دانلود و خرید کتاب فرم بیانگر کستاس تریزیدیس ترجمه کاوه بذرافکن
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب فرم بیانگر

کتاب فرم بیانگر نوشته کستاس تریزیدیس است. کتاب فرم بیانگر با ترجمه کاوه بذرافکن و دیگران منتشر شده است و رهیافتی مفهومی به معماری رایانه‌ای است.

درباره کتاب فرم بیانگر

فرم بیانگر چشم‌انداز منحصر به فردی به کاربرد رایانه در گستره‌ی زیبایی‌شناسی و به ویژه فرم و طراحی معماری ارائه می‌کند. کستاس ترزیدیس به عنوان معمار، مدرس و دانشمند علوم رایانه، توانسته است ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصر به فرد و ارزنده‌ی محاسبات که در دنیای ویژه‌ی طراحی معماری به‌کار گرفته می‌شوند را تشخیص دهد. ارزش آموزشی این کتاب در ارائه سرچشمه‌های الهام‌بخش برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و متخصصان است. کستاس ترزیدیس استادیار گروه معماری دانشگاه یو سی ال ای است. کار وی بر تجارب خلاق در گستره‌ی مرزی میان هنرها، معماری و علوم رایانه متمرکز است. او به مطالعه‌ی گسترده‌ی مضمون واقعیت مجازی برای بازنمایی فضا و ویژگی فضایی در هنر و معماری پرداخته است. او مولف بسیاری از برنامه‌های رایانه‌ای در مورد ساخت فرم، ریخت‌نگاری، پالایش و نگاشت شبکه‌ای است. آخرین کار وی گسترش سامانه‌ی تصویرسازی در جاوا و سامانه‌های ریخت‌شناسی سه‌بُعدی است. او مقالات متعددی را در همایش‌ها ارائه کرده و به صورت گسترده در مورد دو موضوع واقعیت مجازی و سامانه‌های طراحی الگوریتمی، اعم از روش‌های طراحی تا برنامه‌های مهندسی، سخنرانی کرده است.

شیوه‌ استفاده از رایانه‌ها در معماری امروز مبهم، ضمنی و اغلب قراردادی است. طراحان مایل به مفهوم‌سازی موجودیت نرم‌افزارها یا روند ساده‌ی کاربردی آن‌ها هستند و تنها با وارد کردن، دستکاری، ذخیره و چاپ از این سامانه‌ها استفاده می‌کنند. اغلب نظریه‌های فرم و طراحی صرفاً برای اهمیت حضور و مشارکت در اشتیاق تبعیت از شیوه‌ی دیجیتالی رایج به نمونه‌های محاسباتی ترجمه می‌شوند. چنین شرایطی موجب اغتشاش، سوءتفاهم و تناقض، برای دانشجویان و حرفه‌مندان در مورد استفاده‌ی مناسب از رایانه در معماری و طراحی می‌شود. این کتاب محتوای نظری مناسبی را برای تجربه‌پذیری، اکتشافات و ساخت فرم مبتنی بر رایانه در چالش با پیش‌فرض‌های متداول ارائه می‌کند. با به‌کارگیری نظریه‌های فرمی و محاسباتی، نویسنده پلی نظری میان بنیان‌های گذشته و بالقوگی آینده ارائه می‌کند.

با افزایش کاربرد رایانه‌ها، معماری خود را در میان کثرت کاربردهای ممکن یافته است. این کتاب برخی از مسیرهای جایگزین با رویکرد سنتی تولید فرم را ارائه کرده که بررسی‌های نظری را با اجرای عملی آن‌ها کنار هم نشانده است. در این کتاب برخی پنداره‌های مهم در پرتو ارزش فرمی و محاسباتی؛ مانند اغراق، دورگه‌سازی، کینتیک، الگوریتم، تاشدگی و تابیدگی؛ بررسی شده‌اند. هر پنداره از منظرهای مختلف تاریخی، محاسباتی یا فلسفی مورد بررسی قرار گرفته است.

اکتشافات فرمی محاسباتی، تخیل انسانی را از بین نمی­‌برند بلکه محدوده­‌های بالقوه‌‌ی آن راگسترش می­‌دهند. محاسباتْ، جانشینی برای‌خلاقیت انسان نیست بنابراین نمی­‌تواند رقابتی‌باشد، بلکه بیشتر، وسیله­ اکتشاف، آزمایش، و تحقیق در حوزه­‌ی دیگری را فراهم می­‌کند. شاید برای اولین بار، فرم نه با خلاقیت اختیاری و دل‌بخواهی و نه قطعی­‌گرایی محاسباتی بلکه با محاسبات خلاق و خلاقیت محاسباتی هم­‌راستا شده‌­است.

به طور معکوس، شهود انسان با اصالت، بیانگری و تخیل مشخص شده است. در حالی‌که در جهان بشری، شهودْ فرض اساسی برای بیشترِ فعالیت‌های طراحی است، در جهان محاسباتْ فعالیت­‌ها بیشتر مبتنی بر مدلِ منطقی­‌تر، محدودتر، سازمان­‌یافته­‌تر و روش‌مندتر ارائه می­‌شود؛ که کارایی، موثر بودن، و سودمندی را ارائه می­‌کند و در عین‌حال، ممکن است در مقابل احساس، شوخ­‌طبعی، طعنه، استعاره، یا تمثیل مقاومت کند.

در حالی‌که جهان طراحی از مدل دستی به مدل رایانه‌‌ای جابه‌جا می­‌شود، نیاز برای یکی کردن دو جهان به ظاهر مغایر به‌­وجود می­‌آید.

خواندن کتاب فرم بیانگر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان و متخصصان معماری پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۷٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
تومان