دانلود و خرید کتاب آموزش عقاید محمدتقی مصباح یزدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آموزش عقاید اثر محمدتقی مصباح یزدی

کتاب آموزش عقاید

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۵از ۶۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آموزش عقاید

کتاب آموزش عقاید نوشته محمد تقی مصباح یزدی است که با نام آیت الله مصباح یزدی شناخته می‌شود. این کتاب به بررسی و آموزش عقاید اصلی و پایه‌ای دین اسلام، یعی خداشناسی، نبوت، امامت و معاد می‌پردازد. 

درباره کتاب آموزش عقاید

عقاید و اندیشه‌های بنیادی پایه و اساس هر نظام ارزشی و ایدئولوژی منسجم را تشکیل می‌دهد. این عقاید به صورت آگاهانه یا نیمه آگاهانه در شکل گیری رفتار انسان‌ها تاثیر گذار است. بنابراین مهم است که با عقاید و اندیشه‌های بنیادی و اساسی که دین اسلام را تشکیل داده‌اند، آشنا باشیم. این مبانی، که در کتاب آموزش عقاید توضیح داده شده است، ریشه‌های اصلی درخت تنومند اسلام است و برای اعتقاد، ایمان و ایقان به آن لازم است که با آن موارد آشنا باشیم. 

در تمام طول تاریخ، دانشمندان و فقهای بسیاری به توضیح و تفسیر آنچه که در عقاید اسلام آمده است پرداخته‌اند. آیت الله مصباح یزدی در این کتاب که دوره کامل سه جلدی است در سه بخش، اعتقاد به خدا و یگانگی او، اعتقاد به پیامبران و امامان و مساله نبوت و همچنین فرجام انسان‌ها در معاد را به طور کامل توضیح داده است. 

کتاب آموزش عقاید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به مطالعات مذهبی پیشنهاد می‌کنیم. اگر دوست دارید با اصول  اعتقادی دین اسلام آشنا شوید، کتاب آموزش عقاید را بخوانید.   

درباره آیت الله مصباح یزدی

تقی مصباح با نام اصلی تقی گیوه‌چی، مشهور به محمد تقی مصباح یزدی و آیت الله مصباح یزدی ۱۱ بهمن ۱۳۱۳ در یزد متولد شد. او مجتهد و فیلسوف شیعه بود. او به دلیل نوشتن آثاری در زمینه‌های مختلف تفسیر موضوعی قرآن و فلسفه اسلامی به استادی فلسفه و تفسیر نیز مشهور بود. از میان فعالیت‌های او می‌توان به بنیان گذاری و ریاست موسسه آموزشی و پژوهش امام خمینی، نماینده منتخب مردم استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری، عضو سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رئیس سابق شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت و تدریس در حوزه علمیه قم اشاره کرد.

آیت الله مصباح یزدی در انتخابات میان‌ دوره‌ای خبرگان در اسفند ۱۳۹۸ از حوزه استان خراسان رضوی نامزد شد و توانست به عنوان نماینده منتخب مردم خراسان رضوی به مجلس خبرگان راه یابد، با این حال در سن ۸۵ سالگی در تاریخ ۱۲ دی ۱۳۹۹ و پیش از تحلیف برای نمایندگی خبرگان پنجم، درگذشت. او در بیمارستان خاتم ‌الانبیا در تهران چشم از جهان فرو بست و آرامگاه او در قم، حرم حضرت معصومه قرار دارد.

فهرست 

  • خدا شناسی (توحید)
  • راهنما شناسی (نبوت و امات)
  • فرجام شناسی (معاد)

نظرات کاربران

mohan
۱۳۹۹/۱۲/۲۴

کتابهای دیگر ایشون رو هم موجود کنین اونها هم فوق العاده است

علی صادقی
۱۳۹۹/۱۲/۱۶

فوق العاده است

سعید
۱۴۰۰/۰۶/۱۱

اگر به دنبال دلایل قوی و قانع‌کننده برای اصول اعتقادی اسلام هستید، شک نکنید در خوندن این کتاب. البته اگر هیچ پیش‌زمینه‌ای از کلام و فلسفه اسلامی نداشته باشید، یه‌مقداری شاید سنگین باشه برای شروع و نیاز به استاد خواهید

- بیشتر
سپیده دم اندیشه
۱۴۰۰/۱۰/۰۲

بسم الله الرحمن الرحیم🍃، در این کتاب مرحوم استاد مصباح(ره) اصول عقاید اسلامی رو بیان کردند. اگر می خواهید با پایه های دین اسلام آشنا شوید این کتاب را بخوانید.البته شاید برای اولین بار کمی سنگین باشه من خودم این کتاب

- بیشتر
s.m.kazem seifi
۱۴۰۰/۰۷/۲۴

یه کتاب کاملا استدلالی

سید مجید موسوی
۱۴۰۱/۰۸/۰۵

اگر بدنبال کتابی روان، و در عین حال غنی و عمیق، در رابطه با اعتقادات مسلمانان و شیعیان هستید، این کتاب رو از دست ندهید ... انسان هر چقدر در آثار نویسنده غوطه ور می‌شود، بیشتر به عظمت تفکر او پی

- بیشتر
minerva
۱۴۰۱/۱۰/۰۸

مابقی کتابهای استاد رو هم موجود کنید لطفا

بهنام عالمی
۱۴۰۱/۱۱/۱۵

پیشنهاد میکنم همراه فایل صوتی تدریس علامه این کتاب. خونده بشه.فایل صوتی تدریسشون تو اینترنت رایگان موجوده

کاربر ۳۰۱۶۱۱۰
۱۴۰۱/۰۷/۲۱

رحمت خدا بر ایشان ان شاءالله مطلومی دانا و بصیر بود

امیر حسین ۱۱۱۲
۱۴۰۱/۱۱/۱۳

هر کسی میخواد اعتقاداتش مستدل و منطقی به عقیده صحیح برسه کتاب عقائد علامه مصباح رضوان الله علیه رو بخونه توی حوزه علیمه بهترین کتاب اعتقادی که خوندم این کتاب بوده یا یک قبل از بهترین بوده

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۹۲ صفحه

حجم

۱۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۹۲ صفحه

قیمت:
۹۵,۰۰۰
تومان