دانلود و خرید کتاب رویابینی شفاف استفن لابرگ ترجمه رضا رامز
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رویابینی شفاف اثر استفن لابرگ

کتاب رویابینی شفاف

معرفی کتاب رویابینی شفاف

کتاب رویابینی شفاف نوشته اسفتن لابرگ و ترجمه رضا رامز، راهنمای مختصر و مفید جهت هوشیاری در رویاها و زندگی است. در حقیقت این کتاب به شما کمک می‌کند تا به درجه‌ای از آگاهی برسید که رویاها و خواب‌هایتان را مطابق میل خودتان پیش ببرید. 

درباره کتاب رویابینی شفاف

رویابینی شفاف، همانطور که اسفتن لابرگ به صورت مختصر توضیح داده است؛ راهنمای مختصر و مفید جهت هوشیاری در رویاها و زندگی است. اما قرار است با خواندن این کتاب چه چیزی را به دست بیاورید؟ 

آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که در حین دیدن یک رویا، متوجه شوید که خواب می‌بینید؟ آیا این توانایی را دارید که خواب‌ها و رویاهایی را که می‌بینید به میل خود تغییر دهید؟ خواب‌ها آنقدر قانع‌کننده هستند که اکثر اوقات افراد متوجه نمی‌شوند که در حال خواب دیدن هستند. اما نمی‌توان این واقعیت را نادیده گرفت که خواب‌ها دنیایی هستند که می‌توانند ما را به آرزوهایمان برسانند و بسیاری از فانتزی‌های ما را به واقعیت تبدیل کنند. از طرفی دیگر، تغییر رویا به خصوص زمانی که گرفتار کابوس هستیم، بسیار به کارمان می‌آید. 

استفن لابرگ در این کتاب به شما کمک می‌کند تا این توانایی را به دست بیاورید. نباید فراموش کرد که این توانایی می‌تواند کیفیت خواب‌ شما را تغییر دهد و از طرف دیگر، بر کیفیت زندگی‌تان نیز تاثیر مستقیم دارد. همچنین تجربه‌ای به شدت لذت‌بخش است.  

کتاب رویابینی شفاف را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

رویابینی شفاف، برای تمام دوست‌داران مطالعه کتاب‌های حوزه روان‌شناسی، روان‌شناسی خواب و حوزه موفقیت و خودیاری جذاب است و مطالبی مفید و کاربردی دارد. 

بخشی از کتاب رویابینی شفاف

رؤیا چیست؟

هر شب وارد دنیایی به نام رؤیا می‌شویم. هنگامی که خواب می‌بینیم، معمولاً تصور می‌کنیم که بیدار هستیم. دنیای روانی رؤیاها به طور قانع‌کننده‌ای واقعی هستند. به همین دلیل ما آنها را با دنیای واقعی اشتباه می‌گیریم. چطور و چرا چنین چیزی اتفاق می‌افتد؟ چه ارتباطی بین زندگی روز و شب وجود دارد؟ منشأ و محصول خواب دیدن چیست؟ با همه پیشرفت‌های علمی عصر حاضر در زمینه زیست‌شناسی، اطلاعات کمی پیرامون این سؤال و جواب‌ها به دست آمده است.

در واژه‌نامه آکسفورد، واژه « رؤیا » این طور معنی شده

است: مجموعه افکار، تصاویر یا خیالاتی که در طول خواب از ذهن می‌گذرند.

اما این تعریف در بیان واقعیت رؤیا ناتوان است. به نظر من بهتر است که رؤیاها را به معنی « تجربیات » تعریف کنیم، یعنی همان حوادثی که فرد در زمان بیداری با آن روبه‌رو می‌شود. شاید عجیب باشد که بگوییم رؤیاها تجربه‌های بیداری هستند، اما ملاک ضروری برای بیداری، توانایی گزارش کردن است. واقعیت این است که ما گاهی اوقات می‌توانیم رؤیاهای‌مان را به یاد بیاوریم. در حقیقت رؤیاها هوشیارتر از اعمال ذهنی غیرارادی هستند. ما به همان میزانی که در بیداری زندگی می‌کنیم، در خواب و رؤیاهای‌مان نیز زندگی می‌کنیم. بر اساس تعاریف بالا، رؤیا و رؤیابینی عبارت است از تشکیلات ویژه هوشیاری یا خودآگاهی.

روشن است که این سؤال مطرح می‌شود که خودآگاهی یا همان هوشیاری، چیست؟ از نظر من چیزی که اتفاق می‌افتد رؤیاست. چه خواب باشید چه بیدار، رفتارهای خودآگاهیتان به عنوان مدل ساده‌شدهٔ شما و دنیایتان، توسط مغزتان ساخته شده است. مغز رفتارهای خودآگاهی را از بهترین منابع موجود اطلاعاتی می‌سازد. در زمان بیداری، مدل بالا از ورود حس بیرونی و اطلاعات مفاهیم درونی و تاریخی ساخته می‌شود. حس بیرونی شامل رایج‌ترین اطلاعات درباره وقایع جدید است. در هنگام خواب، ورودی‌های خارجی کم‌تر است و همین باعث می‌شود تا فعالیت مغز به اندازه کافی باشد. به این ترتیب مدل از توقعات درونی ساخته می‌شود. این انتظارات و چشم‌داشت‌ها، از تجربیات گذشته به وجود می‌آیند. تجربیات به‌دست‌آمده، همان چیزهایی هستند که ما آن را رؤیا می‌نامیم. محتوای رؤیاها بر اساس ترس، امید و آرزو و توقعات تعیین می‌شود. از این نظر نمی‌توانیم خواب‌بینی را بدون ورودی‌های خارجی بررسی کنیم. ما باید ادراکی را که در خواب داریم، به عنوان مورد ویژه، الزاماً با ورودی‌های حسی بررسی کنیم.

خواب‌ها دو دسته هستند. گروه اول مربوط به حالت حفظ انرژی و به « خواب آرام » مشهور هستند. این گروه وابسته به رشد، بازسازی، زنده کردن بدن و مغزِ ساکن است. گروه دوم مربوط به حالت بسیار متفاوتی هستند. این گروه به « خواب فعال »، یا « خواب تناقضی » مشهور است. این حالت با حرکات سریع چشم، انقباض ناگهانی عضلات، جسمِ فلج‌شده، مغز فوق‌العاده فعال و خواب‌بینی همراه است. REM یا همان خواب تناقضی، تنها حالتی نیست که افراد در آن می‌توانند خواب ببینند. اما این حالت شرایط مناسبی را برای رؤیای شفاف فراهم می‌کند. در این حالت جسم ساکن و مغز فعال و روشن است.

نظرات کاربران

سارا شاه
۱۴۰۰/۰۴/۲۸

ترجمه رو اونقدر پیچیده کرده مترجم که مجبور میشی چند بار بعضی جملات رو بخونی

aaa
۱۴۰۱/۱۲/۲۶

دوستان خوندن کتاب را توصیه میکنم، بسیار جالبه، ولی خوب هر کاری تمرین میخواد، اگر چه من هنوز به نتیجه نرسیدم ولی خوندن این کتاب از این جهت جالبه که ادم را با یک علم جدید اشنا میکنه، البته تو

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
پیروزی حقیقی، مسلط شدن بر خود است. « اسن سی »
سارا شاه
« هنری دیوید تورو » می‌گوید: زندگی واقعی ما زمانی است که در رؤیاهای‌مان بیدار هستیم.
سارا شاه
« زمانی که می‌میرید، روی زمین مقبره‌ای نجویید. آن را در قلب انسان‌ها پیدا کنید ».
کاربر ۵۸۷۵۴۱۷
ما به همان میزانی که در بیداری زندگی می‌کنیم، در خواب و رؤیاهای‌مان نیز زندگی می‌کنیم.
سارا شاه
هدف اصلی رویارویی با کابوس، درمان است.
سارا شاه

حجم

۸۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۸۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۳۷,۰۰۰
تومان