دانلود و خرید کتاب منتخب مثنوی؛ دفتر چهارم مولانا جلال‌الدین محمد بلخی مولوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب منتخب مثنوی؛ دفتر چهارم اثر مولانا جلال‌الدین محمد بلخی مولوی

کتاب منتخب مثنوی؛ دفتر چهارم

معرفی کتاب منتخب مثنوی؛ دفتر چهارم

کتاب منتخب مثنوی؛ دفتر چهارم با گزینش، تلخیص، مقابله تفاسیر و تحلیل ثریا همت آزاد، شرحی بر دفتر چهارم مثنوی معنوی است. این اثر یکی از مشهورترین آثار مولانا، شاعر و عارف قرن ششم است. 

این اثر به شرح داستان‌ها و ابیاتی می‌پردازد که مولانا در دفتر چهارم مثنوی نگاشته و سروده است. مثنوی معنوی، یکی از ارزشمندترین آثار مولانا است که باب‌های حکمت و عرفان را به روی مخاطبان و صاحبدلان گشوده است. مولانا با کمک تمثیل‌های فراوان و با استفاده از حکایت‌های ساده توانسته است برخی از عمیق‌ترین مفاهیم عرفانی را شرح دهد.

کتاب منتخب مثنوی؛ دفتر چهارم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

این کتاب برای تمام دوست‌داران شعر، ادبیات و عرفان مولانا جذاب است.

درباره‌ی مولانا جلال‌الدین محمد بلخی

جلال الدین محمد بلخی رومی ملقب به مولانا، در قرن ۶ زندگی می‌کرد. او را خداوندگار می‌نامیدند هرچند که خود در برخی اشعارش، تخلص خموش را برگزیده بود. مولانا در بلخ زاده شد اما در زمان حمله‌ی مغولان و به دلیل مشکلاتی که پدرش بهاولد با دستگاه دولتی داشت به قونیه مهاجرت کردند و آن‌جا مولانا رشد کرد و بزرگ شد و برای خود مجالس وضع و درس بسیاری بنا کرد. او بعدها در ملاقاتی که با شمس تبریزی داشت به کلی تغییر کرد و از تمام آن‌چه که برای او نام می‌خرید کنار گرفت و به عرفان و سیر و سلوک درونی پرداخت. مشهور ترین اثر او مثنوی معنوی است و دیوان شمس، فیه ما فیه و مجالس سبعه از دیگر آثار او هستند. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۶۶ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۶۶ صفحه