دانلود و خرید کتاب زندگی سرحال با نشاط طبیعی پاتریک هالفورد ترجمه مریم تقدیسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زندگی سرحال با نشاط طبیعی اثر پاتریک هالفورد

کتاب زندگی سرحال با نشاط طبیعی

معرفی کتاب زندگی سرحال با نشاط طبیعی

کتاب زندگی سرحال با نشاط طبیعی نوشته پاتریک هالفورد است. این کتاب با ترجمه مریم تقدیسی منتشر شده است. در این کتاب نویسنده جایگزین‌هایی طبیعی را به شما معرفی خواهد کرد روش‌هایی قانونی و سالم برای تغییر نحوهٔ فکر و احساس. به این وسیله، می‌توانید رژیم غذایی و روش‌های خاص و کامل خودتان را برای این‌که همیشه بتوانید به طور طبیعی سرحال باشید، پیدا کنید. 

درباره کتاب زندگی سرحال با نشاط طبیعی

این کتاب به شما یاد می‌دهد:

 استفاده از راه‌های جایگزین و بدون خماری به جای مصرف الکل.

استفاده از مواد غذایی‌ای که بدون عواقب منفی مواد مخدر، موجب افزایش توانایی فکری و ایجاد ارتباط بین مسائل مختلف می‌شوند.

استفاده از غذاهایی که می‌توانند مغز و جسم فرسوده از مصرف مواد مخدر یا الکل را بازسازی کنند و بهبود بخشند.

استفاده از روش‌هایی طبیعی و بدون احتمال اعتیاد به جای مصرف قهوه، چای یا تنباکو برای انرژی گرفتن.

استفاده از جایگزین‌های طبیعی و بدون عوارض جانبی به جای پروزاک و والیوم.

و به شما نشان خواهد داد که چطور این مواد طبیعی به شما کمک می‌کنند از زندان اعتیاد رها شوید.

خواندن کتاب زندگی سرحال با نشاط طبیعی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به یک زندگی شاد پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب زندگی سرحال با نشاط طبیعی

مغز دارای تعدادی مکانیزم‌های بازخورد (Fead Back) منفی است که هدفشان جلوگیری از ماندن در حالت برانگیختگی برای مدتی طولانی است. وقتی ما انتقال‌دهنده‌های عصبی ایجاد حال خوب را برای مثال با یک فنجان قهوه در خود تقویت می‌کنیم، دوپامینِ آزادشده باعث ایجاد حس نشاط و سرحالی می‌شود؛ ولی گیرنده‌ها به تدریج بسته می‌شوند و حالت نشاط درست مثل لاستیکی که باد آن خالی می‌شود کاهش می‌یابد.

یکی از مسائل مهم دربارهٔ مغز و جسم و همین‌طور طبیعت، حفظ تعادل است. درست مانند ترموستاتی که حرارت خانه را در حالتی مطلوب حفظ می‌کند، بدن ما هم راه‌هایی برای حفظ تعادل و توازن در خود دارد. بدن ما نمی‌خواهد نشئگی ما زیاد ادامه پیدا کند!

بنابراین، بدن برای این‌که در مقابل افزایش مقدار انتقال‌دهنده‌های عصبی موجود، برای مثال دوپامین ناشی از نوشیدن قهوه، واکنش نشان دهد، جایگاه‌های گیرنده را « در جهت عکس » تنظیم می‌کند. بدین معنا که برخی از جایگاه‌های گیرنده بسته می‌شوند و باعث می‌شوند نورون‌ها کمتر واکنش نشان دهند. به دنبال این اتفاق، شما به محرک بیشتری کافئین، نیکوتین کوکائین، یا هر مادهٔ دیگر نیاز خواهید داشت تا بتوانید انتقال‌دهنده‌های عصبی بیشتری را در سیناپس‌ها آزاد کنید و پیام را منتقل سازید. درست مثل این است که گیرنده‌ها برای این‌که صدای فریاد انتقال‌دهنده‌های عصبی را نشنوند گوشی روی گوششان می‌گذارند، و انتقال‌دهنده‌های عصبی چاره‌ای جز این ندارند که بلندتر فریاد بزنند.

سپس فرایند خودتنظیمی بدن طوری عمل می‌کند که دستیابی به هر گونه منفعت بلندمدت را غیرممکن می‌سازد. مشکل هم همین‌جاست.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
افرادی که دائماً غذاهای بی‌خاصیت و پرچرب می‌خورند عملاً فرایندهای فکری‌شان را از کار می‌اندازند. به بیان دیگر انواع چربی‌های مضر عملاً موجب کاهش هوش و بی‌حوصلگی و بداخلاقی می‌شوند.
احسان رضاپور
سروتونین به مادهٔ بهبوددهندهٔ حالات روحی مشهور است و از این رو خوردن غذاهای سرشار از تریپتوفان مانند بوقلمون، می‌تواند بهبوددهندهٔ حالات روحی باشد. این موضوع به وضوح در آزمایشی که در بخش روانپزشکی دانشگاه آکسفورد انجام شد به اثبات رسید. به هشت زن برنامهٔ غذایی فاقد تریپتوفان داده شد. اکثر آن‌ها در عرض هشت ساعت دچار افسردگی بیشتری شدند. وقتی بدون اطلاع خودشان تریپتوفان به غذاهای آن‌ها اضافه شد حالشان بهتر شد. پس تریپتوفان یک مادهٔ شادکنندهٔ طبیعی است.
احسان رضاپور
دوسوم از بدن شما و تقریباً نیمی از مغزتان از آب تشکیل شده است. آب ماده‌ای حیاتی برای عملکرد مطلوب مغز و بدن است. برای مثال بالا رفتن سن فرایندی است که به بی‌آبی بدن می‌انجامد. با بالاتر رفتن سن شما آب بدن و مغزتان کاهش می‌یابد پس نوشیدن آب کافی می‌تواند روند پیری را کند سازد؛ ولی روزانه به چه مقدار آب نیاز دارید؟ مقدار ایده‌آل مصرف آب در روز در حدود دو لیتر (۳.۵ پینت پیمانهٔ آب برابر با ۰.۵۶۸ لیتر) است. اگر در منطقهٔ آب و هوای گرمی زندگی می‌کنید یا زیاد ورزش می‌کنید به مقدار بیشتری نیاز خواهید داشت.
احسان رضاپور
دو نوع فسفولیپید وجود دارد فسفاتیدیل‌کولین و فسفاتیدیل‌سرین. این مواد را در ردهٔ مواد مغذی هوشمند طبقه‌بندی کرده‌اند، چون بدون تردید تقویت‌کنندهٔ حالات روحی، فکر و عملکردهای ذهنی شما هستند. فسفولیپیدها همچنین از شما در برابر زوال حافظهٔ ناشی از کهولت سن و بیماری آلزایمر محافظت می‌کنند. بدن می‌تواند این چربی‌ها را تولید کند، ولی دریافت فسفولیپید اضافه از طریق مواد غذایی هم بسیار سودمند خواهد بود. زردهٔ تخم‌مرغ غنی‌ترین منبع فسفولیپید در برنامهٔ غذایی روزمره است.
احسان رضاپور
گابا انتقال‌دهندهٔ عصبی « آرام‌کننده »، که بعد از فشارهای روحی موجب آرامش و خونسردی شما می‌شود. آدرنالین « انگیزه‌بخش » است و شما را تحریک می‌کند تا در مقابل فشار واکنش نشان دهید. دوپامین و نورآدرنالین انتقال‌دهنده‌های عصبی، ایجادکنندهٔ « حال خوب » هستند و باعث می‌شوند احساس پرانرژی بودن کنید و بتوانید روی خودتان کنترل داشته باشید. آندورفین‌ها باعث ایجاد شعف و نشاط در شما می‌شوند. سروتونین انتقال‌دهندهٔ عصبی « شادی‌بخش » است و حالات روحی شما را بهبود می‌بخشد و غم و اندوه را از بین می‌برد. اَسِتیل‌کولین انتقال‌دهندهٔ عصبی « مغزی » است و باعث بهبود حافظه و هوشیاری ذهنی می‌شود. این‌ها شش مجری اصلی ارکستر مغز و سیستم عصبی شما هستند.
احسان رضاپور

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۴۸ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۴۸ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان