دانلود و خرید کتاب مهارت کارگردان کیتی میچل ترجمه سکینه عرب‌نژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مهارت کارگردان اثر کیتی میچل

کتاب مهارت کارگردان

نویسنده:کیتی میچل
امتیاز:
۲.۰از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مهارت کارگردان

کتاب مهارت کارگردان نوشته کیتی میچل که به همت کانون کارگردانان خانه تئاتر در انتشارات نوآزما به چاپ رسیده، یک کتابچه راهنمای کارگردانی است. سکینه عرب‌نژاد این کتاب را به فارسی برگردانده است.

 درباره کتاب مهارت کارگردان

در سال‌های اخیر کتاب‌های زیادی درباره هنر نمایش و کارگردانی و تاریخ نمایش به نگارش درآمده و به فارسی ترجمه شده‌اند اما هنر کیتی میچل در نگارش ساده و همه‌فهم گام‌های مهم حرفه‌ای شدن برای تخصص فنی و هنری کارگردانی است. او به درستی و هوشمندانه مسائل پیچیده این حرفه را به بخش‌های ساده تجزیه می‌کند تا بتواند به آسانی راه درک آن را بیاموزد.

هنر کارگردانی که در جایگاه راستینش حرفه‌ای بی‌نهایت دشوار و پیچیده و حتی هرا‌س‌آور است در آموزه‌های این کتاب به شکل مهارتی آموختنی و به دور از ناآرامی‌های ناشی از ندانستن روش، پدیدار می‌شود.

 این کتاب که بسیار ساده و فهمیدنی نوشته شده است از همان لحظه‌ای آغاز می‌شود که کارگردان شروع به فکر کردن درباره نمایشنامه‌ای می‌کند و تا انتها یعنی تا شب پایانی اجرا او را همراهی می‌کند. این کتاب هرکسی را که بخواهد درباره فرایند به اجرا رساندن نمایش‌نامه چیزی بداند، راهنمایی می‌کند. میچل درباره کارهای آغازین که کارگردان باید انجام دهد، قاطع ا ست و در برابر کسانی که می‌خواهند این کار را انجام دهند، بر خواسته‌اش بسیار پافشاری می‌کند. این کتاب درباره همه چیز مشاوره می‌دهد؛ از تهیه چای و قهوه در سالن تمرین گرفته تا انجام تمرین فنی. همین‌طور بر ضرورت تجز یه و تحلیل بی‌رحمانه در پایان هر اجرا تأکید دارد.

 مهمتر از همه، این کتاب نشان می‌دهد مهارت‌هایی اساسی وجود دارد که هر کارگردان باید آنها را بیاموزد. ایده‌ها به راحتی به دست می‌آیند؛ همه ایده دارند، تأکیداو بر چیزهایی است که لازم است تا ایده‌ها روی صحنه زنده شوند. 

کیتی از نمایشنامه مرغ دریایی چخوف به عنوان نمونه مطالعاتی‌اش در این کتاب بهره می‌برد و این نشانه‌ای از دقت رویکرد اوست که شما می‌توانید فرآیند او را برای اجرای خودتان از این نمایشنامه به کار ببرید.

خواندن کتاب مهارت کارگردان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 هرکسی که می‌خواهد درباره کارگردانی و چند و چون آن بیشتر بداند، می‌تواند از این کتاب استفاده کند.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۶۲ صفحه

حجم

۶٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۶۲ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان