دانلود و خرید کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم (برگرفته از تفسیر نمونه) ن‍اص‍ر م‍ک‍ارم‌ ش‍ی‍رازی‌
کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم (برگرفته از تفسیر نمونه) اثر ن‍اص‍ر م‍ک‍ارم‌ ش‍ی‍رازی‌

کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم (برگرفته از تفسیر نمونه)

معرفی کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم (برگرفته از تفسیر نمونه)

کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم (برگرفته از تفسیر نمونه) را علیرضا کمالی براساس کتاب تفسیر نمونه آیت‌الله مکارم شیرازی گردآوری کرده است. تفسیر موضوعی قرآن کریم (برگرفته از تفسیر نمونه) برای دانشجویان منبعی کاربرد است.

درباره کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم (برگرفته از تفسیر نمونه)

تفسیر نمونه از تفاسیر شیعی قرآن به زبان فارسی، تألیف ناصر مکارم شیرازی و گروه نویسندگان در قرن ۱۴ هجری است. این تفسیر در ۲۷ جلد  منتشر شده و به زبان‌های انگلیسی، عربی و اردو نیز ترجمه شده‌است. 

آیت الله ناصر مکارم شیرازی در سال ۱۳۰۵ شمسی در شیراز متولد شدند. ایشان از ۱۴ سالگی وارد حوزه علمیه شیراز شدند و و دروس مقدماتی و عالی را ظرف مدت چهارسال به پایان رساندند. سپس به قم رفتند و بعد از پنج سال به نجف رفتند و در ۲۴ سالگی اجازه اجتهاد گرفت. و بعد از سه سال دوباره به قم بازگشت. این تفسیر به صورت ترتیبی و از ابتدای قرآن تنظیم شده‌است. ضمناً به زبان ساده، گویا و قابل استفاده برای عموم نوشته شده و شامل همهٔ آیات قرآن کریم است. مهم‌ترین ویژگی این تفسیر، عصری و اجتماعی بودن است. ویژگی دیگر آن در پرداختن و توجه به جنبه‌های هدایتی و تربیتی آیات قرآن است.

کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم (برگرفته از تفسیر نمونه) سلسله دروس مربوط به تفسیر موضوعی قرآن است که در هفت بخش برای دانشگاه‌‌های پیام نور و جامع علمی کاربردی فراهم شده است. در بخش اول اوصاف و نام‌های قرآن و برخی الفاظ و مفاهیم و اعجاز قرآن بررسی شده سپس به تفسیر موضوعی تعدادی از موضوعات تربیتی، اخلاقی و اجتماعی می‌پردازد. دعا و نیایش، نماز، روابط اجتماعی، ازدواج، روابط اقتصادی و جهان‌‌های دیگر عناوین این مباحث را تشکیل می‌‌دهد. تفسیر موضوعی با توجه به شناسایی محکمات و متشابهات و با بهره گرفتن از احادیث اهل‌ بیت و تطبیق آیات قرآن بر همدیگر به دست می‌‌آید.

کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم (برگرفته از تفسیر نمونه) براساس یکی از مشهورترین تفاسیر قرآن نوشته شده است.

دفتر نشر معارف وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌ها، در سال ۱۳۷۶ تأسیس شد و در سال ۱۳۷۹ به صورت رسمی آغاز به کار کرد. این انتشارات تلاش می‌کند از دریچه اسلام ناب به بازخوانی، بررسی، نقد و تولید اندیشه در عرصه‌های مختلف بپردازد. از جمله این فعالیت‌ها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان به چاپ بیش از ۱۱۰۰ عنوان کتاب در زمینه دروس معارف اسلامی دانشگاه‌ها، اندیشه‌‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، پرسش‌ها و پاسخ‌های دانشجویی، معارف قرآن و اهل‌‌بیت (ع)، دین‌پژوهی، اخلاق و عرفان، انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر، مسائل جهان اسلام، غرب‌شناسی، شبهات فکری و عقیدتی، مسایل تاریخی و فلسفی، علوم انسانی، مسایل تربیتی، زن، خانواده و نقد فمینیسم و… اشاره کرد. نشرمعارف اخیراً نیز گام‌‌هایی در حوزه ادبیات داستانی برداشته است. این انتشارات با راه ‌اندازی ۳۰ مرکز فروشگاهی با عنوان تجاری «پاتوق کتاب» و همچنین برگزاری ۱۲ دوره مسابقات کتابخوانی «پویش روشنا» در سطح ملی، توانسته است گام‌‌های مفید و موثری در توزیع و ترویج کتابخوانی کشور بردارد.

آنچه این روزها بیش از هرچیز دغدغه نسل انقلابی است آشنایی جوانان و دانشجویان با حقیقت دین و معارف اسلام است، انتشارات در این زمینه پیشرو است و تلاش دارد پاسخی علمی و دینی برای تمام سوالات این نسل داشته باشد.

خواندن کتاب  تفسیر موضوعی قرآن کریم (برگرفته از تفسیر نمونه) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام دانشجویانی که درس تفسیر قرآن دارند پیشنهاد می‌کنیم. 

نظرات کاربران

کاربر ۲۷۶۴۳۵۴
۱۴۰۰/۰۴/۱۰

وقتی نه نسخه پی دی آف رو در اختیار می‌زاره ونه قابلیت سرچ کردن داره به نظرتون تفاوتش با نسخه فیزیکیش چیه؟ من کتاب رو داشتم فقط خواستم سرچ کنم که اینم نداشت الکی هم هزینه کردم

کاربر ۲۰۳۲۷۹۵
۱۴۰۰/۰۲/۱۷

چرا سرچ کار نمیکنه؟

کاربر ۳۱۶۱۷۳۳
۱۴۰۰/۰۲/۱۷

نمیدونم چرا گزینه سرچ هست ولی نمیشه سرچ کرد ، فقط این برام سواله؟؟؟؟؟

کاربر ۳۳۳۸۸۶۶
۱۴۰۰/۰۴/۰۵

امکان سرچ نداره ینی چی اخه

Parisa Basiri
۱۴۰۰/۰۵/۰۸

از من هشت هزار تومان کم کرده و نمیتونم کتاب رو دانلود کنم به این میگن دزدی

سینا
۱۴۰۰/۰۴/۰۲

دوستان این نسخه‌ی بسیار قدیمی تر کتاب است و با نسخه‌ای که اساتید امروز در کلاس درس می‌دهند اندکی متفاوت می‌باشد، ضمنا امکان سرچ هم ندارد

Mehrdad Hazrati
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

ای کاش فقط میشد گزینه چاپ کردن براش میزاشتید خیلی خوب میشد یااگر میشه چاپ کرد بگید ممنون میشم هزینه کنی نتونی چاپ کنی نمی ارزه

SHOKoOoH
۱۴۰۰/۰۸/۱۲

حداقل کتاب های تفسیر رو توی طاقچه بی نهایت بزارید که مردم تشویق بشن بخونن نه پی دی اف با این قیمت !

کاربر ۱۶۲۱۸۱۰
۱۴۰۰/۰۵/۲۵

سلام فردا هزینه اش را واریز خواهیم نمود حالا می خواهم بخوانم درس را

محمدخشان
۱۴۰۰/۰۵/۰۵

.....

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

قیمت:
۳۷,۵۰۰
تومان