دانلود و خرید کتاب آموزش فلسفه (جلد دوم) محمدتقی مصباح یزدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آموزش فلسفه (جلد دوم) اثر محمدتقی مصباح یزدی

کتاب آموزش فلسفه (جلد دوم)

معرفی کتاب آموزش فلسفه (جلد دوم)

کتاب آموزش فلسفه (جلد دوم) نوشتهٔ محمدتقی مصباح یزدی است. شرکت چاپ و نشر بین الملل این کتاب آموزشی را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب آموزش فلسفه (جلد دوم)

محمدتقی مصباح یزدی محتوای کتاب آموزش فلسفه (جلد دوم) را در مؤسسهٔ «در راه حق» تدریس کرد. این دروس به‌همت بعضی از شاگردان او گردآوری و تنظیم شد. پس از آن، متن این کتاب به قلم «مصباح یزدی» تکمیل و تحریر شد و به‌شکل کنونی درآمد. به‌باور نویسنده، این کتاب، ضعف‌های کتاب‌های فلسفی رایج در حوزه و نیز معضلات ناشی از برخوردهای افراط‌آمیز و تفریط‌گرایانهٔ ۲ طیف طرفدار و مخالف فلسفه را در نظر داشته و کوشیده است تا آن ضعف‌ها و معضلات را جبران و نگرشی معقول و متعادل دربارهٔ این دانشِ بنیادین ارائه کند. در این کتاب با ایجاد روحیهٔ نقادی و نقدپذیری در دانشجو، تلاشی برای تعالی‌بخشیدن به فلسفه هم صورت گرفته است. این شیوه می‌خواهد طرفداری متعصبانه از برخی متون و مکاتب فلسفی را منتفی سازد و براندازد.

در این کتاب از به‌کارگیری اصطلاحات مبهم و غیرضروری فلسفی (تا جای ممکن) پرهیز شده است؛ همچنین در مواردی که طرح و تبیین مطلب فلسفی، متوقف بر بیان اصطلاح فنی خاصی باشد، آن اصطلاح به‌روشنی توضیح داده شده است. از دیگر ویژگی‌های این کتاب درسی آن است که به مباحث مطرح در مجامع فلسفی غربی پرداخته و مدعاهای آن‌ها را در بوتهٔ نقد و بررسی نهاده است. گفته شده است که کتاب آموزش فلسفه (جلد دوم)، با رعایت ترتیب منطقی مباحث، از برخی نارسایی‌ها به دور است؛ به‌گونه‌ای که مطالب ارائه‌شده در هر درس، شوق دانشجو را در فراگیری درس بعد برمی‌انگیزد.

در این کتاب پس از ۱۰ درس مقدماتی، در بخش دومْ مباحث شناخت‌شناسی مطرح شده است. این بخش به‌لحاظ منطقی مقدم بر هستی‌شناسی فلسفی است. مباحث هستی‌شناسی، که بخش عمدهٔ مباحث فلسفهٔ اسلامی را به خود اختصاص می‌دهد، از بخش دوم کتاب آغاز می‌شود و تا پایان بخش ششم (درس شصتم) ادامه می‌یابد. بخش هفتم کتاب (در انتهای جلد دوم) به بحث دربارهٔ مطالب الهیات پرداخته است.

خواندن کتاب آموزش فلسفه (جلد دوم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران علم فلسفه پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

amirsol.ema
۱۴۰۱/۱۰/۱۴

خیلی گرون میدید...

پوریا سرانجام
۱۴۰۱/۱۲/۰۵

جلد یک رو چرا نگذاشتید؟!

فرمانده
۱۴۰۱/۱۱/۱۴

خیلی گرونه و اگه میشه این کتاب را در بی نهایت قرار بدید ممنون

کاربر ۴۷۴۰۱۶۶
۱۴۰۱/۱۱/۲۵

هزینه چاپی‌ش هشتاد تومنه😅

mohammadfarsian
۱۴۰۱/۱۰/۱۹

خیلی گرونه

M.Sh
۱۴۰۲/۰۶/۰۵

آثار آقای مصباح توی اپلیکیشن و سایت خودشون هست. چاپ قدیم بین الملل یه اشکالاتی داشت (قسمت هایی از متن افتاده بود، غلط املایی داشت)، این جدیده رو نمیدونم. فکر کنم از سری مشکات رو بگیرید بهتره. بدون استاد هم

- بیشتر
بهنام عالمی
۱۴۰۱/۱۱/۱۵

خیلی گرونه.قیمت چاپی رو زدید.ضمنا جلد اول رو قرار ندادید هنوز ولی جلد ۲ رو گذاشتین

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۵۲ صفحه

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۵۲ صفحه

قیمت:
۱۱۳,۰۰۰
تومان