دانلود و خرید کتاب کلیات حکیم عمر خیام نیشابوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کلیات حکیم عمر خیام نیشابوری اثر رضا رضائی

کتاب کلیات حکیم عمر خیام نیشابوری

دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب کلیات حکیم عمر خیام نیشابوری

کتاب کلیات حکیم عمر خیام نیشابوری، مجموعه ای از رباعیات حکیم عمر خیام نیشابوری است که در راستای سهولت دسترسی خوانندگان گردآوری شده است. این مجموعه را رضا رضائی و فاطمه رضائی گردآوری کرده‌اند.

درباره کتاب کلیات حکیم عمر خیام نیشابوری

این اثر، مجموعه ای از رباعیات حکیم عمر خیام نیشابوری است که با تلاش بسیار، کوشیده‌ایم تا تمام این سروده‌ها را به صورت نسخه اصلی و به دور از تحریف از آثاری همچون: مرصاد العباد از شیخ نجم الدین رازی (تالیف کتاب در سال ۶۲۰ یعنی یکصد سال پس از وفات خیام)، تاریخ جهانگشا از جوینی (تالیف کتاب در سال ۶۵۸ یعنی یکصد و چهل سال پس از وفات خیام) و تاریخ گزیده از حمدالله مستوفی (تالیف کتاب در سال ۷۳۰ حدودا کمی بیش از دویست سال پس از وفات خیام) به قلم در آمده اند و از نظر زمانی، به دوران وفات حکیم نزدیکی دارند، جمع آوری کنیم و در اختیار شما عزیزان هنر دوست و شیفته فرهنگ و تمدن والای کشورمان قرار دهیم تا از این مجموعه کامل، بیشترین بهره را ببرید.

خواندن کتاب کلیات حکیم عمر خیام نیشابوری را به چه کسانی پیشنهاد می‌‌کنیم

این اثر برای تمامی عزیزان اهل شعر و ادب و به خصوص کسانی که در مسیر تکامل عرفان و سلوک معنوی قدم نهاده اند، بسیار موثر و قابل درک بوده و می‌توانند از مطالعه آن، لذت ببرند.

درباره رضا رضائی

رضا رضائی، در اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۸ در شهرستان بوئین زهرا از توابع قزوین، دیده به جهان گشود. وی از دوران کودکی اش عاشق شعر و هنر بود و از همان دوران در پی رشد این موهبت الهی قدم برداشت. از سن ۱۱ سالگی شروع به سرودن شعر در قالب های قصیده و غزل نمود و مجموعه ای از اشعارش را گردآوری کرده است که به زودی شاهد انتشار آن خواهیم بود. کتاب اشعار ناب، کلیات باباطاهر عریان، کلیات حکیم عمر خیام نیز از آثار فعلی ایشان میباشد.

بخش هایی از کتاب

غیاث الدین ابوالفتح، عمر بن ابراهیم خیام (خیامی) حکیم، دانشمند، ریاضیدان، نجوم شناس و شاعر برجسته در سال ۴۳۹هجری (۱۰۴۸ میلادی) در شهر نیشابور و در زمانی به دنیا آمد که ترکان سلجوقی بر خراسان، ناحیه ای وسیع در شرق ایران، تسلط داشتند. وی در زادگاه خویش به آموختن علم پرداخت و نزد عالمان و استادان برجسته آن شهر از جمله امام موفق نیشابوری علوم زمانه خویش را فراگرفت و چنانکه گفته اند بسیار جوان بود که در فلسفه و ریاضیات تبحر یافت. خیام در سال ۴۶۱ هجری به قصد سمرقند، نیشابور را ترک کرد و در آنجا تحت حمایت ابوطاهر عبدالرحمن بن احمد، اثر برجسته خود را در جبر تألیف کرد.

رباعیات :

عاشق همه ساله مست و شیدا بادا

دیوانه و شوریده و رسوا بادا

 در هُشیاری، غصه هر چیز خوریم

چون مست شدیم هر چه بادا بادا

 ایزد چو گِل وجود ما می‌آراست

دانست ز فعل ما چه بر خواهد خاست

 بی حُکمش نیست هر گناهی که مراست

پس سوختن روز قیامت‌ ز کجاست؟


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان