دانلود و خرید کتاب چرا ببخشیم؟ جان کریستف آرنولد ترجمه محمدرضا علیمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چرا ببخشیم؟ اثر جان کریستف آرنولد

کتاب چرا ببخشیم؟

انتشارات:سمام
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب چرا ببخشیم؟

کتاب چرا ببخشیم؟ اثری از کشیش و مشاور مشهور، جان کریستوف آرنولد است که با ترجمه محمدرضا عظیمی می‌خوانید. این کتاب بر اساس آموزه‌های مذهبی دیانت مسیح نوشته شده است اما به دلیل آشنایی نویسنده با اصول روانشناسی، کتابی جامع در این زمینه است.

درباره کتاب چرا ببخشیم؟

بخشیدن عملی است که باید آگاهانه انجام شود و با تمام قلب همراه باشد. بخشیدن و رها کردن آنچه که در گذشته‌ها اتفاق افتاده است و ما را رنجانده، می‌تواند به ما آرامش عمیق هدیه کند و مسیر زندگی ما را تغییر دهد. تغییری که در مسیر پیشرفت و شکوفایی قرار دارد و همواره رو به جلو حرکت می‌کند.

چرا ببخشیم؟ اثری است که ترکیبی خلاقانه و برجسته را از آموزه‌های دیانت مسیحی همراه با اصول روانشناسی در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. جان کریستوف آرنولد که سال‌ها به عنوان کشیش و همچنین مشاور فعالیت کرده است، در این کتاب به خوبی به مخاطبان کمک می‌کند تا احساسات و نیازهایشان را بشناسند و بتوانند در مسیر بخشش قرار بگیرند. بخششی که در نهایت به احساس آرامش عمیق برای زندگی خودمان منجر می‌شود و به ما کمک می‌کند تا پاسخ این پرسش را در اعماق وجود خودمان پیدا کنیم. 

کتاب چرا ببخشیم؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب چرا ببخشیم؟ را به تمام علاقه‌مندان به مطالعه کتاب‌های حوزه موفقیت و خودیاری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب چرا ببخشیم؟

برای کسی که شما را آزار داده، دعا کنید

«فکر انسان بعضی وقتها گیج می‌شود، خصوصاً در برخورد با گناه انسانها و نمی‌داند که باید از زور استفاده کند یا عشقی متواضعانه و اغلب دومی را به کار می‌برد. اگر شما تصمیم بگیرید این کار را انجام دهید، یک بار برای همیشه بر تمام جهان غلبه می‌کنید. محبت عاشقانه، قدرتی شگفت‌انگیز است، قدرتمندتر از همه چیز، و هیچ چیز مثل آن نیست.»

فیدور دوستوسکی

حضرت عیسی (ع) در موعظه‌ای به ما می‌آموزد که دشمنانمان را دوست داشته باشیم و کسانی که ما را آزار می‌دهند، دعا کنیم. این جملات صرفاً موعظه نیست و دعای محبت آمیز او از فراز صلیب شاهد این مدعاست: پدر، آنها را ببخش زیرا آنها نمی‌دانند که چه کار می‌کنند. او این چنین به موعظه‌اش عمل نمود. استفان، اولین شهید مسیحی نیز وقتی محکوم به مرگ شد، چنین دعا کرد: پدر، آنها را به خاطر این کار مجازات مکن.

بسیاری از مردم این رویکرد را حماقتی مخرب می‌دانند. چرا و چگونه باید کسی که قصد آزار و کشتن ما را دارد در آغوش محبت بگیریم؟ چرا از خود دفاع نکنیم؟ راجا شهاده، وکیل مدافع حقوق فلسطینیان، سرکوب را می‌شناسد ولی دیدگاهی متفاوت نسبت به آن دارد:

در نظر من، بخشش دارای قدرت زیادی است. بخشش نمودی از بزرگی شخصی است که امکانات و توانایی بخشش را دارد. فهم این مطلب دشوار است زیرا مخالف منطق رایج است اما در نگرش آرمانگرایانه، من فکر می‌کنم که برای تحقق صلح و آرامش، به بخشش نیاز داریم.

کج فهمی و تمسخر درک راجا از بخشش غیر معمول نیست. البته صدها نفر از اقلیتهای تحت ستم در طول تاریخ از زمان اولین پیروان مسیح تا قیام اصلاح طلبی آنایاپتیست و پیروان تولستوی، گاندی و مارتین لوترکینگ در قرن حاضر، آن را پذیرفته‌اند.

این مطلب در کتاب آقای کینگ با نام توانمندی با عشق به خوبی شرح داده شده است: احتمالاً عمل به توصیه حضرت عیسی (ع) بر دوست داشتن دشمنانمان بسیار مشکل است. برخی افراد صادقانه ابراز نموده‌اند که پیروی واقعی از این گفته غیر ممکن است. گفتن این حرف که دوستداران خود را دوست داشته باش آسان است ولی چگونه می‌توان کسی را که آشکارا در پی ضربه زدن به ما است، دوست داشت؟ توصیه دوست داشتن دشمنان، حتی اگر در پی تحقق رؤیای مدینه فاضله نباشیم، برای بقای ما ضروری است. عشق مطلق حتی برای دشمنان، کلید حل مشکلات دنیای کنونی است. مسیح بدنبال ایده‌ال دست نیافتنی نیست بلکه واقعیت عملی را جست‌وجو می‌کند.

برخورد تنفرآمیز با تنفر سبب چند برابر شدن آن می‌شود و تاریکی شبی را که ستاره‌ای ندارد، می‌افزاید. تاریکی نمی‌تواند تاریکی را برطرف نماید و فقط نور قادر به این کار است. نفرت نمی‌تواند نفرت را برطرف کند و فقط عشق قادر به این کار است. نفرت، نفرت را زیاد می‌کند و خشونت، خشونت را و بدین وسیله سبب تداوم چرخهٔ تخریب می‌شوند.

عشق تنها نیرویی است که می‌تواند دشمن را تبدیل به دوست کند. با استفاده از نفرت در برابر نفرت از شر دشمن خلاص نمی‌شویم بلکه راه خلاص شدن از دشمن، رها کردن دشمنی است. هرچیز مطابق طبیعتش عمل می‌نماید، نفرت تخریب می‌نماید و متلاشی می‌سازد و عشق می‌آفریند و می‌سازد. عشق با قدرت سعادتبخش خود سبب تحول می‌شود.

توصیه کینگ به دوست داشتن به عنوان حربه‌ای سیاسی از ایمانش منشأ می‌گیرد، البته رشته‌های عملگرایی نیز در تفکرش مشاهده می‌شود. او می‌داند که تمام مردم دارای نژاد آفریقایی – آمریکایی و از جمله خودش که در جنبش دفاع از حقوق مهاجرین درگیرند، باید با مردمی که هم اکنون در برابر آنها ایستاده‌اند، زندگی کنند. اگر آنها اجازه دهند که شیوهٔ رفتاریشان به کینه تبدیل شود، بزودی به خشونت منجرخواهد شد و چرخه جدیدی از سرکوب و کینه بروز خواهد کرد و به جای فرو ریختن دیوار نفرت نژادی، این دیوار بلندتر خواهد شد. کینگ می‌گوید: آفریقایی – آمریکایی‌ها تنها با بخشودن سرکوبگران می‌توانند چرخهٔ تخریب را بشکنند. تنها بخشش سبب تغییر پایدار می‌شود کینگ می‌گوید:

ما باید ظرفیت بخشش را حفظ نمائیم و گسترش دهیم. هر کسی که از قدرت بخشش بی‌بهره است، از قدرت عشق نیز بی‌بهره می‌باشد. بخشیدن دشمن، ممکن نیست مگر اینکه قبل از آن ضرورت بخشش کسانی که به ما آسیب رسانده‌اند یا کار بدی در مورد ما انجام داده‌اند، بپذیریم.

لازم است درک کنیم که عمل بخشش همیشه توسط کسی آغاز می‌شود که در حق او بدی شده یا قربانی حادثه‌ای است یا مورد بی‌عدالتی و ستم قرار گرفته است. خطاکار ممکن است طلب بخشش کند. آنها ممکن است به خودشان بیایند و مثل پسر ولخرج که مدتی جاده خاکی می‌رفت، قلبشان برای بخشش بتپد. اما فقط همسایه آسیب دیده و پدر عاشق می‌تواند آب گرم بخشش را به رویش بریزد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۱۱۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
تومان