دانلود و خرید کتاب آیات الاحکام جزاء فرزاد محمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آیات الاحکام جزاء اثر فرزاد محمدی

کتاب آیات الاحکام جزاء

نویسنده:فرزاد محمدی
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آیات الاحکام جزاء

آیات الاحکام جزاء کتابی نوشته فرزاد محمدی درباره آیاتی است که در آنها با احکام جزایی اشاره شده است.

 درباره کتاب آیات الاحکام جزاء

قانون‌های اسلام، بر پایه قرآن بنیان نهاده شده و سرچشمه و منبع اصلی دستورهای شرع را قرآن تشکیل می‌دهد. حدیثی که ناسازگار با قرآن باشد، اعتبار ندارد و درخور استناد نیست. فقیهان که به استنباط و بیرون آوردن احکام شرعی می پردازند، با استفاده از قرآن، سنت، عقل و اجماع این مهم را به سامان می رسانند. در جمع آنان، شماری توجه بیشتر به قرآن داشته و به شرح، تفسیر و تدوین آن بخشی از آیات قرآنی دست زده اند که در برگیرنده احکام فرعی است. قرآن منبع اولیه شناخت معارف دینی، احکام فقهی، حقوقی و مناسبات فردی و اجتماعی و در عین حال متقن‌ترین منبع نیز است. قرآن از جهت صدور قطعی است و اصولیون برای ظواهر کتاب حجیّت قائل شده‌اند.

بخش مهم و عمده‌ای از آیات قرآن بیان کننده اصول اعتقادی اسلام است که به‌عنوان نمونه، آیات راجع خدای متعال، آخرت، بهشت و جهنم و ثواب و عقاب الهی بیان کننده اعتقادات‌اند. بخش دیگری از آیات جنبه اخلاقی و مناسبات میان مسلمانان را بیان می‌کند. به عنوان نمونه آیات راجع به عفو، پرهیز از دروغ و غیبت و ریا، اهمیت بسیار زیاد تقوی، آیات اخلاقی قرآن‌اند. بخش سوم آیات که از حیث تعداد از دو بخش قبل کمترند، آیات الاحکام است (در اصطلاح به آیاتی که در آن ها حکم فقهی بیان شده یا بتوان از آن ها حکمی فقهی استخراج و استنباط کرد «آیات الاحکام» گفته‌ می‌شود). آن چنان که معروف است آیات الاحکام به همراه همه مکررات و متداخلات نزدیک ۵۰۰ آیه است. کتاب حاضر به آیاتی می‌پردازد که در انها به احکام جزایی اسلام اشاره شده است.

 خواندن کتاب آیات الاحکام جزاء را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

پژوهشگران فقه و مبانی حقوق مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب آیات الاحکام جزاء

 سرقت

تعریف لغوی: سرقت در لغت به معنی دزدی کردن و دزدی آمده است .

تعریف اصطلاحی: سرقت عبارت است از این که انسان مال دیگری را به‌طور پنهانی بِرُباید . سرقت از دیدگاه حقوق جزای اسلام، بر حسب شرایط و مقارنات مربوطه می‌تواند به یکی از عناوین زیر متصف گشته و حسب مورد مجازات آن دگرگون گردد.اولاً سرقتی که جامع شرایط حد بوده و تحت عنوان سرقت حدی مطرح می‌شود؛ در این صورت سارق به حد سرقت محکوم می‌گردد. ثانیاً سرقتی که به صورت مسلحانه و یا راهزنی ارتکاب یافته و موجب رعب و وحشت عمومی می‌گردد، که در این صورت تحت عنوان محاربه و افساد فی الارض مطرح و مرتکب آن به عنوان محارب و مفسد فی‌الارض محکوم می‌گردد.

تعریف سرقت

لفظ سرقت از ماده سرق، به معنای گرفتن شیء و بردن آن به‌صورت پنهانی است. این کلمه اصطلاح خاص شرعی یا متشرعه نیست، بلکه در همان معنای لغوی و عرفی استعمال شده است و احکام شرعی از حرمت و ضمان مترتب بر آن شده است . پس سارق به کسی گفته می¬شود که مالی را مخفیانه می گیرد، به‌طوری که صاحب مال نمی¬داند چون اگر اخذ مال پنهانی نباشد، به آن شخص مختلس، مستلب و منتهب می گویند

در حدیث ابوبکر حضرمی از امام صادق (ع) آمده است که رسول خدا (ص) فرمود:

خداوند مرد مفعول را در زندان جهنم حبس می‌کند تا از حساب خلایق فارغ شود، آنگاه فرمان می‌دهد او را در طبقات جهنم یکی پس از دیگری وارد کنند تا به پایین‌ترین طبقه وارد نشود و هرگز از آن جا بیرون نمی‌آید.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۷۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

حجم

۸۷۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

قیمت:
۱۹,۰۰۰
تومان