دانلود و خرید کتاب غول های کلاسیک موفقیت تام باتلر. بودن ترجمه مهدی قراچه‌داغی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب غول های کلاسیک موفقیت اثر تام باتلر. بودن

کتاب غول های کلاسیک موفقیت

معرفی کتاب غول های کلاسیک موفقیت

کتاب غول های کلاسیک موفقیت نوشته تام باتلر بودن و ترجمه مهدی قراچه داغی، برگرفته از ۵۰ کتاب برتر روانشناسی است که به موضوع موفقیت می‌پردازند. این کتاب در حقیقت چکیده کاملی از بهترین آثار در زمینه موفقیت است. 

درباره کتاب غول های کلاسیک موفقیت

غول های کلاسیک موفقیت، کتابی درباره موفقیت است و برگرفته از ۵۰ کتاب برتر روانشناسی که به این موضوع پرداخته‌اند. اما چرا موفقیت؟ 

تام باتلر بودن در مقدمه این کتاب اینطور نوشته است: «به همان اندازه که به تنفس کردن احتیاج داریم، موفقیت را آرزو می‌کنیم. از لحظه‌ای که متولد می‌شویم، می‌خواهیم کار بیشتری بکنیم، بیشتر به دست آوریم و بیشتر باشیم. درحالی که ممکن است برای رسیدن به کمال تلاش کنیم، باید بدانیم میل رسیدن به موفقیت در این زمینه طبیعی‌تر به نظر می‌رسد.» بنابراین طبیعی است که دوست داشته باشیم درباره این موضوع اطلاعاتی به دست بیاوریم و راه و روش آن را بیاموزیم. این آموزش زمانی ارزشمند می‌شود که از تجربیات افراد موفق استفاده کنیم.

موفقیت به طور کلی یعنی با کمک توانمندی‌هایی که داریم، به رویاهایمان جامه عمل بپوشانیم. اما این موضوع علاوه بر جذاب و هیجان انگیز بودن، در ذهن بسیاری از ما به گونه‌ای خطرناک نقش بسته است. چطور می‌توان این ذهنیت را تغییر داد؟ چرا برای برخی، موفقیت یک امر عادی است و دیگران آن را خطرناک می‌پندارند؟ این سوالات و سوالات بسیار دیگر درباره موفقیت در این کتاب پاسخ داده شده‌اند. 

کتاب غول های کلاسیک موفقیت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

غول های کلاسیک موفقیت برای تمام کسانی است که به دنبال چکیده آثار مهم و معروف دنیا در زمینه موفقیت می‌گردند. اگر دوست دارید درباره موضوعاتی چون موفقیت و ... یک دیدگاه کلی به دست آورید و با نظرات مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین افراد در این زمینه آشنا شوید، این کتاب مناسب شما است. 

درباره تام باتلر بودن

تام باتلر بودن در سال ۱۹۶۷ در آدلاید استرالیا متولد شد و در حال حاضر در آکسفورد انگلستان زندگی می‌کند. او در دانشگاه سیدنی به تحصیل در رشته تاریخ پرداخت و لیسانس گرفت و فوق لیسانسش را در رشته سیاست اقتصاد جهانی از دانشکده اقتصاد لندن گرفت. 

از میان کتاب‌های تام باتلر بودن می‌توان به غول های کلاسیک موفقیت، غول‌ های کلاسیک روان‌شناسی و غول های کلاسیک روانشناسی خودیار اشاره کرد.

درباره مهدی قراچه داغی

مهدی قراچه‌ داغی، متولد سال ۱۳۲۶ در کاشان است. قراچه ‌داغی مترجم کتاب‌های روان‌شناسی، تربیت کودک و نوجوان، کسب‌وکار، اقتصاد و رمان است. او از سال ۱۳۵۱ ترجمه کتاب را آغاز کرده‌است و تا زمان نگارش این مقاله، ۵۱۰ عنوان کتاب را ترجمه کرده‌است، که از میان آن‌ها بیش از ۳۵۰ عنوان در حوزه روان‌شناسی بوده‌ است.

بخشی از کتاب غول های کلاسیک موفقیت

«رهبران علاقه‌ای ندارند که خودشان را اثبات کنند، اما به ابراز خود علاقه‌مندند.»

«آنچه در مورد رهبران صدق می‌کند در مورد هر یک از ما نیز صادق است. تنها وقتی می‌فهمیم چه امکاناتی داریم و ازاین امکانات خود چگونه می‌خواهیم استفاده کنیم، می‌توانیم زندگی خود را شروع کنیم.»

در یک کلام رهبری راستین با ابراز کامل توانمندی‌های بالقوه یک شخص امکان‌پذیر می‌شود.

کتاب در باب رهبر شدن به موضوعات جالبی اشاره دارد. شاید مهم‌ترین موضوع مطرح شده در کتاب این باشد: رهبران راستین علاقه‌ای به اثبات خود ندارند. آن‌ها می‌خواهند خود را به بهترین شکل ابراز نمایند. اثبات کردن خود به مفهوم داشتن برداشتی محدود یا ایستا از خویشتن است، اما ابراز کردن بدین معناست که رهبران باید در مواقعی بازآفرینی داشته باشند. برای رهبران مورد توجه بنیس زندگی یک رقابت نیست، بلکه شکوفایی است. آموزش‌های ساختاری و جامعه اغلب بر سر راه رهبری قرار می‌گیرند: «آنچه به دانستنش نیاز داریم، در آنچه به ما می‌گویند باید بدانیم گم می‌شود.» یادگیری واقعی فرایند به یاد آوردن آن چیزهایی است که برای شما مهم است و بنابراین رهبر شدن عمل تبدیل شدن به خویشتن واقعی خود است.

رهبری سروکار داشتن با خود زندگی است زیرا خواسته‌اش این است که پنداره منحصر به فرد شما تحقق پیدا کند و این معمولاً یک زندگی کامل را در برمی‌گیرد. وقتی اشخاص در مقام اعتراض می‌گویند که نمی‌توانند رهبری کنند، یا نمی‌خواهند رهبری کنند، معمولاً به مدیریت و سخنرانی کردن فکر می‌کنند. اما رهبری به اندازه تعداد آدمها متنوع و متفاوت است.

به گفته بنیس، رهبر شدن مستلزم موارد زیر است:

*یادگیری ادامه‌دار و کنجکاوی همیشگی.

*داشتن یک پنداره.

*توانایی مخابره کردن این پنداره و الهام بخشیدن به دیگران برای تحقق آن.

*تحمل کردن نامطمئنی‌ها و قبول ریسک.

*داشتن استحکام شخصیت: داشتن معلومات، بلوغ کاری و انتقادپذیری.

*یاد گرفتن از دیگران: رهبران از دیگران یاد می‌گیرند، اما تحت تأثیر آن‌ها قرار نمی‌گیرند.

*بازآفرینی: خلق کردن چیزهای جدید گاه ایجاب می‌کند که خود را بازآفرینی کنید.

*صرف وقت برای اندیشیدن و تعمق که تولید جواب و راه حل می‌کند.

*خواستن بهترینها برای خود و دیگران.

*توجه داشتن به موفقیت‌های کوچک، نه انتظار کشیدن سالیان دراز برای از راه رسیدن موفقیت‌های بزرگ.

*استفاده از مضامین زندگی، به جای تسلیم شدن در برابر مشکلات.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷)
کسانی که موفق می‌شوند، آنهایی هستند که برای هر ساعت و لحظه کارشان برنامه‌ای دارند. ما اغلب از انجام دادن کارهای بزرگ می‌ترسیم و حال آنکه اگر این کار را به اجزای کوچک‌تری تقسیم کنیم، به راحتی می‌توانیم از پس آن برآییم.
احسان رضاپور
داشتن هدفهای روشن در انرژی صرفه‌جویی می‌کند که می‌توان از این انرژی در زمینه‌های دیگر استفاده کرد.
احسان رضاپور
هیچ تک اقدامی، هیچ برنامه عظیمی، هیچ نوآوری و هیچ بخت و اقبال بلندی و هیچ معجزه‌ای نمی‌تواند به تنهایی یک تحول بزرگ ایجادکند. برای رسیدن به تحول اساسی به تلاش و ممارست و کار ادامه‌دار احتیاج است
احسان رضاپور
نوع سرمایه‌گذاری او نظرات بسیاری از مردم و متخصصان را به خود جلب کرد. بوفت می‌گوید: «من راز پولدار شدن در وال استریت را با شما در میان می‌گذارم: درها را ببندید. وقتی دیگران نگرانند و می‌ترسند، حریص شوید، و بترسید وقتی دیگران حریص می‌شوند.»
احسان رضاپور
«نبوغ بوفت را باید تا حدود زیاد در منش و شخصیت او جست‌وجو نمود. او مردی صبور، با نظم و ترتیب و منطقی بود. اینها ویژگیهایی هستند که در بسیاری از اشخاص وجود دارند، اما برای کسی که در بازار اوراق بهادار می‌خواست به موفقیت برسد ویژگیهایی ضروری به حساب می‌آمدند.
احسان رضاپور
برای موفقیت خود کار کنید، اما توجه داشته باشید که جامعه را هم با خود بالا بکشید.
احسان رضاپور
الکل ننوشید و سیگار نکشید مدتها قبل از اینکه علم بگوید، الگر سیگار کشیدن را عادت بدی می‌دانست که ارج و قربی به کسی نمی‌دهد. نوشیدن الکل از این هم بدتر است. ثروت شما را یک شبه بر باد می‌دهد و اجازه نمی‌دهد که به خوبی کار کنید.
احسان رضاپور

حجم

۲۴۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

حجم

۲۴۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

قیمت:
۶۸,۰۰۰
تومان