دانلود و خرید کتاب مشکلات رفتاری کودکان با نشانگان داون دیوید استین ترجمه الهام توکلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مشکلات رفتاری کودکان با نشانگان داون اثر دیوید استین

کتاب مشکلات رفتاری کودکان با نشانگان داون

معرفی کتاب مشکلات رفتاری کودکان با نشانگان داون

کتاب مشکلات رفتاری کودکان با نشانگان داون، نوشته دیوید استین است. این کتاب یک راهنمای جامع برای والدین و مربیان است تا بتوانند در تربیت کودکان نقش موثرتری داشته باشند. این کتاب یکی از کتاب‌های آموزشی و کاربردی نشر بوی کاغذ(بوکا) است.

درباره کتاب مشکلات رفتاری کودکان با نشانگان داون

 مشکلات رفتاری کودکان با نشانگان داون، ممکن است به سرعت در آنها تثبیت شود بدین معنا که مشکلات کوتاه مدت، اغلب تبدیل به عادت‌های بدی می‌شوند که تغییرشان دشوار است. این کتاب نگاهی به نحوه عملکرد مغز افراد با نشانگان داون دارد و این موضوع را بررسی می‌کند که تفاوت‌های عملکرد مغزی این افراد، چه تأثیری بر رفتار آنها دارد. همچنین با هدف غلبه بر این مشکلات، رویکرد رفتاری مثبتی معرفی می‌شود که ویژۀ این افراد طراحی شده است.

ماریا استنلی (پزشک مرکز ویسمن دانشگاه ویسکانسین- مدلیسون) درباره این کتاب می‌گوید: «این کتاب برای مراقبان افراد با نشانگان داون هدیه ای عالی است! روش‌های موثری در این کتاب مطرح شده است که نقاط قوت افراد با نشانگان داون را به شیوه‌ای بحث‌برانگیز و جذاب برجسته می‌کند. رویکرد نویسنده، کاهش استرس ناشی از مدیریت رفتاری است و راهبردهایی پیشنهاد می‌کند که در ایجاد رابطه‌ای نیرومند و حمایت از مهارت‌افزایی برای موفقیت آتی افراد با نشانگان داون، بسیار کمک کننده هستند. این کتاب را به شدت توصیه می‌کنم».

فصل اول کتاب در باب تفسیر رفتار افراد با نشانگان داون است و پیشنهاد می‌دهد که چگونه باید معنای این رفتارها را دریابیم. فصل دوم به این موضوع می‌پردازد که چرا افراد با نشانگان داون مشکلات رفتاری دارند و پایه‌های عصب‌شناختی این مشکلات و مسائل یادگیری، زبان، کارکردهای اجرایی، عملکرد اجتماعی و انگیزش در آنان را بررسی می‌کند. در فصل سوم اصول اصلاح رفتار و نحوۀ بهره‌گیری از تقویت و تنبیه مطرح می‌شود. فصل چهارم پیرامون مشکلات رفتاری متداول در افراد با نشانگان داون است و با ارائۀ مثال‌هایی، مدیریت رفتار را آموزش می‌دهد. در فصل پنجم نظام مدیریت رفتاری ویژۀ طراحی شده برای کودکان با نشانگان داون که حاصل تلفیق متون موجود و تجربۀ نویسنده است، معرفی می‌شود. در فصل ششم به مسائل خواهران و برادران این کودکان پرداخته شده است. در فصل هفتم مسائل حاصل از ورود کودک به دنیای اجتماعی بزرگ‌تر و مدیریت رفتار در مدرسه و جامعه مطرح می‌شود. فصل هشتم به بررسی فنون انضباطی مؤثر برای ایشان می‌پردازد و توضیحاتی پیرامون محرومیت‌ها دارد. فصل نهم به بررسی زمان‌هایی می‌پردازد که رفتار بدتر می‌شود یا تغییر می‌کند و تسهیل انتقال را هدف قرار می‌دهد. فصل دهم پیرامون مدیریت رفتارهای درون‌نمود در نوجوانان است و تغییرات رفتاری در دوران نوجوانی را مطرح می‌کند. فصل یازدهم به حفظ دستاوردهای رفتاری در بلندمدت و فصل دوازدهم به معرفی مراکز تخصصی برای مراجعه و دریافت حمایت‌های ویژه اختصاص دارد. کتاب با فصل سیزدهم که نتیجه‌گیری است، به پایان می‌رسد. نویسنده در این فصل به طور خلاصه به جمع‌بندی ایده‌های خود در مورد کتاب پرداخته و منابعی را برای مطالعۀ بیشتر پیشنهاد کرده است.

خواندن کتاب مشکلات رفتاری کودکان با نشانگان داون را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام والدین و مربیانی که با کودکان درگیر سندروم داون روبه‌رو هستند پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان