دانلود و خرید کتاب ورزش و اوقات فراغت کودکان و نوجوانان حسن ابراهیمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ورزش و اوقات فراغت کودکان و نوجوانان اثر حسن ابراهیمی

کتاب ورزش و اوقات فراغت کودکان و نوجوانان

معرفی کتاب ورزش و اوقات فراغت کودکان و نوجوانان

ورزش و اوقات فراغت کودکان و نوجوانان نوشته حسن ابراهیمی است که در انتشارات آوای نور به چاپ رسیده است.

درباره کتاب ورزش و اوقات فراغت کودکان و نوجوانان

این عقیده که ورزش نقش مهمی در پرورش کودکان و نوجوانان دارد عقیده نوینی نیست این مساله از دیر باز تا عصر حاضر اهمیت ویژه ایی برای فلاسفه و صاحب نظران علوم تربیتی داشته. از فلاسفه ای همچون سقراط، افلاطون، فارابی و بوعلی سینا گرفته تا دانشمندان معاصری همچون بندورا و فروید. سقراط با جوانان در میادین ورزشی گردش کرده و ضمن صحبت با آنان زیبایی عضلات را تمجید نموده و مهمترین اصل را در زندگی سلامتی دانسته که از طریق ورزش آن را می‌توان بدست آورد. 

افلاطون نیز بر این عقیده بود که هر مدرسه باید یک موسسه ورزشی ویک محل برای بازی‌ها داشته باشد در این مرحله کودک چنان از سلامت و تندرستی برخوردار خواهد شد که پس از آن به وجود طبیب احتیاج نخواهد داشت به عقیده او ورزشکار بی علم خطرناک و عالم غیر ورزشکار علیل و نحیف است بنابراین بهترین طریقه تعلیم و تربیت آمیخته کردن ورزش وتحصیل است موفقیت همیشه نصیب کسانی است که قسمتی از اوقات را صرف تربیت بدن و قسمت دیگر را صرف تربیت روح کنند.

آلبرت بندورا در تئوری یادگیری اجتماعی خود که مهمترین تئوری در روان شناسی ورزش است بر این عقیده است که یادگیری بر اساس اصل الگوبرداری و تقویت انجام می‌گیرد و مدل‌های ورزشی وحرکتی بر رشد تاثیر گذارند و خانواده به عنوان اولین الگوی حرکتی ورزشی کودک بر رفتار حرکتی او بسیار تاثیر گذارند. همچنین روان شناسان دیگری نیز به این موضوع پرداخته اند آنها جملگی بر این عقیده اند که هر قدر میدان وسیع تری از نظر محیطی، تربیتی و ارتباطات روانی - اجتماعی در اختیار انسان گذاشته شود به رشد و بالندگی بیشتری می‌رسد کودکان و نوجوانانی که فرصت می‌یابند در میادین ورزشی، استعدادها، توانایی‌ها، لیاقت‌ها و مهارت‌های خود را به نمایش بگذارند و در رابطه با مشکلات ورزشی خود، از ابتکار، خلاقیت و نوآوری محیطی و شرایط مناسبی از نظر تربیتی بهره مند خواهند شد.

در این کتاب سعی شده تا خوانندگان که گاهی ممکن است والدین هم باشند در مورد اوقات فراغت خود و فرزندانشان به یک چهارچوب فکری مناسب دست یافته و در جهت بهینه کردن این اوقات برنامه ریزی مناسب داشته باشند با تعاریف و مفاهیم آشنا شده و به نقش ورزش بعنوان یک پدیده نوین با رویکردهای مختلف آگاه‌تر شده و ازآن بعنوان یک وسیله مناسب در رشد و تعالی خود و خانواده شان بویژه کودکان ونوجوان بهره برند. 

 خواندن کتاب ورزش و اوقات فراغت کودکان و نوجوانان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مربیان و والدین مخاطبان اصلی این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب ورزش و اوقات فراغت کودکان و نوجوانان

اعتقاد عمومی بر این است که کودکان دهه شصت و قبل از آن بیشتر از حالا بچگی می‌کردند نسل‌های قبلی در سنین کودکی خود برای پر کردن زمان خالی و اوقات فراغت بیشتر به بازی‌های دسته جمعی در حیاط و کوچه و همچنین بازی هایی که بر پایه مهارت‌های بدنی بود روی می‌آوردند گرچه در سه و چهار دهه اخیر تلویزیون هم بوده اما شاید فقط نیم تا یک ساعت از اوقات بچه‌ها پای تلویزیون و برنامه کودک می‌گذشت. با وجود پیشرفت‌های اقتصادی و اجتماعی در سالهای اخیر و ارتقاءرفاه عمومی، با گسترش پدیده نو ظهور فضای مجازی روبه رو گشته ایم و تحرک افراد هرچه بیشتر کاهش یافته. این مورد بویژه در کودکان بسیار حائز اهمیت فراوانی است دیگر در کوچه شاهد بازی کودکانمان نیستیم و نوجوانان دیگر تمایل چندانی به بازی‌های گروهی مبتنی بر مهارت‌های بدنی ندارند. دسترسی آسان و پایین بودن هزینه اشتراک اینترنت نسبت به فعالیت‌های دیگر در کشور ما باعث افزایش زمان استفاده کودکان و نوجوانان از این فضا شده.

ورزش، بازی گروهی، کتاب خوانی و موسیقی دیگر موضوع قابل توجهی برای کودکان و نوجوانان محسوب نمی‌شوند. این روزها کودکان از بازی‌های جدید رایانه ایی با شور وشعف فروان حرف می‌زنند. وپی گیری بی وقفه ایی برای آبدیت کردن تجهیزات و بازی‌های رایانه ایی دارند در زمان‌های نچندان دور بهترین هدیه برای کودکان یک کتاب داستان بود و کودک در هر زمان می‌توانست از محتوی آن بهره مند شود و در واقع ازهمان کودکی کتاب و مطالعه بخشی از زندگی او می‌شد اما اکنون تمایلی به کتاب در میان نوجوانان و کودکان وجود ندارد. فضای مجازی نسل جدیدی از ارتباطات اجتماعی هستند که با اینکه عمرخیلی زیادی ندارند توانسته اند به خوبی و خیلی سریع زندگی مردم را تحت تاثیر قرار دهند. ظهور تکنولوژی‌های نوین ارتباطی در عصر حاضر به همراه تحولاتی که در فضای مجازی بوجود آمده است بسیاری از کارکردهای خانواده را دچار اختلال کرده است. در مباحث آسیب شناسی، نهاد خانواده یکی از محورهای مهم آسیب های اجتماعی محسوب می‌شود تحولات اخیر خود منشاء بروز دگرگونی‌ها ی عمیق و اساسی در نوع روابط و ارزش‌های خانوادگی شده اند. بسیاری از این تحولات و دگرگونی‌ها از بیرون بر خانواده تحمیل می‌شوند اما بسیاری دیگر از فضای مجازی به خانواده رخنه کرده و بر نظام خانواده تحمیل می‌شوند. از زمانی که اینترنت وارد زندگی انسان شده تا به امروز علی رغم تمام محاسن و مزایای آن یکسری دغدغه و نگرانی بر خانواده تحمیل نموده است. موضوعی که در تمام جوامع موضوعیت داشته و محدود به جامعه و یا اقلیتی خاص نمی‌شود به دلیل ویژگی‌های خاص فضای مجازی و نو بودن این پدیده، بسیاری از والدین فرصت، امکان و یا توان کافی برای شناخت دقیق این فضا و کاربرد آن را بدست نیاورده اند و عدم آشنایی مناسب آنها با این پدیده و در مقابل استفاده روزمره نوجوانان و جوانان و حتی در برخی از موارد کودکان ازآن باعث شده که فضایی محرمانه و خصوصی در داخل خانه برای فرزندان ایجاد شود و آنها بدون کوچکترین دغدغه و بدون احساس وجود ناظر بیرونی به سایت‌های مختلف در این فضا دسترسی یافته و بعضا بدلیل ویژگی‌های سنی و شخصیتی و همچنین کنجکاوی‌های کودکانه خود متاثر از فضای نا سالم موجود در اینترنت گردند.

Image

مباحثی در مدیریت مالی نوین تعاونی
علی راه‌نشین
استاندارد OAuth 2.0
گروه مهندسی اینترنت (IETF)
ترکیبیات و کاربردها
نازلی بشارتی
تاریخ مصور جراحی جهان
ایرا روتکو
درد عشق
لودرو رینزلر
تکنیک های رهبری ۲
سعید سهیلی
کتاب کار مطالعات اجتماعی هفتم
محمد پورکار
سنگ کاغذ قیچی
آلیس فینی
اعجاز زندگی
لوئیز ال. هی
لذت بخش ترین رنجی که به آن مبتلا شدم
غزال شهروان
کتابخانه ارواح
ریچارد دنی
دولت لیبی
احمد علامه فلسفی
هنر مهربان بودن
استفان این هورن
نوازنده نابینا
ولادیمیر کارالنکو
ارباب زمان
ميچ آلبوم
دکمه گمشده
ایرن روزدوبودکو
مبانی تصویرسازی
پدرام حکیم زاده
قورباغه ات را قورت بده!
برایان تریسی
هنر دختر بودن
راضیه کیماسی
هنر دختربودن! فقط دخترها بخوانند
راضیه کیماسی
هنر ظریف بیخیالی
مارک منسون
۲۳ راه برای غلبه بر تنبلی (خلاصه کتاب)
اس. جی. اسکات
مادر خوب و مادر بد
نهاله مشتاق
جنگل رنگین کمانی
پریناز رستمی
پرورش، تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان تولد تا ۳ سالگی
فرهنگ هلاکویی
کلبه‌ی آرامش؛ دخترانه
امیر حسین بانکی‌پورفرد
تربیت بدون فریاد
اکرم کرمی
والدین سمی
سوزان فوروارد
آداب معاشرت
آزاده بهرامجی
۵ زبان عشق
گری چاپمن
دلهره های کودکی
آلیس میلر
کودک خود را بهتر بشناسیم
سیما ملکیان
والدین سمی
سوزان فوروارد
تکنیک خرج کردن پول با روش قانون ارتعاش
گروه نویسندگان وبسایت سوخت جت
بدن هرگز دروغ نمی‌گوید
آلیس میلر
مغز کودک من، از بارداری تا یک سالگی
فاطمه کشوری
چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد ؟
اسپنسر جانسون
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۹۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

حجم

۶۹۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان