در زمان نگارشِ کتاب، زیرِ آتش توپ قرار داشت. خشونت حاکم بر شهر اما مرزهای خیال وودز را محدود نکرده است. زبانی که او در کتاب به‌کار برده، آن را از یک پیشنهاد فراتر می‌برد و به شعر نزدیک می‌کند. به این ترتیب ایده‌ی طراحیِ تئوری از لابه‌لای واژه‌های او نمایان می‌شود؛ تلاش برای رسیدن به شیوه‌ی نو و متفاوتی از اندیشیدن به، و نوشتن درباره‌ی معماری. کتاب در عین حال تاملی است در ماهیت معماری؛ اینکه معماری چیست، چه باید باشد، و چه می‌تواند باشد.

وودز مدافع معماری بود و هرگز چیزی نساخت. او بر این باور بود که اگر بخواهد چیزی بسازد، باید خواسته‌های کارفرما را بپذیرد، و اگر خواسته‌های کارفرما را بپذیرد، باید سازش کند و اگر سازش کند، کارش تجاری می‌شود. او تا آخرین لحظه به دیسیپلین معماری و پیشرفتِ آن متعهد ماند. او یک آموزگار بود؛ آموزگاری که خانه‌ی اصلی‌اش، مدرسه‌ی کوپر یونیون در نیویورک بود و بسیاری از شاگردانش، به چهره‌های مهمی تبدیل شدند. دنیای وودز، دنیایی است از فضاهای تجربی، فضاهایی که سکونت در آن‌ها دشوار، و نیازمند درجه‌ی بالایی از درگیریِ مخاطب است؛ چیزی که او امیدوار بود به شکل‌گیریِ شیوه‌های جدیدِ اندیشیدن و زندگی کردن بیانجامد.

مترجم در مقدمه کتاب می‌گوید:

زمانی که هنر و زندگی یکی می‌شوند، نیاز به پنهان کردنِ واقعیت‌ها کمرنگ می‌شود. تا جایی که امر واقعی نه‌تنها زیبا به‌نظر می‌رسد، بلکه زیباست. این تنها به این دلیل نیست که تمامِ چیزهایی که وجود دارند، معناها و ارزش‌های جدیدی به‌دست می‌آورند، بلکه به این دلیل است که چیزها دچار دگردیسیِ واقعی می‌شوند. معماری نباید از ترکیب شدنِ خود با چیزی که فرومایه‌ترین شکلِ بیان انسانی یا همان نشانه‌ی زشت خشونت بوده است، بترسد. معماری باید یاد بگیرد که خشونت را تغییر بدهد، با وجودِ آنکه خشونت می‌داند که چطور معماری را تغییر بدهد.

علاوه بر جنگ و معماری تا کنون سه کتاب دیگر نیز پیرامون آثار و اندیشه‌های لبیوس وودز با ترجمه پویان روحی توسط انتشارات کتابکده کسری منتشر شده‌اند: بیانیه‌ آرام، لبیوس وودز؛ یک الگو و لبیوس وودز؛ معمار.

خواندن کتاب جنگ و معماری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب به معماران، دانشجویان و علاقه‌مندان در حوزه‌ی تئوری و نقد معماری پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب جنگ و معماری

... دنیای انسان، در گرمایی که از پسِ جنگ سرد ایجاد شده، در حال تکه‌تکه شدن است و مثل یک قطعه یخ، از جاهایی جدید و غیرمنتظره ترک می‌خورد. این، تصویری ناامیدکننده و ترسناک است، به‌ویژه در پایانِ قرنی که در آن، جنگ‌های گرم درس‌هایی فراموش‌نشدنی درباره‌ی جنونِ خشونتِ سازمان‌یافته به‌همراه داشته‌اند. این تصویری است که از درونِ نیروی بیرحمِ خود شکل می‌گیرد؛ از درون ناگزیریِ آزاردهنده، اما به‌طور بالقوه درمانگرِ خود. تنها با روبه‌رو شدن با این تصویر است که می‌توان امیدوار بود بتوان محتوای تراژیک آن را تغییر داد. تنها با روبه‌رو شدن با جنون تخریبِ آگاهانه است که خرد می‌تواند بارِ دیگر به خود ایمان بیاورد.

«لبیوس وودز، بخشی از پیش‌گفتار مولف»



نظرات کاربران

arsham71
۱۴۰۰/۰۱/۱۶

کتابی جذاب که نشان می‌دهد تخیل تا کجاها می‌تواند ادامه یابد و معماری چقدر می‌تواند گسترده‌تر از آنچه فکر می‌کنیم باشد. 👌🏻👌🏻

امین۳۶۹
۱۴۰۲/۱۲/۲۴

کتاب خوبی بود یه چیزی بیشتر از یه کتاب با موضوع معماری بود. معماری و کلا خلق کردن هر مدل سازه واقعا بی انتها و جادوییه. کتاب برای من مخاطب عام خوب بود نمیدونم برای کسایی که تخصصی معماری رو

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۸ صفحه

حجم

۱۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۸ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان