دانلود و خرید کتاب جای او خالی نادر ابراهیمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب جای او خالی

کتاب جای او خالی نوشته نادر ابراهیمی است. این کتاب یکی از مجموعه کتاب‌های قصه‌های انقلاب برای بچه‌ها و نوجوانان است که انتشارات سوره مهر برای آشنایی کودکان با بزرگ‌ترین اتفاق تاریخ معاصر ایران منتشر کرده است.

درباره کتاب جای او خالی

مجموعه کتاب‌های قصه‌های انقلاب برای بچه‌ها و نوجوانان شامل ۲۰ داستان است که نادر ابراهیمی یا در سفرهایش به مناطق مختلف ایران دیده است و یا کودکان از نقاط مختلف ایران برایش فرستاده‌اند، ویژگی این داستان‌ها این است که در تمام آنها کودکان نقش مهم و تاثیرگذاری دارند. این قصّه‌ها، که درباره گوشه و کنارِ ِ بزرگترین انقلاب تاریخ حیات بشر است، یادگاری است عزیز که کودکان را با حقیقت انقلاب آشنا می‌کند.

مجموعه کتاب‌های قصه‌های انقلاب برای بچه‌ها و نوجوانان در همان سال‌های ابتدایی که به دست نویسنده رسید منتشر شد اما چون شرایط اجتماع خوب نبود و فرصتی برای نشرها نبود بدون طراحی جلد و با نام جلد سفید منتشر شد، اما با گذشت چندین سال انتشارات سوره مهر در دهه هفتاد اقدام به چاپ این کتاب‌های ارزشمند کرد که به نوعی تاریخ شفاهی از زبان کودکان است.

انقلاب ما چنان بود که اگر صدها کتاب بزرگ درباره آن نوشته شود، باز هم کم است. این چند کتاب کوچک، مثل ستاره ی کورسوزنِ کم رنگی ست در آسمانی صاف و بی مهتاب.

کتاب جای او خالی یکی از این داستان‌ها است که با روایتی جذاب و تصاویری جالب به تعریف روزهای انقلاب می‌پردازد.

خواندن کتاب جای او خالی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کودکان علاقه‌مند به داستان‌ و والدینی که می‌خواهند برای کودکان‌شان داستان واقعی بخوانند پیشنهاد می‌کنیم.

درباره نادر ابراهیمی

نادر ابراهیمی در ۱۴ فروردین سال ۱۳۱۵ در تهران به‌دنیا آمد. او تحصیلات مقدماتی خود را در زادگاهش یعنی شهر تهران گذراند و پس از گرفتن دیپلم ادبی از دبیرستان دارالفنون، به دانشکده حقوق وارد شد. اما این دانشکده را پس از دو سال رها کرد و سپس در رشته زبان و ادبیات انگلیسی به درجه لیسانس رسید. پیوستن او به یک سازمان سیاسی باعث شد تا بارها دستگیر و زندانی شود. ابراهیمی در زندگی خود به کارهای بسیار زیادی پرداخته است که شرح مفصل آن را در کتاب ابوالمشاغل نوشته است. نادر ابراهیمی علاوه بر نوشتن رمان و داستان کوتاه در زمینه‌های فیلم‌سازی، ترانه‌سرایی، ترجمه، و روزنامه‌نگاری نیز فعالیت کرده‌است. ابراهیمی، همراهِ بهرام بیضایی و ابراهیم گلستان، از اندک‌ سخنوران ایرانی به‌شمار می‌رود که هم در سینما و هم در ادبیات کار کرده و شناخته شده است. وی همچنین در زمینه ادبیات کودک و بازسازی افسانه‌های قدیمی هم دستی بر آتش داشت و بسیاری از کارهای او، جوایز مختلف جهانی را برنده شده‌اند.

نادر ابراهیمی در ۱۶ خرداد ۱۳۸۷، در تهران دار فانی را وداع گفت.

معرفی نویسنده
عکس نادر ابراهیمی
نادر ابراهیمی
ایرانی | تولد ۱۳۱۵

نادر ابراهیمی در ۱۴ فروردین ۱۳۱۵ در تهران به دنیا آمد. او یک داستان‌نویس معاصر ایرانی است که علاوه‌بر نوشتن رمان و داستان کوتاه، در زمینهٔ فیلم‌سازی، ترانه‌سرایی، ترجمه و روزنامه‌نگاری نیز فعالیت کرده ‌است. او همراه با بهرام بیضایی و ابراهیم گلستان از هنرمندانی به حساب می‌آید که هم در سینما و هم در ادبیات کار کرده و شناخته شده است. نادر ابراهیمی که نویسندگی را از نوجوانی شروع کرده بود، در ۲۷سالگی اولین کتابش را در نشر روزبهان منتشر کرد. تا سال ۱۳۸۰ علاوه‌بر صدها مقالهٔ تحقیقی و نقد، بیش از ۱۰۰ کتاب از او چاپ و منتشر شد. در سال ۱۳۴۲ اولین کتاب خود را با نام «خانه‌ای برای شب» به چاپ رساند، اما سال ۱۳۴۲ آغاز تازه‌ای برای او در زمینهٔ فعالیت‌های سیاسی بود. هم‌زمان با تبعید روح‌الله خمینی، فعالیت‌های سیاسی علیه نظام پهلوی شدت گرفت و وجود یک رهبر سیاسی برای این اعتراضات شور و اشتیاق تازه‌ای به جریانات سیاسی در ایران داده بود؛ نادر ابراهیمی نیز در نوشتن بیانیه و اعلامیه‌هایی علیه نظام وقت دست داشت و بسیار از اعلامیه‌ها به قلم او منتشر شد. دو اثر از او به نام‌های «دشنام» و «آسمان در تسخیر کلاغ‌ها» حاوی دو داستان مشهور است که درون‌مایهٔ آن‌ها سیاسی و مبارزه با نظام پهلوی است. به‌گفتهٔ او این دو داستان پایهٔ ادبیاتی ضد سلطنتی با بیانی نمادین شد. ابراهیمی پس از موفقیت در آثار قبل، کتاب «مصابا و رؤیای گاجرات» را به چاپ رساند که در آن به‌نوعی مخالفتش را با به‌ظاهرْ روشنفکران بیان کرد. ابراهیمی در آن سال‌ها کتاب‌های متعددی از جمله «بار دیگر شهری که دوست می‌داشتم»، «افسانه‌های باران»، «مکان‌های عمومی»، «آرش در قلمرو تردید» و... را منتشر کرد.

نظرات کاربران

یه امیرحسین ساده
۱۴۰۰/۰۲/۲۴

هشدار: با خواندن این کتاب نمی‌توان نشست! باید دوید، فریاد زد، گریست...

یاس
۱۴۰۰/۰۹/۲۹

قصه ها و خاطرات انقلاب واقعا جذابه

سارا
۱۴۰۲/۰۲/۳۱

داستان کوتاهی از ماجرای اجبار، تحقیر، انتقام و خفقان در قواره‌ی منصور جوان. در متن خوب، درست و روان! * ** *** ****

مصطفی ج
۱۴۰۰/۰۸/۰۶

واقعا عالی

آبی
۱۴۰۳/۰۱/۰۸

در یک کلام: همه چیز در جای خود، بی‌اغراق و بی‌کلیشه. + تبحر آقای ابراهیمی در توصیف احساسات نوجوانان و بیان سیر زندگی و تفکرات اون‌ها بر پایه‌ی انقلاب، واقعا بی‌نظیره.

AAfrouzi133
۱۴۰۲/۰۸/۲۷

به فراموشی سپردن این صحنه های بسیار شوانگیز و دلکشِ مقدس که آمیزه ای ست از نهایت عقل و احساس، خسرانی است بس گران بر قلوب پاک نونهالان! ببینند و بفهمند از کجا آمده ایم آمدن هم بهر چه بود...

- بیشتر
Fazeli Hamid Reza
۱۴۰۰/۰۲/۱۹

با خواندن این کتاب، انگار در همین لحظه انقلاب در وجود مخاطب شعله می‌کشد و اینبار خود اوست که بدون هیچ اجباری تصمیم می‌گیرد که چه واکنشی داشته باشد.

طاهره
۱۴۰۲/۱۰/۰۹

خیلی خوب بود، نه تنها برای نوجوانان که حتی برای بزرگسالان هم یادآوری خوبی بود

R.Khabazian
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

خیلی زیبا بود👌 انقدر زیبا و شور انگیز که به نظرم هر کسی که می‌خواد معنی انقلاب واقعی و برآمده از دل مردم (و نه یه انقلابِ از سر هیجان) رو بدونه و اسیر حرف‌های شبه روشنفکری و بی‌مبنا نشه، حتمااا این کتاب رو بدون

- بیشتر
mobtalaaa
۱۴۰۰/۰۵/۱۲

داستان باقوتی نداشت اما دوست داشتنی بود

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

حجم

۸٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

قیمت:
۱۱,۰۰۰
تومان