دانلود و خرید کتاب تکنیک های نمایش خلاق منوچهر اکبرلو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تکنیک های نمایش خلاق اثر منوچهر اکبرلو

کتاب تکنیک های نمایش خلاق

امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تکنیک های نمایش خلاق

کتاب تکنیک های نمایش خلاق نوشتهٔ منوچهر اکبرلو است و انتشارات نوآزما آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب تکنیک های نمایش خلاق

ســاخت تخیل‌آمیز کودک به مثابه نمایش اســت که وی با عبور از پرده عینیت بدان دست می‌یابد و وسایل صحنه، آدم‌ها، صحنه‌ها، حوادث و آنچه در این مســیر با آن مواجه می‌شود، همیشــه بن مایه‌هایی از عوامل بیرونی و درونی زندگی کودک دارد که ســرانجام وی را به عرصه‌های مختلف از قله توفیق تا اعماق یأس و سرخوردگی رهنمون می‌سازد.

رونــد تعلیم و تربیت امروز به ســوی خلاقیت در آموزش هنر (موســیقی، نمایش، نقاشی و...) ســوق دارد. آفرینش نمایشی عبارت است از ایجاد شكل و ساختار با استفاده از تخیل كه آن را نمایشنامه می‌خوانیم. نمایشنامه ممكن است برگرفتــه از موقعیت‌های عادی زندگی و یا ادبیات كلاسیک

كودكان باشد. به عبارت دیگر، ساختار دراماتیک یک نمایشنامه به‌طور معمول وسیله‌ای است برای تلاش خالق اعضای گروه. با این وجود، نمایشنامه از لحاظ چگونگی بیان، انعطاف‌پذیر است. از سویی دیگر، قصه‌گویی یكی از گام‌های اساسی در هنرهای نمایشی برای كودكان است. قصه‌گویی وسیله‌ای است كه به كمک آن كودک با به كارگیری نیروی تخیل خود، در احساسات و تجربیات دیگران شریک می‌شود. نقش قصه تنها برانگیختن اشــتیاق و علاقه به ادبیات نیست.

قصه‌گویی یكی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین هنرهاست كه از درون افسانه‌های آن، آثار برجسته كلاسیک كودكان شكل گرفته اســت. همه كودكان قصه را دوست دارند. قصه آسان‌ترین راه برای به‌دســت آوردن دل كودک است. 

کتاب تکنیک های نمایش خلاق ترکیبی است از ترجمه، تالیف و بیان تجربیات نویسنده در زمینهٔ نمایش خلاق برای کودکان. در پایان هر فصل، بخش‌های مرورفصل و پرسش‌های فصل آمده است تا به کار آزمون‌های دوره‌های آموزشی بیاید. 

خواندن کتاب تکنیک های نمایش خلاق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب با توجه به نیاز دوره‌های آموزشــی مربیان نمایش خلاق در نهادهای مختلف نوشته شده است و برای مربیان و والدین و قصه‌گویان مناسب است.

بخشی از کتاب تکنیک های نمایش خلاق

خلاق به معنای ســازنده و به‌وجودآورنــده اســت. با به‌كارگیری نیــروی تخیل در یک نمایش، كودک عضو فعالــی از یک محیط جدید و در نتیجه، فرد جدیدی خواهد شد. اگر كودک در جهت صحیح برانگیخته شود، به شخصیت جدید خود رسیده و ویژگی‌ها و خصوصیات جدیدی را (كه با ضمیر خودآگاه او بیگانه هستند) از خود بروز می‌دهد؛ همچنین احساسات جدیدی را تجربه می‌كند كه فقط آنی و لحظه‌ای نبوده بلكه به صورت جزء لاینفكی از خویشتن آگاه او درآمده‌اند. او نه تنها با كمک ذهن و احساســات بلكه با همه جســم خود عمل می‌كند زیرا هر احساس، نوعی بیان فیزیكی خاص را می‌طلبد كه در نظر كودک کاملا طبیعی است.

همان طور هم که قبلا عنوان شد، كارگــردان نظر خود را در مورد حركات بدنی به كودک تحمیل نمی‌كند، بلكه كودک خود خلاقیت درونی‌اش را ابراز می‌كند. خمیره او به گونه‌ای شكل گرفته كــه نمایش زندگی را از طریق تجربه بخش كوچكی از زندگی كه به تخیل خلاق او ارائه می‌شود، دیده و احساس كند. 


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۵۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۱ صفحه

حجم

۵۵۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۱ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان