دانلود و خرید کتاب توسعه و ترویج ادبیات کودک سیدعلی کاشفی خوانساری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب توسعه و ترویج ادبیات کودک اثر سیدعلی کاشفی خوانساری

کتاب توسعه و ترویج ادبیات کودک

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب توسعه و ترویج ادبیات کودک

کتاب الکترونیکی «توسعه و ترویج ادبیات کودک» به‌کوشش سیدعلی کاشفی خوانساری در انتشارات نوآزما چاپ شده است. این کتاب حاوی گفت و گوهایی درباره کتاب کودک و نوجوان است.

درباره کتاب توسعه و ترویج ادبیات کودک

کتاب حاضر دربردارندهٔ مصاحبه‌های فصلنامهٔ نقد کتاب کودک و نوجوان است. در این مصاحبه‌ها با پنج مدیر فرهنگی و دو منتقد ادبیات کودک گفت‌وگو کرده‌ام. البته یکی از این مدیران فرهنگی خود منتقد بنامی در عرصهٔ کتاب کودک است. به گمان بنده، این گفت‌وگوها هنوز خواندنی و تأمل‌برانگیز است وامید دارم که پژوهشگران، نویسندگان و دانشجویان ادبیات کودک را به کار آید.

کتاب توسعه و ترویج ادبیات کودک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به فعالین حوزهٔ ادبیات کودک و نوجوان پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب توسعه و ترویج ادبیات کودک

کتاب کودک یکی از ده شاخهٔ حوزهٔ نشر نیست که بخواهیم دربارهٔ محتوا، اقتصاد و مشکلاتش صحبت کنیم. کتاب کودک تصویری از آینده و کلیّت آیندهٔ نشر در کشور است. در آیهٔ ۱۵ سورهٔ احقاف پاسخ به این سؤال را به‌وضوح می‌بینیم. در این آیه در قالب یک دعا به گذشته و والدین به وضع موجود و به آینده، یعنی فرزندان، اشاره می‌شود. یعنی آیندهٔ هر فردی با فرزندان او تعریف می‌شود. کودک هم امروز و هم آیندهٔ ماست. این آیه می‌گوید: «اگر ایرادی در من هست، در فرزندانم آن را اصلاح کن.» جامعه‌ای به سمت توسعه می‌رود که فرزندانش نسبت به والدین خود اصلاح شده باشند. هدف اصلاح ایرادهای امروز ما در فردای کودکان است.

اگر از این منظر که می‌فرمایید به کتاب کودک نگاه شود، در گام اول چه باید کرد؟ نظام فعلی چگونه باید تغییر کند؟

اول باید پدیدآورنده و کسی که دست به قلم می‌برد مجهز باشد. نویسندهٔ کتاب کودک نمی‌تواند کسی باشد که تنها زبان و نگارش برای کودکان را می‌شناسد. قدم اول آگاهی، باور، تسلط نویسندگان به ارزش کار خود، آیندهٔ مطلوب و مبانی فکری و ارزشی جامعه است. اگر قرآن ارزش‌هایی، مثل علم، تقوا، احسان، صبر و توکل، را ترویج می‌کند، نویسنده باید اول این مفاهیم را بشناسد و باور داشته باشد و بعد با تسلط بر موضوع و باتوجه‌به شرایط زمانه در آن راستا حرکت کند و آثاری خلاقانه، هنرمندانه، زیبا و خواندنی مبتنی بر آن ارزش‌ها و همسو با تصویر آینده پدید آورد و در قابی زیبا و امروزی ارائه کند.

البته این کار تنها از پدیدآورنده ساخته نیست و نیازمند پشتیبانی‌های تحقیقاتی و حمایت‌های پژوهشی است تا بازخورد کارها سنجیده و امکان اصلاح و بهبود دائمی آثار فراهم شود. وظیفهٔ دولت حمایت جدی از پدیدآورنده است. پژوهش، ارائهٔ اطلاعات، آموزش پشتیبانی از پدیدآورنده قطعاً وظیفهٔ دولت است تا آثاری اصیل و درعین‌حال نو، روزآمد و تأثیرگذار داشته باشیم. با این نگاه در خواهیم یافت که خیلی کارهای واجب و بر زمین‌مانده داریم و باید ان‌شاءالله برایشان برنامه‌ریزی کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۱۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۷۴ صفحه

حجم

۹۱۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۷۴ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان