دانلود و خرید کتاب مراقبه به روش سامورایی ریچارد ال. هایت ترجمه هستی تاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مراقبه به روش سامورایی اثر ریچارد ال. هایت

کتاب مراقبه به روش سامورایی

معرفی کتاب مراقبه به روش سامورایی

کتاب مراقبه به روش سامورایی نوشتهٔ ریچارد ال. هایت و ترجمهٔ هستی تاری است. انتشارات نقش و نگار این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب مراقبه به روش سامورایی

کتاب مراقبه به روش سامورایی [تجسم کل (TEM)] درمورد راز محرمانهٔ توسعهٔ فردی، رشد مهارت‌های شناختی و کاهش استرس سخن گفته است. این کتاب برای کمک به کسانی نوشته شده است که با هدف دستیابی به آگاهی برتر، قصد غنی‌کردن زندگی خود را دارند. گفته شده است که با تمرین اصول مراقبه‌ایِ ارائه‌شده در این اثر، صرف‌نظر از هر پیشینه و عقیده، شاهد اثرات مطلوبی در زندگی خود خواهید بود. این کتاب که چهار بخش اصلی دارد، از اصول مراقبه، تمرکز، حالت‌ها، پارادوکس آگاهی، درگاه‌های طبیعی مراقبه، برنامهٔ زندگی روزانه، مراقبهٔ فوری، مراقبهٔ طبیعی، تنظیم سبک زندگی مفید و مؤثر و... سخن گفته است. برای به‌دست‌آوردن تصویری از مراقبهٔ یک سامورایی، یک سناریوی میدان جنگ را با یک سامورایی که توسط چندین مخالف احاطه شده، تصور کنید. یک جنگجوی متخصص توجه خود را به‌طور مساوی در همهٔ جهات پخش می‌کند، اما همچنان هنگام برنامه‌ریزی ذهنی استراتژی خود، اضطراب را تجربه می‌کند. فکر و اضطراب او ممکن است سقوط او باشد؛ اگر مخالفانش واقعاً ماهر باشند. توجه استاد، مانند متخصص به‌طور مساوی پخش می شود، اما او به‌اندازهٔ سطح یک دریاچه آرام باقی می‌ماند. بدن او بدون هیچ ایدهٔ از پیش تعیین‌شده‌ای از اعمالش، بدون حتی یک فکر، عمل درست را انجام می‌دهد. در این باره بیشتر بدانید.

خواندن کتاب مراقبه به روش سامورایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران روان‌شناسی عمومی به روش سامورایی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مراقبه به روش سامورایی

«احتمالاً تاکنون مشاهده کرده‌اید، روش تِم به‌گونهٔ خاصی طراحی شده تا در زندگی روزمرهٔ ما گنجانده شود، زیرا ضمن این‌که آگاهی را به زندگی روزمره‌مان می‌آورد، آن را متحول نیز می‌کند. این تحول مانند خیابانی دوطرفه است: آگاهی باعث بهترشدن زندگی روزمره می‌شود و بهترشدن زندگی روزمره آگاهی بیش‌تری می‌آفریند. با در نظر گرفتن تأثیر متقابل آگاهی و الگوهای زندگی روزمره‌مان، می‌توانیم تغییراتی را در هر دو جبهه اعمال کنیم که به چرخهٔ پیشرفت‌های مثبت در زندگی منجر شود.

در بخش چهارم یاد می‌گیریم که چگونه برخی از شیوه‌های معین زندگی می‌تواند به بهبود کیفیت تجربهٔ مراقبه‌گری و همچنین به سلامت مغز و بدن‌مان کمک کند. ما همچنین ماهیت سوگیری‌های احساسی مختلف را بررسی می‌کنیم، که به‌طور ناخودآگاه واقعیت ما را به روش‌های نادرستی نشان می‌دهند. هنگام بروز این سوگیری‌ها می‌توانیم خود را از قید آن‌ها رها سازیم و زندگی و آگاهیِ کلی‌مان را بهبود بخشیم.

هنگامی‌که متوجه تعصبات احساسی خود شویم، آن‌گاه می‌توانیم رابطهٔ بین وضعیت بدن، تنفس و حالات احساسی را یاد بگیریم. از طریق این اکتشاف، هدایت آگاهانهٔ حالات احساسی خود را یاد گرفته و تحول عصبی خود را سرعت بخشیده و می‌توانیم تجربهٔ بهتری از زندگی روزمره داشته باشیم.

پس از یادگیری نحوهٔ هدایت احساسات، راز آن مراقبهٔ فوری را کشف می‌کنیم که ساموراییِ زبده به‌شدت برای آن ارزش قائل بود و شما هم به جایگاه مهم آن در زندگی روزمره پی خواهید برد، چون به شما کمک می‌کند تا عوامل استرس‌زای متعدد هر روزه را کنترل کنید.

همچنین ماهیت آموزشی را که در اصول اولیه آورده شده مشخص می‌کنیم، چون هر آموزشِ سطح بالا ریشه در اساسی محکم و استوار دارد.

در آخر، فلسفهٔ هدایت‌گریِ روش تِم را بررسی می‌کنیم. با انجام این کار می‌بینیم تِم لزوماً روش جدیدی نیست؛ هرچند ممکن است این‌گونه به‌نظر برسد؛ اما درعوض، روشی است اصیل و اگر انسان در شرایط فیزیکی درستی رشد کند، این مراقبهٔ گمشده همیشه از نو پدیدار خواهد شد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۶۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۱۶۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان