دانلود و خرید کتاب گزارش لحظه به لحظه از ازدواج حضرت زهرا علیهماالسلام محمدرضا انصاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گزارش لحظه به لحظه از ازدواج حضرت زهرا علیهماالسلام اثر محمدرضا انصاری

کتاب گزارش لحظه به لحظه از ازدواج حضرت زهرا علیهماالسلام

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۴از ۲۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب گزارش لحظه به لحظه از ازدواج حضرت زهرا علیهماالسلام

محمدرضا انصاری( -۱۳۶۶)، پژوهشگر دینی است. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «هنگام برگزاری مراسم عروسی علی و زهرا علیهماالسلام در آسمان‌ها، خداوند به جبرئیل دستور داد تا در زمین و کوه‌ها و دریاها ندا دهد و ملائکه را کنار بیت المعمور جمع کند و همه بر گِرد درخت طوبی حلقه زنند. هنگامی که تمام ملائکه آنجا جمع شدند عرض کردند: پروردگارا، ما چیزی نمی‌دانیم مگر آنچه تو به ما آموخته‌ای؛ چرا که تو عالم و حکیم هستی! خداوند فرمود: «من از شما می‌خواهم تا نظاره‌گر ازدواج طاهر با طاهره و صادق با صادقه باشید». ملائکه تسبیح و تقدیس و تحلیل پروردگار گفتند. آنگاه پروردگار به جبرئیل دستور داد تا درهای جهنم را ببندد و درهای بهشت را بگشاید. سپس به رضوان دستور داد بهشت را تزیین کند. رضوان بیت المعمور را با پارچه‌های عبقری و استبرق زرد و دیبای سبز و سرخ و مشکی زینت کرد، و سپس درخت‌ها و نهرها و قصرها و اتاق‌های بهشتی را تزیین نمود. آنگاه خداوند به غلامان بهشتی دستور داد تا در هر قصری خیمه‌ای بر پا کنند و در هر اتاقی حجله‌ای بسازند و سپس در حجله‌ها بنشینند.»

نظرات کاربران

مژگان مهرابی
۱۳۹۸/۰۴/۳۱

باسلام...بنظرمن هرکسی تا ازدواج میکنه باید یه قاب علی وفاطمه خوشگل بخره بزنه توخونش ...تا همیشه جلو چشمش باشه و الگو بگیره از این زندگی پراز🌸عشق 🌸وایثار🌸ومهر🌸والبته که مطالعه درباره زندگی آنها 🍃🍃زندگیتون پربرکت وپرازعطرفاطمی🌾🌾🌾🌾🌾🌸🌸🌸🌸🌸💞💞💞

negin
۱۳۹۷/۰۱/۱۰

خیلی عالی بود ای کاش همه جوانان حضرت فاطمه زهرا را الگو قرار بدن نه به زیبایی و ثروت

SARA
۱۳۹۷/۱۰/۲۵

سلام😊یکی از درجه یک ترین کتاب ها از کلمات قلمبه سلمبه استفاده نشده و چیزی ک برام جالبه اینه ک پیامبر اینقدر روشنفکر بودن ک الآنم بعد از 1400 سال ، پدری مثل ایشون نداریم.پیشنهاد میشه مطالعه بفرمایید💛

Hemmat
۱۳۹۵/۰۱/۳۱

ازدواج اساس خانواده است چون خانواده با ازدواج شکل می گیرد. ازدواج علی و فاطمه ( سلام الله علیهما ) شاهکار بی همتای آفرینش است. ازدواجی که با آن خانواده ای شکل می گیرد که در آن : پدر علی ع

- بیشتر
طاقچه
۱۳۹۵/۰۷/۲۵

سلام فایل کتاب اصلاح شد لطفا فایل قبلی را حذف کنید و مجددا دانلود کنید

غریبه
۱۳۹۵/۱۱/۲۳

▪️و از سخنان آن حضرت است هنگام به خاک سپردن سیّده زنان، فاطمه علیها السلام، درود بر تو ای فرستاده خدا از من و دخترت که در کنارت آرمیده، و زودتر- از دیگران- به تو رسیده.، ای فرستاده خدا مرگ

- بیشتر
حمید درویشی شاهکلائی
۱۳۹۷/۰۱/۱۴

پرداخت نسبتاً خلاقانه و خوبی بود.

(!_!) hana🌱
۱۴۰۲/۰۳/۳۰

حاج آقای پناهیان میگفتن تو شادی اهل‌بیت شادی کنید و در مورد اون شادی اطلاعات بدست بیارید، تا وقتیکه ظلم به این والا مقامان و ناراحتی آنها رو دیدید دیگه نتونید تحمل کنید این مورد ظلم قرار گرفتن رو...! با خط

- بیشتر
گل نرگس
۱۳۹۹/۰۶/۲۰

من این کتاب رو از کتابخانه‌ پدر همسرم به امانت‌ گرفتم. سال ۱۳۹۳. بسیار زیبا و قابل تامل‌. ان شاالله بتوانم حضرت زهرا س را در تمام مراحل زندگیم‌ الگو قرار بدهم

نقره ای
۱۳۹۹/۰۴/۲۸

این مجموعه کتاب های لحظه به لحظه عالین

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۸)
حضرت زهرا علیهاالسلام با بشارت‌ها و فرموده‌های پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله مسرور شد و عرض کرد: یا رسول اللّه‌، در روی زمین غیر از علی همسر دیگری را نمی‌خواهم.
مادربزرگ علی💝
یا رسول اللّه‌، پروردگار می‌فرماید: «بهشت و آنچه در اوست مهریه فاطمه باشد». اما حضرت زهرا علیهاالسلام دوباره پاسخ داد: راضی نمی‌شوم! پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله فرمود: پس چه می‌خواهی؟ فاطمه علیهاالسلام خواسته قلبی خویش را چنین ابراز کرد: از خدا بخواهید مهریه مرا شفاعت گناهکاران شیعیان شما قرار دهد.
سارا
فاطمه علیهاالسلام خواسته قلبی خویش را چنین ابراز کرد: از خدا بخواهید مهریه مرا شفاعت گناهکاران شیعیان شما قرار دهد. با این سخن فاطمه علیهاالسلام، جبرئیل به آسمان بازگشت و این بار با ورقه‌ای از حریر نازل شد که بر آن نگاشته بود: «خداوند، مهریه فاطمه را شفاعت گناهکاران شیعیان پدرش قرار داد»
ZaZa
یا علی! زمین برای خداست و آن را به هر کسی که بخواهد می‌دهد. اینک که پروردگار فاطمه را به همسری تو درآورده، مهریه او را از جانب خویش این گونه تعیین نموده است: قسمتی از بهشت، تمام زمین، یک پنجم دنیا، رودهای نیل و فرات سیحان و جیحان. یا علی! تمام اینها مهریه زهراست که از سوی خدا داده شده و هر کس بر روی زمین قدم بردارد در حالی که بغض شما را در دل داشته باشد، هر قدمش حرام است.
سارا
۳: عقد تا عروسی خطبه عقد خوانده شد و تا عروسی روزهای زیادی باقی مانده بود. این فاصله، فرصتی برای منافقین شد تا اقدامات خود را برای جلوگیری از مراسم ازدواج علی و زهرا علیهماالسلام آغاز کنند. آنان با فرستادن همسران و خویشان خود نزد فاطمه علیهاالسلام و بدگویی از علی بن ابی‌طالب علیه‌السلام نخستین توطئه را اجرا کردند. اما پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله عکس العملی نشان نداد تا آنکه برای بار دوم دهان به تمسخر پیامبر و علی و زهرا علیهم‌السلام گشودند. این بار حضرت طی سخنان مفصلی در مسجد نه تنها منافقین را از کار ننگین‌شان بازداشت، بلکه وصایت امیرالمؤمنین علیه‌السلام و دستورات خداوند درباره علی علیه‌السلام را برای همگان توضیح داد.
ghomes
خدا رحمت کند کسی را که از آرزوهایش بکاهد و به جدیت در عمل خویش بیافزاید و بهترین اموال خود را ببخشد و از بهترین غذا امساک نماید.
مهدی عزپور
پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله فرمود: جبرئیل نزد من آمد و بشارت دو فرزندی را داد که پروردگار به شما عنایت خواهد کرد. سپس تسلیت شهادت یکی از آنها را گفت و خبر داد که او غریب و عطشان شهید خواهد شد. فاطمه علیهاالسلام با صدای بلند گریست و عرض کرد: «ای پدر، او را شهید می‌کنند در حالی که شما جد او و علی پدر و من مادرش هستم»؟! پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله فرمود: دخترم! آنها فرزندت را برای ریاست خویش می‌کشند؛ اما بدان شمشیری بر آنان ظاهر خواهد گشت که هرگز غلاف نمی‌شود مگر به دست مهدی که از فرزندان توست یا علی!
ZaZa
من عرض کردم: «پروردگارا، امت مرا درباره علی بن ابی‌طالب متحد نما»؛ اما خداوند در پاسخ فرمود: یا محمد، او امتحان شده است و مردم به وسیله او امتحان می‌شوند. من شما را آزمایشی سخت در برابر مخلوقاتم قرار داده‌ام. به وسیله شما همه بندگان و مخلوقاتم در آسمان و زمین و هر چه در آن است را امتحان می‌کنم؛ زیرا می‌خواهم ثواب کسی که درباره شما مرا اطاعت می‌کند کامل کنم و عذاب و لعنتم را بر کسی که درباره شما با من مخالفت می‌کند و عصیانگر است جاری کنم؛ زیرا به وسیله شما بد از خوب متمایز می‌گردد.
ZaZa
فاطمه علیهاالسلام عرض کرد: «ای پدر، من نمی‌توانم همه کارهای خانه را انجام دهم. برایم خدمتکاری بگیرید تا در کارها یاور من باشد». پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله فرمود: ای فاطمه، خدمتکار می‌خواهی یا بهتر از آن را؟ امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرمود: «یا زهرا، بگو بهتر از خدمتکار می‌خواهم». او عرض کرد: ای پدر، خدمتکار نمی‌خواهم، بهتر از آن را بفرمایید. پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله فرمود: روزانه ۳۴ مرتبه «اللّه‌ اکبر»، ۳۳ مرتبه «الحمد للّه‌» و ۳۳ مرتبه «سبحان اللّه‌» بگو. اینها به زبان ۱۰۰ عدد هستند، اما در کتاب زندگی به اندازه ۱۰۰۰ حسنه دارد. دخترم، اگر هر روز صبح این تسبیح را بگویی، آنچه از دنیا و آخرت بخواهی برایت کفایت خواهد شد.
ZaZa
مهریه فاطمه باشد». اما حضرت زهرا علیهاالسلام دوباره پاسخ داد: راضی نمی‌شوم! پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله فرمود: پس چه می‌خواهی؟ فاطمه علیهاالسلام خواسته قلبی خویش را چنین ابراز کرد: از خدا بخواهید مهریه مرا شفاعت گناهکاران شیعیان شما قرار دهد.
ایلیا

حجم

۶۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۸۹ صفحه

حجم

۶۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۸۹ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان