دانلود و خرید کتاب تهیه کنندگی انیمیشن کاترین ویندر ترجمه زهرا دولت‌آبادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تهیه کنندگی انیمیشن اثر کاترین ویندر

کتاب تهیه کنندگی انیمیشن

معرفی کتاب تهیه کنندگی انیمیشن

کتاب تهیه کنندگی انیمیشن نوشته کاترین ویندر است. کتاب تهیه کنندگی انیمیشن به تمام فعالان حوزه انیمیشن کمک می‌کند با ساز و کار تهیه کنندگی در این اثر آشنا شوند و از آن بهره ببرند.

درباره کتاب تهیه کنندگی انیمیشن

تبارشناسی فترت در تاریخ تألیفگری ایرانیان، هرچند در حوصلهی مقدمهی مختصر یک کتاب فنی انیمیشن نیست، با این همه، اگر مورد دقت قرار بگیرد، نشان خواهد داد که چرا ایرانیان که روزگاری از سرآمدان علم و تحقیق و تألیف بودند، دست کم در دو سده گذشته، در عرصات علم و هنر، اثری را که صاحب تأثیر باشد به جهان بشری نیفزودهاند و چه شد که در مقابل این کم کاری و کم گذاری تاریخی ـ که با آن سبقه پرشکوه هیچ نسبتی ندارد ـ خیل ترجمه‌ها به مملکت ورود یافت و شکوفایی ترجمه در ایران را، همچون زوال تألیف ایرانی، به مبحثی مهم تبدیل کرد.

بخش مطالعاتی مرکز مطالعات و تولیدات انیمیشن حوزه هنری، با وقوف بر این پیشامد و پیرو این دیدگاه که «مطالعه و تحقیق لازمه تولید است» و «برای تألیف ترجمه می‌کنیم»، در تلاش است که خلاف خوی هنر ایرانی، که عادت به ثبت تجربه و ضبط روش ندارد، با گرته‌برداری عالمانه از روی دست نویسندگان و محققان آشنا و ناآشنا، روشی برای ثبت تجربیات وطنی در این حوزه از هنر صنعت بیابد.

شک نیست که آثار مرجع انیمیشن سال‌ها از این پیش‌تر می‌باید به فارسی برمی‌گشتند، با این همه، تلاش شده است تا با سفارش نسخه‌های به روز منابع مکتوب این حوزه به صاحبان فن و انتشار ترجمه‌های گویا و فنی این آثار، راهی که جهان دور و نزدیک پشت سر گذاشته، برای شتاب دادن به تألیفات و تولیدات هنرمندان ایرانی هموار شود.

هم از این رو، کتاب‌های مرجع و کاربردی این حوزه - که روزاروز توسط دوستان ایرانی ما در خارج از مملکت رصد می‌شوند - تا زمانی که حرکت فرخنده تألیف کتابهای تخصصی و عمومی انیمیشن به قلم ایرانیان آغاز شود، مرتباًَ ترجمه و در معرض مخاطبان قرار خواهند گرفت.

پنجاه و اندی سال از زمان تولید اولین انیمیشن در ایران می‌گذرد. روند این هنر طی سال‌های سپری شده با فراز و نشیب‌هایی همراه بوده و بارزترین خصوصیت این دوران، محوریت فعالیت‌های فردی و تحت حمایت دولت است. بنابراین ساز و کار، اغلب تولیدات ما به سمت آثار سنتی و جشنواره‌ای گرایش یافته است.

دهه اخیر فصل تحولی کمی و تا حدودی کیفی در انیمیشن ما به شمار می‌رود. تعدد شرکت‌های خصوصی، سرمایه‌گذاری روبه‌رشد دولتی، توجه و علاقه‌مندی مسوولان فرهنگی- هنری و صاحبان کالا به به رهوری از هنر انیمیشن در تبلیغات، تولید آثار سینمایی، فزونی جوانان علاقه‌مند و هنرمندان این عرصه و... نشانگر این رویکرد تازه و در حال رشد است.

شرایط موجود، نگاه به این هنر را به صورت یک حرفه و استفاده از کارکردهای سنتی برنمی‌تابد و ضرورت ورود به عرصه صنعت، بیش از هر زمان بدیهی و ضروری است. شکل گیری یک صنعت نیازمند پرداخت به وجوه آموزش، پژوهش، تولید و توزیع است. به عبارتی رشد و توسعه کمی و کیفی در این وجوه از مبانی شکل گیری صنعت انیمیشن خواهد بود. کتاب حاضر آموزشی حرفه‌ای در زمینه تولید صنعتی انیمیشن است و در شرایط کنونی نقش مفید و مؤثری در بالابردن دانش و آگاهی فعالان این عرصه دارد.

تهیه کنندگی انیمیشن به بخش‌های مختلف تولید، پیش تولید، پس از تولید، سازماندهی صنعتی و گروهی، طرح، پژوهش و توسعه، چارت‌های سازمانی، شرح وظایف تیم تولید، سیستم‌های اطلاعاتی، زمان بندی، توزیع محصولات، ارزیابی و... می‌پردازد.

این کتاب در بسیاری از مراکز معتبر آموزشی در کشورهای مختلف تدریس می‌شود و شماری از شرکت‌های مطرح و موفق جهانی از الگوهای مطرح شده بهره می‌برند.

وظیفه تهیه‌کننده انیمیشن چیست؟ مدیر خلاق کیست؟ تولید هر دقیقه فیلم انیمیشن چقدر هزینه دارد؟ طرح تولیدی یک فیلم انیمیشن چگونه تهیه می‌شود؟ آیا بین یک پروژهی مستقیم ویدئوی(D-T-V) و یک برنامه تلویزیونی تفاوت قابل ملاحظه‌ای وجود دارد؟ 

این‌ها نمونه کوچکی از سؤالات متعددی است که از تولیدکنندگان فیلم‌های انیمیشن پرسیده می‌شود. این کتاب این سوالات را پاسخ می‌دهد.

خواندن کتاب تهیه کنندگی انیمیشن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه انیمیشن پیشنهاد می‌کنیم. 

فیلمنامه نویسی ژانر
استفان و. دانکن
نیم کره‌ی نوک خودکار
مسعود افراز
مقدمه‌ای بر طراحی دو بعدی
جان باورز
راهنمای فیلمنامه نویسی انیمیشن
مریلین وبر
مبانی نور و رنگ
مریم قشلاقی
مستندشناسی از نظریه تا گونه‌شناسی
آرین طاهری
کتاب جامع انیمیشن
کیت لی بورن
آموزش طراحی پوستر
مهرداد احمدی شیخانی
نقش توسعه پایدار در مدیریت ایمنی شهر
حسین عاشوری توستانی
دکوپاژهای مرجع ۲
کریستوفر کنورتی
آشنایی با فلسفه‌ی هنر و زیبایی‌شناسی
سجاد باغبان ماهر
مقرنس در معماری اسلامی
مامون صقال
بازیگری برای انیماتورها
اد هوکس
مبانی تصویرسازی
لارنس زیگن
دستور زبان تدوین
روی تامپسون
غسل تعمید خاک
کوروش مرادیان
جغرافیای تاریخی؛ پیشرفت و چشم انداز
مایکل پاسیون
گردشگری قابل دسترس برای همه
نادر کردی
چند کنکور رشته تجربی؛ جلد پاسخ (کنکور ۱۴۰۲)
گروه مولفان
مبانی طراحی گرافیک
ایمی ای آرنستون
مبانی فیگوراتیو در طراحی لباس
فرشته کیاوش
سر بر باد؛ از گزیده اشعار عباس کیارستمی
عباس کیارستمی
تولد تن تن
محمود کلانتری
آموزش طراحی و اسکیس در ۳۰ روز
کورش محمودی ده ده بیگلو
همچون پدر، مهربان
روح الله کاظمی زاده
چطور می‌شود با دیزاینرها زندگی کرد و آن‌ها را نکشت؟
آلن لانگ
آموزش طراحی
برندا هادینات
اوریگامی دامیز
نیک رابینسون
نقاشی رنگ روغن به زبان آدمیزاد
آنیتا گیدینگز
لذت طراحی نشانه
دیوید ایری
واژه‌های نقاشی‌شده (فریبِ هنر)
تام ولف
پادکست نوروزی رادیو گوشه
جمعی از گویندگان
نقاشی کارتونی
کریستوفر هارت
۱۵۰۰ فرمول ترکیب رنگ برای رنگ روغن، اکریلیک و آبرنگ
ویلیام اف. پاول
هندسه نقوش
مرجان کشاورزی
یادگاری زورو؛ هنر نقاب و شمشیر
عبدالحسن پیروز
مجله‌ی دالان
سعید خاقانی
خوشنویسی اول دبستان
سوسن سرکرده
انفطار صورت
سیدمرتضی آوینی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۸٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

حجم

۵۸٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

قیمت:
۹۶,۰۰۰
تومان