دانلود و خرید کتاب چگونه معمار شویم؟! یاسمین شریف ترجمه سیده‌صدیقه میرگذار لنگرودی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب چگونه معمار شویم؟!

کتاب چگونه معمار شویم؟! نوشتهٔ یاسمین شریف و جین تنکارد است. این کتاب درباره آموزش معماران است. درس‌هایی که شاید معماران در دانشگاه‌ها و مدارس معماری نیاموزند.

درباره کتاب چگونه معمار شویم؟!

این کتاب در هزارتوی قوانین و ضروریات موجود به شما کمک می‌کند توانایی‌ها، پتانسیل‌ها و استعدادهای خود را شکوفا کنید و یک برنامهٔ شغلی مبتکرانه و بدیع را پایه‌گذاری کنید.

معماری آسان است. هیچ‌کس یک معمار نابغه به دنیا نیامده است. اگر اصول و مهارت‌هایی را بیاموزید که به شما امکان برقراری ارتباط مؤثر را می‌دهد، اگر استعدادهای خود را تقویت نموده و روی چیزهایی که در آنها مهارت ندارید خوب کار کنید و مهارت‌های مفید دیگران را شناسایی نمایید، اگر شجاع و جدی و دقیق بوده و متمرکز و قاطع باشید، حتماً موفق خواهید شد.

خواندن کتاب چگونه معمار شویم؟! را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب چگونه معمار شویم؟! آموزشی روان، جذاب و به دور از حاشیه است. عنوان کتاب گویای این امر است: «آغاز تا آغاز...»، درس‌هایی برای کسانی که به‌تازگی وارد این رشته شده‌اند تا کسانی که می‌خواهند وارد حرفهٔ معماری شوند.

بخشی از کتاب چگونه معمار شویم؟!

از چه چیز لذت می‌برید؟

فرقی نمی‌کند که در ابتدای راه تحصیل معماری هستید یا در این رشته تحصیل کرده‌اید. در فرایند کنترل و برنامه‌ریزی کاری خود، ارزیابی و تحلیل تحصیلات یک گام بسیار مهم می‌باشد.

در مورد ارزش و جایگاهی که تحصیلات برای شما دارد از خود سؤالاتی بپرسید:

آیا ارزش تحصیلات شما در مهارت‌هایی است که آموخته‌اید؟

آیا ارزش تحصیلات شما در فرصتی است که برای ایجاد یک نمونه آثار خوب در اختیار شما قرار داده است؟

یا ارزش تحصیلات شما در افرادی است که طی تحصیل با آن‌ها آشنا شده‌اید و به شما درس آموخته‌اند و تجربیات و ایده‌هایی که با آن‌ها روبرو شده‌اید؟ ارزش واقعی تحصیلاتی که کسب کرده‌اید واقعاً در چیست؟

وقتی از دانشجویان سال اول معماری پرسیده می‌شود که آیا می‌خواهند معمار شوند، پاسخ بیش‌تر آن‌ها مثبت است؛ اما به طرز عجیبی وقتی بیش‌تر با آن‌ها صحبت می‌کنیم معلوم می‌شود که از کار یک معمار، گستره‌ و موقعیت‌های کاری وی دیدگاهی بسیار سطحی دارند.

اندیشیدن به انگیزه‌های خود به معنی محدود کردن گزینه‌های پیش ‌رویتان نیست. این کار مستلزم تحقیق، انگیزه و انعطاف‌پذیری است. آیا واقعاً قصد دارید یک معمار حرفه‌ای شوید؟ این یک تعهد طولانی‌مدت است که دربردارنده‌ی شیوه‌هایی هیجان‌انگیز برای کنترل برنامه‌ی کاری است.‌ راه طولانی و سختی که در پیش دارید لزوماً به معنی برتر بودن آن نیست و این‌که در نیمه‌ی راه تحصیلات معماری خود به این نتیجه برسید که قصد ندارید به یک معمار حرفه‌ای تبدیل شوید مساوی شکست نیست. شکست زمانیست که به حرفه‌ای ادامه دهید که برای آن ارزشی قائل نیستید و در آن ارزشی ندارید.

اگر در کنار استخر بنشینید و انگشتان پای خود را در آب فرو کنید و هرگز در آب نپرید، احساس آزادی و قدرتی که تعهد واقعی به شما می‌دهد را هرگز احساس نخواهید کرد.

معماری یک نوع اعتیاد است، لیکن یک اعتیاد مثبت، خلاقانه و زایا. اگر خود را در معماری غرق کنید و آن را چارچوب زندگی خود قرار دهید، نتیجه‌ای بزرگ خواهید گرفت.

وظیفهٔ معماری، برقرار کردن ارتباط حسی است به وسیلهٔ مصالح خام.

معماری از نیازهای سودگرایانه فراتر میرود.

معماری، یک شیء انعطاف‌پذیر است.

روح نظم و وحدت در معناست.

حس قرابت است و با کمیت‌ها سروکار دارد.

اشتیاقی است که می‌تواند از یک سنگ بی‌روح، شور و هیجان بیافریند.

اگر فقط نیمه‌ی اول عمر خود را به درستی زندگی کرده باشید، نیمه‌ی دیگر شما را تسخیر خواهد کرد.

معماری دریچه‌ای به سوی موقعیت‌ها و فرصت‌های بسیار می‌گشاید. گریزاندیش باشید، یعنی در حل مسائل از حس ششم خود کمک بگیرید.‌ در راه رسیدن به مقصدی که می‌خواهید دقت و تلاش داشته باشید و صبورانه حرکت کنید. افراد فوق‌العاده خلاق بسیاری در دنیا وجود دارند که قدم در راه معمار شدن نهاده‌اند، اما در پایان از جاهای دیگری سر درآورده‌اند. موسیقیدانان، نویسندگان رمان و داستان، طراحان داخلی، فیلم‌سازان، بازیگران و طراحان بازی‌های کامپیوتری زیادی در حال حاضر وجود دارند که در ابتدا قصد معمار شدن را داشته‌اند.

تحصیلات معماری به شما می‌آموزد چگونه از حس ششم خود کمک بگیرید و با خلاقیت و ابتکار معیارها و موقعیت موجود را به چالش بکشید.


نظرات کاربران

Amir hossein kordamir
۱۴۰۰/۱۱/۲۳

برای دانشجویان معماری دوتا توصیه‌ی اصلی داره: هر روز اسکیس بزنید یه متر تو جیبتون باشه اندازه بگیرید تا تناسبات و اندازه ها به چشمتون باید و بهش عادت کنین بین پول و کار معنادار هم فقط میشه یکیشو انتخاب کزد از همین اول

- بیشتر
IMojtaba
۱۴۰۰/۰۹/۰۹

اونایی که تازه دارن معماری میخونن من این کتاب رو بهشون پیشنهاد میکنم . کاربردیه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۴٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان