دانلود و خرید کتاب از گیم تا فیلم جاسمین کالی ترجمه شیوا مقانلو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب از گیم تا فیلم اثر جاسمین کالی

کتاب از گیم تا فیلم

نویسنده:جاسمین کالی
انتشارات:نشر بیدگل
امتیاز:
۳.۳از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب از گیم تا فیلم

در کتاب از گیم تا فیلم، نوشته جاسمین کالی، با نقش گیم در دگرگونی‌های شکلی سینمای امروز آشنا می‌شوید.

 درباره کتاب از گیم تا فیلم

از گیم تا فیلم اولین کتابی است که در حوزهٔ تأثیرات متقابل گیم و سینما به فارسی ترجمه می‌شود. سینما و گیم هر یک به نوبهٔ خود حوزهٔ مطالعاتی جذاب و بدیعی هستند، چه رسد به کنار هم گذاشتن و مطالعهٔ تأثیرات متقابلی که بر هم دارند. اهمیت و جذابیت کتاب از گیم تا فیلم هم در کشف و بررسی همین تعامل‌ها است. سن سینما بیشتر از گیم است و شاید این توقع منطقی را پیش آورد که مسیر تأثیرات یکسویه و از سینما به گیم است، اما بحث‌ها و مثال‌های مهم این کتاب نشان می‌دهد که گیم هم در تغییر شکل سینمای معاصر دخیل بوده است. این تغییر و تأثیر و تبادل هم در بُعد ساختاری و شکلی انجام شده، هم از بُعد روایتی و مفهومی و داستانی، هم در زمینهٔ شیوه‌های پخش و نمایش، و هم در نحوهٔ درک و دریافت مخاطبان و شیوه‌های تماشا که به هر قسمت در فصل‌های مربوط به آن پرداخته می‌شود.

 خواندن کتاب از گیم تا فیلم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به حوزه سینما و بازی‌های کامپیوتری و جلوه های ویژه.

 بخشی از کتاب از گیم تا فیلم

با ظهور کامپیوترها، راهی پنهانی‌تر (نسبت به روزگار دن کیشوت) برای ورود به دنیاهای متفاوت به ما معرفی شد. ظاهراً تکه‌تکه و تبدیل کردن بالقوهٔ خودمان به هویت‌های مبدل و متفاوت آنلاین، راه جنون را هموارتر می‌کند. موری کیفیت حسی رسانه‌های جدید را بزرگ‌ترین تهدید برای رقبا می‌داند، چون امروزه صنعت چاپ به‌خاطر ذات غیرحسی‌اش خطر مهمی محسوب نمی‌شود (ویژگی لمسی ورق زدن صفحات واقعاً یک ویژگی حسی به حساب نمی‌آید) اگرچه می‌شود توجیه کرد که ما اینک کاملاً وارد عصر دیجیتال شده‌ایم و رشد و ازدیاد کامپیوترها آن‌قدر زیاد بوده که از مرز خطر و تجربهٔ پیامدهای مشابه دوران چاپ گوتنبرگی رد شده باشیم، اما بی‌اعتمادی به تأثیرات کامپیوترها و نیز گیم‌های کامپیوتری همچنان ادامه دارد. شاید حضور همه‌جانبهٔ کامپیوتر در منازل و زندگی روزمره‌مان است که فی‌نفسه زنگ‌های خطر را به صدا درمی‌آورد. وابستگی روزافزون ما به اینترنت برای رفع نیازهای شغلی و اجتماعی و یا سرگرمی، یعنی عملاً از جهان واقعی به جهان مجازی منتقل شده‌ایم.

 فهرست کتاب از گیم تا فیلم

  • گفتار مترجم
  • مقدمه
  • فصل اول: این یک گیم است یا واقعیت؟
  • فصل دوم: معماری روایی: داده‌ها، هزارتوها و داستان‌های بی‌پایان
  • فصل سوم: صورت‌بندی‌های بصری/مکانی جدید
  • فصل چهارم: فرارسانه: همزیستی فیلم و گیم
  • فصل پنجم: از واقعیت‌گریختن یا درگیرشدن؟
  • مؤخره
  • کتابشناسی
  • یادداشت‌ها


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
به‌خاطر عادت گیمرها به روبه‌رو شدن با پازل‌های پیچیده، آن‌ها مخاطب بهتری برای مواجهه با فیلم‌های سینمایی حاوی چنین پازل‌هایی هستند. یعنی کشف داستان حیله‌گرانهٔ یک فیلم می‌تواند شبیه حل کردن یک گیم باشد. تغییر الگوهای مرسوم فیلم دیدن هم این نوع تماشا را که مستلزم درگیری ذهنی بیشتری است راحت‌تر کرده، چون امروزه دی‌وی‌دی‌ها و فیلم‌های آنلاین اجازهٔ تماشای بیشتر و چندباره را به مخاطب می‌دهند.
esrafil aslani

حجم

۳۶۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۱۰ صفحه

حجم

۳۶۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۱۰ صفحه

قیمت:
۷۳,۵۰۰
تومان