دانلود و خرید کتاب رابین هود الکساندر دوما ترجمه نیلوفر امیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رابین هود اثر الکساندر دوما

کتاب رابین هود

انتشارات:نشر پنگوئن
امتیاز:
۳.۵از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب رابین هود

کتاب رابین هود داستانی نوشته الکساندر دوما با ترجمه نیلوفر امیری است. این داستان برگرفته از کهن‌الگویی در فرهنگ فولکلور انگلیس است و ریشه آن به سده‌های میانه بازمی‌گردد. او نماد حق طلبی و عدالت خواهی است. 

از داستان رابین هود تا به حال بارها اقتباس‌های مختلف سینمایی صورت گرفته است. اما شاید معروف‌ترین آن، انیمیشنی باشد که کمپانی دیزنی در سال ۱۹۷۳ ساخت و منتشر کرد.

 این انیمیشن سه بار در دهه‌های ۱۳۵۰، ۱۳۶۰ و ۱۳۹۰ برای پخش در سینما، تلویزیون و شبکه نمایش خانگی دوبله شد و جمعی از دوبلورها و گویندگان توانای کشور مانند خسرو خسروشاهی، احمد رسول‌زاده، امیر هوشنگ زند و نصرالله مدقالچی در دوبله آن ایفای نقش کردند. 

درباره کتاب رابین هود

رابین هود یک شخصیت افسانه‌ای است که در فرهنگ فولکلور انگلیس نقشی بسیار مهم دارد و ما را به سفری در در جنگل شروود در نزدیکی شهر ناتینگهام می‌برد. شاه ریچارد شیردل، راهی جنگ شده است و برادرش در این میان تخت شاهی را غصب کرده و مالیات‌های سنگینی برای مردم تعیین کرده است. 

شاه ریچارد شیردل که به دست پادشاه اتریش اسیر شده است برای اینکه تخت شاهی را از برادرش پس بگیرد، فرمانده کمان داران را که نامش رابین هود بود، به همراه رئیس شوالیه‌ها، رابین لانگستراید، به آنجا می‌فرستد. رئیس شوالیه‌ها به دست فرانسوی‌ها کشته می‌شود و رابین هود هم از دادن مالیات سر باز می‌زند و به جنگل شروود می‌رود تا پناه بگیرد.

در آنجا او با کمک همدستانش، دارایی‌هایی را که ثروتمندان به دست آوردند، می‌دزدند و بین فقیران تقسیم می‌کنند. در نهایت وقتی شاه ریچارد به کشورش برمی‌گردد، با کمک رابین هود موفق می‌شود تا دوباره بر تخت پادشاهی بنشیند.

کتاب رابین هود را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

تمام نوجوانان از خواندن داستان دلاوری‌های رابین‌ هود لذت می‌برند. اگر دوست دارید با این شخصیت افسانه‌ای که نماد حق طلبی است آشنا شوید، این کتاب یک گزینه عالی برای شما است. 

درباره الکساندر دوما

الکساندر دوما، نویسنده‌ کتاب‌های مشهوری مانند رابین هود، کنت مونت کریستو و سه تفنگدار، ۲۴ ژوئیه ۱۸۰۲ در فرانسه متولد شد. او از پیشگامان مکتب رمانتسیم بود، هرچند گهگاهی رگه‌هایی از رئالیست هم در آثارش دیده می‌شد. الکساندر دوما به سبب نوشتن رمان‌های ماجراجویانه‌ای مانند کنت مونت کریستو، سه تفنگدار و مادام اولمپ مشهور شد. اما علاوه بر رمان، نمایشنامه‌های بسیاری هم نوشته است. همین آثار زیاد و خواندنی‌اش لقب سلطان پاریس را به او بخشید.

الکساندر دوما در ۵ دسامبر ۱۸۷۰ در ۶۸ سالگی از دنیا رفت. در سال ۲۰۰۲ میلادی دولت فرانسه به مناسبت دویستمین سالگرد تولد الکساندر دوما بقایای جسد او را در پانتئون پاریس محل دفن مفاخر ملی فرانسه جای داد.  

معرفی نویسنده
عکس الکساندر دوما
الکساندر دوما

الکساندر دوما نویسنده‌ی شهیر و پرآوازه قرن نوزدهم فرانسه است. او از سال‌های نخست جوانی شروع به درخشیدن کرد و تاکنون هم افولی بر شهرتش نیست. دوما از خلال نوشتن نمایشنامه‌ها و رمان‌های تاریخی ماجراجویانه، نام خود را در تاریخ ادبیات فرانسه و جهان جاودان کرد.

نظرات کاربران

Soren Leader
۱۴۰۰/۰۸/۳۰

چه مسخره بازی ایه. بی صاحاب رو بنویسید چکیدست دیگه. الکی واسه یه چیز مزخرف پول دادم. کوفتتون بشه

آنیلا
۱۳۹۹/۱۱/۰۶

کتاب خوبی بود مخصوصا برای کودکان و نوجوانان اگر دنبال این هستید که داستان جذابی بخونید که خیلی طولانی و خسته کننده نباشه حتما تو لیست کتابهای مورد نظرتون بزارید این کتاب رو

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۱۳٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

حجم

۳۱۳٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان