دانلود و خرید کتاب اختلالات گفتار وندی لانیر ترجمه باقر حسنوند
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب اختلالات گفتار

کتاب اختلالات گفتار اثری از وندی لانیر است که با ترجمه باقر حسنوند، دنیا جهانگیری و محبوبه فیروزی منتشر شده است.

 درباره کتاب اختلالات گفتار

اختلالات کلامی زیاد و متنوع هستند. بیشتر کودکان فازهایی از تلفظ غلط صدای خاصی را پشت سر می‌گذارند. این خطاهای کلامی زمانی به عنوان یک مشکل در نظر گرفته می‌شود که از سن خاصی به بعد ادامه پیدا کند. یک نفر با اختلال شنیداری یا کسی که ناشنوا است، در یادگیری حرف زدن دچار مشکل می‌شود و معمولا اختلالات کلامی از خود نشان می‌دهند که به ناتوانی آنها در شنیدن مربوط می‌باشد. گاهی اوقات صدمات یا بیماری‌هایی از قبیل سکته‌ی مغزی یا آلزایمر می‌توانند باعث اختلال کلامی در فردی شوند که قبلا مهارت کلامی مناسبی داشت. نوع اختلال و سن ابتلا معمولا مشخص کننده‌ی این است که آیا بازگشت مهارت کلامی‌ ممکن است یا خیر.

افرادی که از اختلال کلامی رنج می‌برند اغلب به عنوان عقب افتاده‌ی ذهنی شناخته می‌شوند حتی اگر IQ آن‌ها از حد معمول هم بیشتر باشد. ممکن است خودشان را موضوع لطیفه‌ها، نگاه‌هایی از روی کنجکاوی، مورد تمسخر در جمع یا قربانی مخاطبان کم تحملی بیابند که صبر نمی‌توانند صبر کنند که حرف افراد مبتلا به اختلال کلامی کامل شود.

خوشبختانه بیشتر اختلالات کلامی می‌توانند درمان شوند. متخصصانی تحت عنوان پاتولوژیست‌ها و تراپیست‌های متخصص برای شناسایی نوع مشکلات کلامی و طراحی روش‌های درمان برای کاهش یا حذف اختلال، آموزش داده می‌شوند. افرادی که در این زمینه کار می‌کنند می‌توانند در مکان‌های مختلفی فعالیت داشته باشند. می‌توانند در بیمارستان، مدرسه، کلینیک و دیگر مکان‌های دیگری با کودکان و بزرگسالانی که در برقراری ارتباط مشکل دارند، حضور داشته باشند.

وندی لانیر در این کتاب اختلالات گفتاری و انواع انها را تشریح کرده، شرایط و بیماری‌هایی که باعث اختلالات کلامی می‌شوند، توضیح داده و شیوه‌های رویارویی و زندگی با اختلال گفتاری را نیز برای مخاطبان بیان کرده است. در انتهای کتاب نیز شیوه‌های  تشخیص و درمان اختلالات گفتاری آمده است.

 خواندن کتاب اختلالات گفتار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

گفتاردرمانگران و علاقه‌مندان به مباحث گفتاردرمانی و مبتلایان به این نوع اختلال مخاطبان این کتاب‌اند.

 درباره وندی لانیر

وندی لانیر یک نویسنده، معلم و گوینده است که در مورد موضوعات متنوع مرتبط با کودکان و فرزند پروری سخنرانی می‌کند و می‌نویسد. 

 بخشی از کتاب اختلالات گفتار

دومین نوع اختلال کلامی شامل تشکیل یا بیان کلمات می‌شود. گفتار از طریق استفاده از لب‌ها، زبان، دندان و فک صورت می‌گیرد. در برخی از موارد جراحت یا نقص عضو مادرزادی یک یا چند بخش از این اعضا را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به ناتوانی در تلفظ صحیح کلمات منجر می‌شود. برای مثال یک کودک که دندان‌های جلویی خود را از دست می‌دهد ممکن است دچار تلفظ سر زبانی شود. در این مورد اختلال موقتی است. اما در مورد بیماران سرطان دهان که بخشی از فکشان را بریده‌اند، چالش‌های گفتاری سخت‌تری دارند و غلبه بر آن‌ها امر دشواری است.

خانمی که در حال تمرین گفتار درمانی است تا بیان بهتری داشته باشد.

فردی با اختلال گفتاری با ایجاد صداها مشکل دارد یا در ترکیب صداها با هم دچار اشتباه می‌شود. صدایی شاید جایگزین صدای دیگر می‌شود ("خوگوش" به جای "خرگوش") حذف می‌شود ("دس" به جای "دست") یا به خاطر تلفظ غلط تحریف می‌شود ("دست" به جای "بست"). خطاهای رایج صداهای "س"، "ل" و "ر" هستند.

برخی از خطاهای گفتار نتیجه‌ی گویش محلی هستند. حذف یا جایگذاری حرفی خاص ممکن است بسیار رایج باشد، حتی ممکن است در یک ناحیه‌ یا گروه خاص توجهی به آن نشود. تنها زمانی که کسی به بیرون از ناحیه‌ی خود سفر می‌کند یا با کسی از بیرون از ناحیه‌ی خود ارتباط برقرار می‌کند متوجه این طرز بیان می‌شود.

افراد در بخشی از نواحی امریکا تمایل به حذف حرف "ر" دارند. در نواحی دیگر حرف "گ" در آخر کلمات حذف می‌شود. گویش محلی یا نژادی به عنوان یک اختلال شناخته نمی‌شود مگر این‌که توسط خود گوینده اختلال شناخته شود. SLPها اغلب با افرادی که تمایل به کاهش تاثیر لهجه در گفتار استاندارد خود دارند، کار می‌کنند اما تنها با درخواست شخص.

تاثیرات اختلال گفتاری معمولا اگرچه ممکن است بر عکس‌العمل شنونده تاثیر بگذارد اما مانعی برای قابل فهم بودن گوینده نیست. چه شنونده با خبر باشد یا نه، قضاوت‌های زیادی درباره‌ی هوش گوینده بر اساس الگوهای کلامی، صورت می‌گیرد. برای مثال بزرگسالی با تلفظ سرزبانی ممکن است زیاد جدی گرفته نشود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۳۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۳۲ صفحه

حجم

۴۳۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۳۲ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
۱۰,۰۰۰
۵۰%
تومان