دانلود و خرید کتاب داستان لیزر چارلز اچ تانز ترجمه جمیل آریایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب داستان لیزر اثر چارلز اچ تانز

کتاب داستان لیزر

معرفی کتاب داستان لیزر

کتاب داستان لیزر  نوشته چارلز اچ تانز است. این کتاب یکی از کتاب‌های مجموعه ماجراهای یک دانشمند است که کمک می‌کند افراد اطلاعات دقیق و درستی از موضوعات به‌دست بیاورند.

درباره کتاب داستان لیزر 

نور لیزر ویژگی‌ها و کاربردهای روزمره‌ی گوناگونی دارد. لیزر در تمام تار و پود عصر مدرن ریشه دوانده، از کامپیوترها گرفته تا نجوم، پزشکی، کلیه‌ی صنایع، علوم فضایی، مخابرات، علوم زمین، هواشناسی و حتی زندگی روزمره و …. به محض اختراع/کشف لیزر، فاصله‌ی زمین تا ماه تعیین شد، البته نه فقط فاصله‌ی ماه تا زمین بلکه فاصله‌ی بین هر دو نقطه در آزمایشگاه. باریکه‌ی لیزر می‌تواند همه‌ی اطلاعاتی را حمل کند که بین انسان‌ها و کامپیوترهای جهان رد و بدل می‌شود. تمام سیگنال‌های خطوط تلفنی، ایستگاه‌های تلویزیونی و رادیویی و اطلاعات دیجیتالی را می‌توان در یک باریکه‌ی لیزری گرد آورد. نقش باریکه‌ی لیزر در تعیین هوای مناطق دودآلود و آلاینده‌های آن‌ها بسیار برجسته است.

 ارتباطات لیزری به مراتب ایمن‌تر از ارتباطات رادیویی یا تلویزیونی استاندارد هستند. باریکه‌ی لیزری درون کابل فایبراپتیک را نمی‌توان مختل کرد. لیزرها در خانه‌ها و اتومبیل‌ها از ضبط و پخش روی سی‌دی‌ها گرفته تا نورپردازی در نمایش‌ها و جشن‌ها حضور پررنگ دارد. در بیمارستان‌ها و مطب‌ها، جرّاح با باریکه‌ی لیزری از جراحی چشم گرفته تا موارد مختلفی در درمان بیماری‌ها نقش بسزایی دارد. همینطور ابزار تحقیقاتی قدرتمند و چند منظوره‌ای نیز هست. لیزر، نوری با خلوص بالا تولید می‌کند که هَمدوس هستند، از این نظر که نه تنها طول موج همه‌ی نورها در باریکه‌ی لیزری یکسان است بلکه این امواج با یکدیگر هماهنگ هستند.

این کتاب لیزر را از زمان ساخت تا استفاده‌های آن بررسی می‌کند.

خواندن کتاب داستان لیزر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به علم پیشنهاد می‌کنیم

نظرات کاربران

مهراد حسن پور
۱۴۰۱/۱۰/۲۱

سلام و عرض ادب. به نظرم این کتاب ارزش خوندن داره ولی واسه کسایی که کتابهای علمی مهمتر رو خونده باشن. میتونه جزو اولویت های دوم سوم باشه. جالبه که تو کتاب از علی جوان دانشمند ایرانی نام برده که

- بیشتر
کاربر ۱۴۱۴۳۸۹
۱۴۰۱/۱۲/۲۳

کتاب داستان لیزر در اصل داستان مسیر رسیدن به پیشرفت علمی، تاثیر ممارست و نوع نگاه در کشف موضوعات جدید و ضرورت توجه به تجاری سازی و دستیابی به موفقیت مالی در کنار پژوهش علمی است که با متنی روان

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

قیمت:
۵۲,۰۰۰
تومان