دانلود و خرید کتاب پشت نقاب‌ها چه می‌گذرد؟ پیمان آزاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پشت نقاب‌ها چه می‌گذرد؟ اثر پیمان آزاد

کتاب پشت نقاب‌ها چه می‌گذرد؟

نویسنده:پیمان آزاد
امتیاز:
۵.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب پشت نقاب‌ها چه می‌گذرد؟

کتاب پشت نقاب‌ها چه می‌گذرد؟ نوشته پیمان آزاد است. این کتاب به مخاطب کمک می‌کند براساس رفتار آدم‌ها نقابشان را حدس بزنید و با آن به هویت واقعی آنها برسید.

درباره کتاب پشت نقاب‌ها چه می‌گذرد؟

ما پشت این نقاب‌ها که بر چهره می‌زنیم چه می‌کنیم؟ در این کتاب می‌خواهیم با روان‌شناسی نقاب (صورتک) آشنا بشویم! یعنی با نقاب‌هایی که بر چهره داریم! تعجب نکنید. می‌خواهیم ببینیم چرا انسان صاحب نقاب شده است؟ چرا فقط انسان‌های معنوی و خالص هستند که از نقاب و ماسک استفاده نمی‌کنند؟ نقاب یعنی آشنا شدن با چهره واقعی و موجود.

چهره حقیقی ما چیز دیگری است. وقتی نقاب را برمی‌داریم و یا نقاب غایب است، چهره حقیقی ما آشکار می‌شود. نقاب یعنی پرسونا، واژه‌ای که ریشه پرسونالیته یعنی شخصیت است! درواقع شخصیت یعنی نقاب! پرسونا یک واژه یونانی است.

یونانی‌ها هنگام شرکت در بالماسکه از نقاب یا صورتک استفاده می‌کردند. امروز در سایه کشفیات روان‌شناسی می‌توانیم در پشت این نقاب‌ها، ویژگی‌های رفتاری و احساسی، انگیزه کنش یا واکنش صاحب نقاب را کم‌وبیش تشخیص بدهیم. چرا که صاحب نقاب، بطور ناخودآگاه دنبال نقابی می‌رود که با درون او همخوانی داشته باشد. بدین ترتیب ایده‌آل‌های وی را می‌توان از ورای این نقاب‌ها تشخیص داد. 

خواندن کتاب پشت نقاب‌ها چه می‌گذرد؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به شناخت خود واقعی انسان‌ها پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب پشت نقاب‌ها چه می‌گذرد؟

آیا بین نقاب، ماسک، نقش و صورتک تفاوتی هست؟

معنای مصطلح هریک عبارتند از: نقاب یعنی روبند، پارچه‌ای که با آن صورت خود را بپوشانند. نقش یعنی رنگ‌آمیزی کردن، صورت کسی را با رنگ کشیدن. اثر یا مهری که از چیزی بجا می‌ماند. ماسک آنچه چهره خود را بدان بپوشانند.

نقاب. صورتک عجیب و غریب که مخصوصآ برای تغییر شکل یا مخفی کردن قیافه حقیقی به چهره زنند و در جشن‌ها بدان صورت خود را ظاهر سازند (فرهنگ فارسی معین). ماسک زدن یعنی نقاب زدن. به مجاز یعنی خلاف آنچه هست خود را نشان دادن (فرهنگ دهخدا). ماسک همان صورتک است (صورتک مصغر صورت است. صورت‌های خرد. تصویرهای کوچک. مجسمه‌های خرد. در فیه ما فیه مولوی نیز به همین صورت بکار رفته است) که ما برای منظوری به چهره می‌زنیم. ماسک البته می‌تواند جنبه آرایشی داشته باشد، می‌تواند جنبه پوششی و پنهان کردن داشته باشد. ما در اینجا از همه این واژگان برای منظور خاصی استفاده می‌کنیم. منظور ما پوشاندن خود واقعی و اصیل از دیگران است. از خود چهره دیگری نشان دادن است. یا از اینکه خود واقعی را نشان بدهیم شرم داریم، یا می‌خواهیم که با ماسک زدن و نقش بازی کردن، دیگران را فریب بدهیم یا به اشتباه اندازیم. همیشه در ماسک زدن سوء نیت نیست. گاهی توهم ماست که این زمینه را فراهم می‌کند. یعنی در نوعی عالم بی‌خبری و غفلت به سر می‌بریم که روند زندگی طبیعی را فراموش می‌کنیم و یا می‌خواهیم که فراموش کنیم و دل به زندگی پوششی و ساختگی بدهیم.

گلبرگ را ز سنبل مشکین نقاب کن

یعنی که رخ بپوش و جهانی خراب کن

آدم‌ها چه نوع ماسک‌هایی به چهره می‌زنند؟


نظرات کاربران

Eli
۱۴۰۰/۱۰/۱۲

کتاب بسیار ارزشمند در باب خودشناسی ، تعریفی از خودی که به اقتضای موقعیت و وضعیت خویش در پشت نقابهای گوناگونی پنهان میشود . به نظر من کتابی قابل تامل و مفید ، البته برای افرادی که نسبت به خویشتن

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
آدم نقابدار، با زدن نقاب به خود ستم می‌کند. خود را فریب می‌دهد. از زندگی اصیل جدا و دور می‌ماند. خیال می‌کند که کسی متوجه نقاب او نیست
کاربر ۲۷۶۵۳۱۴
در سیاست آنچه مهم است موفقیت است. توفیق است. اخلاق و ارزش‌های معنوی نیست. رعایت حق و باطل نیست. بنابراین، از نقض حقوق استفاده ابزاری به سود خود می‌کنند. می‌خواهند امتیاز بیشتری بگیرند.
Mamdov

حجم

۲۵۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۷۶ صفحه

حجم

۲۵۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۷۶ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان