دانلود و خرید کتاب چگونه شجاع تر باشیم ترجمه حمیدرضا مقدم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چگونه شجاع تر باشیم اثر موسسه HTeBooks

کتاب چگونه شجاع تر باشیم

معرفی کتاب چگونه شجاع تر باشیم

کتاب چگونه شجاع‌تر باشیم؟ نوشته شرکت HTeBooks است که با ترجمه حمیدرضا مقدم منتشر شده است. این کتاب که از مجموعه کتاب‌های نیترو است، راه‌های مقابله با ترس را به ما آموزش می دهد. کتاب‌های نیترو برای جزئی‌ترین مهارت‌های زندگی یک چارچوب ساده و علمی‌کاربردی ارائه می‌دهند. «نشر نوژین» با هدف ساده و علمی کردنِ آموزش مهارت‌های زندگی، به ترجمهٔ این مجموعه همت گمارده است. وجه تمایز این کتاب‌ها این است که فقط به اصل موضوع می‌پردازند، به حاشیه نمی‌روند و می‌شود آنها را در کمترین زمان خواند و استفاده کرد. همچنین، برخی از این کتاب‌ها جنبهٔ خودآموزی و خودیاری دارند که این روزها بسیار می‌تواند یاری‌دهنده باشد. البته واضح است که کتاب‌های خودیاری، حکم قدم اول و آشناییِ اولیه را دارند؛ و در واقع راه را برای تحقیقِ بیشتر در زمینهٔ مورد بحث هموار می‌کنند. موضوعِ کتاب‌های «نیترو» گستردگیِ زیادی دارد، دستِ شما برای انتخاب باز است؛ از موفقیت گرفته تا داستان کوتاه، از ثروت‌آفرینی گرفته تا روانشناسی، از کسب‌وکار گرفته تا دنیای نویسندگی و از کتاب‌های خودیاری گرفته تا چکیده رمان‌های کلاسیک که با نام «نوولا» عرضه شده است.

 درباره کتاب چگونه شجاع تر باشیم

ترس چیست؟ ترس حساسیت شخصی فرد نسبت به هرگونه خطر آسیب‌زایی است که بخشی از بهزیستی فرد را تهدید می‌کند. این ترس با پاسخ‌های جسمانی نسبت به اموری همراه است که با ترس یا ناراحتی ارتباط دارند؛ بنابراین شدت تجربۀ چنین پدیده‌ای در هر فرد بسته به اینکه چه مقدار توانایی فرار از خطر را دارد، متفاوت است. مثلاً در ترس‌های خفیف معمولاً کمی اضطراب مشاهده می‌شود. ترس‌های قوی‌تری که در آستانۀ بالاتری نسبت به‌دستۀ قبلی هستند، باعث پریشانی و اضطراب بیشتر می‌شوند. دستۀ آخر ترس‌های شدید هستند که با علائم وحشت و اضطراب زیادی همراه هستند.

در این کتاب برای تحلیل بهترِ ترس، ابتدا چهرۀ اول یعنی فرشته‌ای برای نجات را بررسی می‌کنیم. ترس همواره باعث شده است بشریت به ابداعاتی دست بزند که در بقا و پیشرفت انسان‌ها نقش داشته است؛ به‌طور مثال، ترس از بیماری‌های واگیر و کشنده باعث شده است انسان‌ها دارو‌ و واکسن را کشف کنند، ترس از انقراض به‌خاطر تغییرات شدید آب‌وهوایی باعث شده است انسان‌ها ابزار‌های گرمایشی و سرمایشی مختلف را بسازند تا بتوانند با اقلیم‌های متفاوت سازگار شوند.

در ادامه چهرۀ دوم ترس یعنی عاملی برای مرگ را بررسی می‌کنیم. ترس ممکن است مانع از شجاعت فرد شود و در مواقع مختلف موجب شود فرد تصمیمات عجولانه بگیرد یا به‌کلی عقب‌نشینی کند. چنین رفتار‌هایی در درازمدت ممکن است موجب ایجاد مشکلات روانی مانند اختلال اضطرابی یا دیگر ناراحتی‌های ذهنی شود که سلامت فرد را به خطر می‌اندازد و درنهایت باعث مرگ او می‌شود.

اینکه ترس چگونه زندگی ما را تحت تأثیر بگذارد، به خودمان بستگی دارد.

 خواندن کتاب چگونه شجاع‌تر باشیم؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به کتاب های موفقیت و رشد فردی را به خواندن این اثر دعوت می‌کنیم.

 بخشی از کتاب چگونه شجاع‌تر باشیم؟

هراس نوعی پرسش است. از چه چیزی می‌ترسید و چرا؟ درست مانند اینکه سلامتی همان بیماری است؛ زیرا بیماری با قراردادن شما در مسیر رسیدن به سلامتی، دانشتان را بیشتر می‌کند. ترس‌های شما گنجینه‌های ارزشمندی از دانش هستند، اگر بخواهید به اکتشاف در آن‌ها بپردازید. 

مرلین فرگوسن

نباید اجازه دهید که ترس زندگی شما را مختل کند، باید بتوانید بر ترستان غلبه کنید. قدم اول برای غلبه بر ترس، درک آن است. برای درک ترس ابتدا باید آن را شناسایی کنید و ریشهٔ آن را بیابید.

شناسایی ترس

یک شخص می‌تواند درآنِ‌واحد از چیزهای مختلفی بترسد. این ترس‌ها در آینده ممکن است به اختلال‌های روانی مختلفی منجر شود؛ مانند اختلال‌های اضطرابی، اختلال وحشت یا حتی اسکیزوفرنی. برای شناسایی ترس ابتدا باید مشخص کنیم که دقیقاً از چه چیزی می‌ترسیم. سپس می‌توانیم بادقت ترس را شناسایی و تحلیل کنیم تا بتوانیم علت ریشه‌ای آن را دریابیم. در آخر قادر خواهیم بود بر آن ترس غلبه کنیم.

برای شروع ابتدا باید فهرستی از تمامی چیزهایی تهیه کنیم که ما را می‌ترساند. به‌طور مثال، می‌توان این فهرست را با ترس از عنکبوت شروع کرد. در مرحلهٔ بعد باید شیء یا موقعیت ترسناک را شناسایی کنیم. در مثالی که از عنکبوت گفتیم، فرد باید از خودش بپرسد که دقیقاً از چه چیزی راجع‌به عنکبوت می‌ترسد. این ترس ممکن است از موارد مختلفی باشد؛ مانند رنگ تیرهٔ عنکبوت، اندازهٔ بزرگ آن، پاها و بدن دراز، حرکت‌های سریع آن، توانایی پریدن و ... .

بعد از یافتن دقیق شیئی که از آن می‌ترسیم و کشف بخش‌هایی که باعث ایجاد ترس می‌شوند، می‌توانیم این ترس را تحلیل کنیم و سرمنشأ آن را بیابیم.

شناسایی علت‌های ریشه‌ای ترس

علت‌های ریشه‌ای درواقع دلایلی هستند که موجب می‌شوند فرد از یک موقعیت یا شی‌ء مشخصی بترسد. این علت‌ها اطلاعاتی دارند که چگونگی ایجاد ترس را نشان می‌دهند. با استفاده از چنین تحلیلی می‌توانیم به دنبال راهی باشیم که بتوانیم با این ترس کنار بیاییم. به‌طورکلی می‌توان این علت‌ها را به دو دستهٔ علت‌های شرطی و تراماتیک۲۲ تقسیم کرد.



نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۲)
ارسطو: «من کسی را که به خواسته‌هایش غلبه کند، شجاع‌تر از کسی می‌دانم که بر دشمنانش غلبه می‌کند. همانا که سخت‌ترین پیروزی، پیروزی بر خود است.»
زمانی
همان‌طور که انیشتین هم اشاره کرده است: «هر آنچه درست است، لزوماً محبوب نیست و هر آنچه محبوب است، لزوماً درست نیست».
!...𝙼𝚎𝚑𝚛𝚊𝚗
شجاعت اخلاقی فرد را قادر می‌سازد با وجود مشکلاتی مانند طردشدن، مسخره‌شدن و تنهاشدن، به انتخاب درست دست بزند
!...𝙼𝚎𝚑𝚛𝚊𝚗
برای به‌دست‌آوردن شجاعت اخلاقی تنها باید به وجدانمان رجوع کنیم. شجاعت اخلاقی همان عمل از روی وجدان و انصاف است.
!...𝙼𝚎𝚑𝚛𝚊𝚗
نباید اجازه دهید که ترس زندگی شما را مختل کند، باید بتوانید بر ترستان غلبه کنید. قدم اول برای غلبه بر ترس، درک آن است. برای درک ترس ابتدا باید آن را شناسایی کنید و ریشهٔ آن را بیابید.
Arman
لازمهٔ شجاعت، ترس است
!...𝙼𝚎𝚑𝚛𝚊𝚗
هنگامی که فردی عقاید خود را که زمانی در آن‌ها هیچ شکی نداشت، زیر سؤال می‌برد، شجاعت فلسفی خود را تا حد بسیار زیادی افزایش داده است. با اینکه ممکن است با وجود چنین شجاعتی همیشه هم به پاسخ‌های درست و مشخصی نرسیم، اما باعث می‌شود از پایه‌ها رهایی یابیم و وسعت دیدگاهمان را گسترش دهیم. این موضوع درنهایت به فرد توانایی تفکر انتقادی می‌دهد و آزادی‌اش را تضمین می‌کند؛ برای نمونه تا زمانی که یک فرد عقاید خود را درباره مذهب و وجود خداوند به چالش نکشد، عقاید و باورهایش همیشه زیر سایهٔ باورهای مذهبی خواهد ماند و ممکن است از او یک بندهٔ بی‌چون‌وچرا بسازد که به جای اندیشه، فقط به تبعیت می‌پردازد.
elibook
علف‌های هرز همیشه در باغ‌های زیبا وجود دارند. ذهن ما مثل این باغ‌هاست که با ترس‌های هرز و مزاحم محاصره شده است. این علف‌های هرز را از جا بِکَنید و نامشان را بر زبان بیاورید. سیلویا براون
elibook
شجاعت حقیقی در نتیجهٔ استدلال و منطق به وجود می‌آید. ذهن شجاع همیشه تسخیرناپذیر است. جرمی کولیِر
elibook
یک انسان آنچه را که باید انجام می‌دهد، برخلاف عواقب شخصی که برای او خواهد داشت و برخلاف موانع، فشارها و خطرات موجود در راه. این اساس اخلاق در بشریت است. جان اف. کندی
elibook

حجم

۲۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۱ صفحه

حجم

۲۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۱ صفحه

قیمت:
۱۳,۹۰۰
تومان