دانلود و خرید کتاب شاهزاده و گدا مارک تواین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب شاهزاده و گدا

شاهزاده و گدا، نوشته مارک‌ تواین داستانی انتقادی به فساد درباری در قالب یک روز جابه‌جایی زندگی ادوارد و تام است. ادوارد ولیعهد انگلستان، و تام، پسر فقیری است که بسیار شبیه ادوارد است، برای یک روز جایشان را باهمدیگر عوض می‌کنند.

شاهزاه و گدا را محمد همت‌خواه به فارسی برگردانده است. 

درباره‌ی کتاب شاهزاده و گدا

مارک تواین در کتاب شاهزاده و گدا، زندگی ادوارد ولیعهد انگلستان را بیان می‌کند که روزی با پسر فقیری به نام تام که بسیار شبیهش است آشنا می‌شود. ادوارد از زندگی خشک و قوانین سخت سلطنتی خسته شده است و تام هم از فقر به تنگ آمده است. آن دو تصمیم می‌گیرند تا یک روز جایشان را با هم عوض کنند و به این ترتیب تام، لباس‌های شاهزاده را می‌پوشد و ادوارد لباس‌های تام را به تن می‌کند. مارک تواین در داستان شاهزاده و گدا، به موضوع جابه‌جایی ادوارد و تام می‌پردازد. او تجربه‌های عجیبی که ادوارد از زندگی فقیرانه و تام از زندگی و فرمانروایی در قصر می‌سازد را بیان می‌کند و در کنارش از فساد درباری می‌گوید؛ فسادی که مردم را به فقر دچار کرده است.

کتاب شاهزاده و گدا بارها توسط مترجمان مختلف، مانند محمد قاضی و کیومرث پارسای به فارسی ترجمه شده و ناشران مختلفی آن را چاپ کرده‌اند. این داستان زیبا بارها مورد اقتباس‌های تئاتری، سینمایی و انیمیشن قرار گرفته است. 

کتاب شاهزاده و گدا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

داستان کتاب شاهزاده و گدا، برای نوجوانان جذاب است. اما اگر به مطالعه آثار نوشته شده از نویسندگان بزرگ دنیا علاقه دارید، کتاب شاهزاده و گدا را بخوانید. 

درباره‌ی مارک تواین

ساموئل لنگهورن کلمنز، که او را بیشتر با نام هنری مارک تواین می‌شناسیم، نویسنده‌ی آمریکایی است. ویلیام فاکنر او را پدر ادبیات آمریکا می‌داند. مارک تواین در ۳۰ نوامبر ۱۸۳۵ در فلوریدا متولد شده و در ۲۱ آپریل ۱۹۱۰ از دنیا رفت. او آثار بسیاری را نوشته است که همه به زبان‌های مختلف دنیا از جمله فارسی هم ترجمه شده‌اند و مهم‌ترین آن‌ها، شاهزاده و گدا، ماجراهای تام سایر، جزیره‌ی گنج و ماجرای هاکلبری فین است.


معرفی نویسنده
عکس مارک تواین
مارک تواین
آمریکایی | تولد ۱۸۳۵ - درگذشت ۱۹۱۰

ساموئل لنگهورن کلمنس یا در واقع همان مارک تواین معروف، یکی از مشهورترین نویسندگان اخلاق‌گرای آمریکایی است. داستان‌ها و رمان‌های او به دلیل داشتن جزئیات جذاب، طنز گیرا و شخصیت‌های به‌یادماندنی، در سراسر جهان فراگیر شده‌اند. آثار تواین طی سال‌ها تبدیل به برخی از تاثیرگذارترین آثار تاریخ ادبیات کلاسیک آمریکا شده‌اند.

نظرات کاربران

majedeh
۱۴۰۲/۱۰/۱۱

شاهزاده و گدا داستان معروفیه و از آن فیلم های زیادی ساخته و اقتباس های فراوانی شده . شاهزاده و گدا داستان مورد علاقه منه و خیلی دوستش دارم . و در پایان ، سیر از گرسنه چه خبر داره . قدر

- بیشتر
علیزاده
۱۳۹۹/۱۱/۳۰

فایل پی‌دی‌اف است و ارزش خرید را ندارد

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۵۹ صفحه

حجم

۱۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۵۹ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان