دانلود و خرید کتاب مولفه های مدارس پژوهش محور نسرین تجویدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مولفه های مدارس پژوهش محور اثر نسرین تجویدی

کتاب مولفه های مدارس پژوهش محور

معرفی کتاب مولفه های مدارس پژوهش محور

کتاب مولفه های مدارس پژوهش محور نوشتهٔ نسرین تجویدی است و نشر برگ و باد آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب مولفه های مدارس پژوهش محور

برای رسیدن به سطوح بالاتری از علم و فن‌آوری نیازمند توسعه نهادهای و مراکز آموزشی و پژوهشی و تقویت نهادها و حلقه‌های پیوند میان مدرسه و جامعه هستیم.

به‌وجود‌آوردن شرایط مناسب برای رشد پژوهش و پژوهش‌مدار کردن آموزش از سویی و ایجاد فضای مطلوب برای جذب ثمرات و تحقیقات علمی در نظام تولیدی، اجرایی و اجتماعی از سوی دیگر از جمله لوازم ضروری توسعه علمی است؛ پژوهش در مدارس و در میان دانش‌آموزان از جمله فعالیت‌هایی است که می‌تواند عامل ارزیابی موثری در روند و میزان توسعه‌یافتگی و یا توسعه‌نیافتگی جامعه قلمداد شود، زیرا اساس پژوهش و تحقیق، به نیاز در شناسایی ضعف‌ها و قوت‌های موجود در فرآیند آموزش و پرورش است، اینجاست که پژوهش ضرورت می‌یابد و سرمایه‌گذاری در امر پژوهش در اولویت قرار می‌گیرد.

پژوهش در مدارس از مجموعه پژوهش‌های موجود در جامعه آموزشی و تربیتی، می‌تواند اولین و مهم‌ترین پژوهش‌ها باشد، زیرا با قبول تقدم توسعه آموزشی و تربیتی بر توسعه سایر موارد است که این فرض مطرح می‌شود. در نهایت با توجه به نگاه سیستمی که ارتباط بین پژوهش‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی ضروری می‌داند، امکان نظری و علمی توسعه توامان، اصل قرار گرفته و انتقال یافته‌ها و تجربیات به همه عرصه‌ها و بخش‌های جامعه ضروری، و حرکت جامعه و عناصر آن معنی‌دار می‌شود.

برای پیشرفت جامعه علمی ایران نقش آموزش و پرورش در تربیت انسان نوین در اولویت اول قرار می‌گیرد. در چنین جامعه‌ای برای رسیدن به اهداف مورد نظر و در راستای حل مسائل و خروج از تنگناها، طبیعی است که انسان نوین همیشه خرد و تدبیر خود را به کار اندازد و راهی ارائه کند.

اگر بتوانیم حل مشکلات و معضلات جامعه را از طریق پژوهش و تحقیقات علمی جست‌وجو کنیم، این ذهنیت علمی در جامعه شکل می‌گیرد و شکوفا و خلاق می‌شود.

در جامعه کنونی، ما به افراد فرهیخته، شکیبا و اندیشمند نیاز داریم و باید چنان عمل کنیم که بستر و زمینه مطلوب فرهنگی برای پرورش استعدادها و خلاقیت‌ها فراهم آید و این مهم میسر نیست مگر با آزاداندیشی و شکیبایی؛ برای تحقق جامعه علمی نوین باید افکار و اندیشه‌های گوناگون به تضارب بپردازد و برآیند حاصل از آنها به عنوان بهترین قول برگزیده شود؛ به دیگر سخن، قابلیت تحمل عقاید و اندیشه‌های دیگران و گسترش شکیبایی و بردباری و یا به عبارتی تساهل و پرهیز از هر نوع یک سونگری از اهم واجبات و ضروریات است و این باید ستون بنیادین نظام آموزش و پژوهش کشور باشد.

خواندن کتاب مولفه های مدارس پژوهش محور را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به مسئولان و فعالان امور تربیتی و تحصیلی و مشاوران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مولفه های مدارس پژوهش محور

«تجزیه و تحلیل کلمات - روش مقایسه ثابت

اولین استراتژی در تجزیه و تحلیل داده ها، روش مقایسه‌ای ثابت است. این زمانی استفاده می‌شود که شما شواهد را به صورت کلمات جمع آوری کرده‌اید و نمی خواهید داده‌ها را برای تجزیه و تحلیل بیشتر به اعداد تبدیل کنید.

روش تطبیقی ثابت تجزیه و تحلیل شامل خواندن شواهد جمع آوری شده و مقایسه شباهت ها، تفاوت‌ها و ناهنجاری‌ها در کلمات است. برای جستجوی الگوهای اطلاعاتی که می‌توانید تجزیه و تحلیل کنید، باید داده‌ها را بارها و بارها بخوانید تا مقایسه و مقایسه کنید.

توماس (۲۰۱۷) یک چک لیست مفید برای محققی که شواهد مکتوب را تجزیه و تحلیل می‌کند، ارائه می‌دهد. من این را در این شش مرحله ساده کرده ام:

۱ داده‌های نوشته شده خود را بخوانید.

۲. داده‌های خود را علامت‌گذاری کنید، نقاط مورد علاقه و شباهت‌ها را در بین داده‌ها برجسته کنید. در مورد قسمت‌هایی که به نظرتان جالب یا مرتبط هستند یادداشت بردارید.

۳. افکار اولیه مرتبط با سوال تحقیق خود را از اولین مطالعه خود به هم بنویسید.

۴. از افکار اولیه یا یافته‌های در حال ظهور خود برای بازخوانی داده‌ها برای جستجوی الگوهای بیشتر مرتبط با سؤال تحقیق خود استفاده کنید.

۵. الگوهای کلیدی و نقل قول‌های مفید را از داده‌ها یادداشت کنید که می‌تواند برای پاسخ به سؤال تحقیق شما استفاده شود.

۶. مضامین کلیدی را از تحلیل خود ترسیم کنید، آنها را ترسیم کنید و با نقل قول‌هایی که برجسته کرده اید، آنها را نشان دهید.

این مراحل به تمرکز ذهن شما هنگام مرور کلمات کمک می‌کند. در تجزیه و تحلیل خود بازیگوش باشید، رونوشت‌های ضبط شده را بنویسید، آنها را با یادداشت‌ها و رنگ‌ها حاشیه نویسی کنید تا الگوهای درون کلمات را جستجو کنید.»

راهبردهای اثربخش آموزش زبان انگلیسی به نوآموزان
فاطمه طاهریان
دیدگاه تحلیلی فراشناختی
کورش پرویز
سه گام‌ در کنترل اعتیاد
امیرسلیمان شهبازی
راهنمای جامع آموزش تمرینات اصلاحی
چاد واتربری
سنجش تحلیلی - عقلانی معنویت اسلامی و شبه معنویت های نوظهور‌
هاشم قربانی
زندگینامه استیون هاوکینگ از آغاز تا پایان
گروه نویسندگان زندگی نامه مشاهیر علم
فعالیت های بدنی و سیستم تولیدمثل در انسان
فیروزه دهقان
رایحه سلامتی (جلد سوم)
امید رجبی کبودچشمه
الیا
مجتبی صادقلو
مباحث پیشرفته در پایتون
سیاوش گنجی
درساژ اندوه
مهدیه مطهر
رایحه سلامتی (جلد ششم)
لیلا الیاسی
طراحی هتل چهار ستاره
محمد آژینه
تغذیه و کلیات آن در بسکتبال
سیده فریده هادوی
دزد جادوگر (کتاب چهارم؛ بازگشت جادوگر به خانه)
سارا پرینیز
لحظه (The Moment)
عارفه افسریان
کایلو به باغ وحش می رود
ماریون جانسون
داده کاوی نظامی
خلیل غبیشاوی
راهنمای واژگان و نکات کاربردی Evolve (جلد دوم)
لسلی آن هندرا
نامه ای برای آدمخواران
تادئوش روژه ویچ
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۶۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۰ صفحه

حجم

۳۶۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۰ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان