دانلود و خرید کتاب تزویر و ریا در شعر حافظ اردشیر حسین آبادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تزویر و ریا در شعر حافظ اثر اردشیر حسین آبادی

کتاب تزویر و ریا در شعر حافظ

انتشارات:کلید پژوه
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب تزویر و ریا در شعر حافظ

کتاب تزویر و ریا در شعر حافظ نوشتهٔ اردشیر حسین آبادی است. انتشارات کلیدپژوه این کتاب پژوهشی و ادبی را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب تزویر و ریا در شعر حافظ

خواجه شمسُ‌الدّینْ محمّدِ بن بهاءُالدّینْ محمّدْ حافظ شیرازی در سال ۷۲۷ هجری قمری برابر با ۱۳۲۵ میلادی به دنیا آمد. او مشهور به لِسانُ‌الْغِیْب، تَرجُمانُ الْاَسرار، لِسانُ‌الْعُرَفا و ناظِمُ‌الاُولیا و شاعر پارسی‌زبان سدهٔ هشتم ه‍جری قمری بود. بیشتر شعرهای حافظ غزل است. او را از مهم‌ترین اثرگذاران بر شاعران فارسی‌زبان پس از خود می‌شناسند. در سده‌های هجدهم و نوزدهم میلادی اشعار او را به زبان‌های اروپایی نیز ترجمه کردند و نامش به محافل ادبی جهان غرب نیز راه یافت. هر سال در ۲۰ مهر مراسم بزرگ‌داشت حافظ در آرامگاه او در شیراز برگزار می‌شود. در تقویم رسمی ایران ۲۰ مهر را روز بزرگداشت حافظ نامیده‌اند. حافظ در سال ۷۹۲ هجری قمری برابر با ۱۳۹۰ میلادی درگذشت.

کتاب تزویر و ریا در شعر حافظ کوشیده است تا ریاکاری و تزویرگری را در شعر این شاعر بزرگ ایرانی بررسی کند. حافظ این دو کار را بارها در اشعار خود نکوهش کرده است. اردشیر حسین آبادی از زاویه‌ٔ دید خواجهٔ شیراز به این دو کار نگریسته و اسباب ریاکاری را تجزیه‌وتحلیل کرده است. این نویسنده علت‌های مناعت‌طبع و روحیهٔ ریاستیزانه شاعر را جست‌وجو کرده و سعی کرده است تا محور اساسی این اظهارات ریاستیزانه در کلام حافظ را بیاید.

خواندن کتاب تزویر و ریا در شعر حافظ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد شعر حافظ شیرازی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۸۳ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۸۳ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان